Hallo mede-alpers!
Even een vraag/verzoek-dingetje.
Mijn ouwe Alp (pd06 uit 93) heeft een radicaal verrotte achtervelg. Inmiddels heb ik in België een fraai exemplaar gevonden, nagenoeg gaaf, behalve (natuurlijk) rondom het ventielgaatje. Heb de corrosie weg-gedremeld (dit is vermoedelijk geen woord) en mij werd geadviseerd het kale alu te behandelen met zink-spray. Aldus gedaan, foutloos plan, maar ik krab het er met de nagel weer af. Hecht voor geen kwartje. En ja, goed ontvet.
Dit is hem dus niet. Maar wat dan wel?
We hebben nu dus een bijna gave velg, en de achterband kan zeer zeker nog mee. Nu ben ik technisch een no-no, maar mij leek het een spannend plan om dan ook maar direct de ketting en tandwielen te vervangen. Het moet toch allemaal los. Dus het hele rommeltje aangeschaft, tot en met borgplaatje v/h voortandwiel, en zelfs een nieuw velglint.
Klus in het verschiet: achterband van de ene op de andere velg, remschijf overzetten, en ketting/tandwielen vervangen.
Om er vervolgens achter te komen dat het gemiddeld 5 graden is.
En mijn werkplek de stoep is.
En ik er geen bal verstand van heb.
Wie heeft er zin/tijd/plek om e.e.a. samen met mij te doen?
Uiteraard worden de uren betaald, mits geen torenhoog tarief
Alpje woont in Tiel, dus bij voorkeur geen aanbiedingen uit Friesland
Ik hoor het graag!
Vriendelijke groet van Henry en Alpje.