Auteur Topic: CRF1000 middenbok  (gelezen 993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Canis

CRF1000 middenbok
« Gepost op: 05 januari 2019, 15:18 »
Ik heb een CRF1000 van 2018 met een originele Honda-middenbok.
Maar die bokt echt wel zo zwaar op en met bepakking krijg ik hem zelfs niet meer opgebokt.  :(
Nu heb ik van één iemand horen zeggen dat die veel makkelijker opbokt met een middenbok van SW-Motech.
Iemand hier ervaring mee?

Offline J-P

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2019, 15:47 »
Ik heb daar helemaal geen last van, ook met bepakking niet.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2019, 15:54 »
Hmm, zal ook te maken hebben met het feit dat ik maar 165cm meet. Maar met mijn gs1150 ging dat vlotjes en nu met mijn AT gaat dit enorm zwaar. Ten opzichte van de GS staat de middenbouw van de AT meer uit het middenpunt naar achter lijkt me.
JP, heb jij de originele er nog onder? Want jou AT staat hoger op zn poten.

Offline DPC

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2019, 16:59 »
Denk dat ze daar bij BMW wat beter over nadenken.
Mijn BMW K75RT gaat met 1 hand (en voet) op de bok, mijn ex-TransAlp ging nog niet met twee man op de bok.

Mijn XRV750 heeft geen middenbok en gezien mijn ervaring met de Alp loop ik nog te dubben of ik er ooit 1 zal aan schaffen.
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline J-P

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2019, 17:28 »
Ja, ik heb de originele eronder en inderdaad, hij staat hoger op z`n poten, maar daarvoor was het ook absoluut geen probleem. Ik denk dat ik je wel wat truukjes kan geven qua opbokken, mijn vrouw is 1,67 en die kon mijn AT ook opbokken. Maar inderdaad, de 1150GS is helemaal belachelijk goed uitgebalanceerd op dat gebied, mooiste is wel dat je nooit een extra bokje nodig hebt om een wiel eruit te halen ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Sandra

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2019, 21:19 »
Ik heb een CRF1000 van 2018 met een originele Honda-middenbok.
Maar die bokt echt wel zo zwaar op en met bepakking krijg ik hem zelfs niet meer opgebokt.  :(
Nu heb ik van één iemand horen zeggen dat die veel makkelijker opbokt met een middenbok van SW-Motech.
Iemand hier ervaring mee?
Is de motor soms iets verlaagd? Dat kan er wellicht de oorzaak van zijn. Ik had er bij de transalp wel last van...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline J-P

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2019, 21:50 »
Inderdaad, als ie verlaagd is zou dat idd uitmaken maar volgens mij was dat toch niet zo, Canis?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2019, 23:26 »
Nee, zeker niet verlaagd (anders zou ik geen AT kopen  ;))
Ik ga zelfs het verlaagd zadel weer verkopen. Heb het originele standaardzadel er weer op gezet en zelfs in de hoogste/normale stand staan. Rijdt veel fijner en geen moeite om hem recht te houden. Kan het zadel desnoods nog altijd een standje lager zetten indien nodig.

Wat het opbokken betreft.
Onderweg bok ik hem eigenlijk niet dikwijls op, gewoonlijk op de zijpoot.
Maar thuis zet ik hem dagelijks weg tegen de muur op de middenbok. Om de vloer niet te beschadigen heb ik er plaatjes onder. Dus de middenbok staat op plaatjes = dus hoger. En dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom hij nog zwaarder opbokt.
Hij bokt sowieso veel zwaarder op dan de GS. En met een redelijk zware topkoffer/bepakking zeer moeilijk ook onderweg.

Ik ben wel nieuwsgierig naar die truukjes voor het opbokken J-P.

Offline renATus

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2019, 10:08 »
Ik rijd nog niet zo gek lang op een CRF1000 en kan bevestigen dat het opbokken beduidend zwaarder gaat dan bij mijn vorige Suzuki Vstrom. Inmiddels ben ik er al aan gewend en zet mijn volledig gewicht op de voetrust van de middenbok, daarbij til ik met mn rechterhand de motor op aan de handle naast het zadel. Linkerhand lichtjes aan het stuur om het geheel rechtop te houden.  Zo lukt het mij in ieder geval. In de schuur zet ik de motor op een motor-mover. Tis maar een fractie hoger, maar bijna onmogelijk hem daarop te zetten.

Met volle koffers en kampeeruitrusting heb ik het nog niet geprobeerd, maar vermoed dat ik er serieus ook problemen mee krijg..  :-[

JP kom er eens in met adviezen.



« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 10:13 door renATus »
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline xrvtuur

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2019, 10:37 »
je kan ook overwegen om hem met volle koffers en kampeeruitrusting gewoon niet op de middenbok te zetten, koop een automatisch ketting smeersysteem, en moet hij dan toch echt op de bok, haal je de koffers er af.
Varadero SD02  2004

Offline V-Twin

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2019, 10:38 »
Een clublid heeft op mijn advies een SW-Motech middenbok laten monteren bij aflevering van zijn nieuwe AT en die bokt inderdaad veel gemakkelijker op dan de originele. Ander voordeel is dat je de SW-Motech middenbok kunt gebruiken zonder 'in gevecht' te komen met de zijstandaard omdat de de hevel iets verder naar achter en iets wijder staat.

Offline Brombeer

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2019, 11:04 »

Ja Honda is een beetje raar met hun allroads, maar, zoals J-P ook al zegt, het is een truukje. Het ligt aan jou.


De 750's zijn ook een biatch om op te bokken. Tot je doorkrijgt hoe.

Willen opbokken met een vinger in je neus met 50 kilo bagage achterop is natuurlijk een beetje dom veel gevraagd.


Het enige zinvolle aan een WMB is dat ze daar altijd al goed over de bok-balans hebben nagedacht.


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline J-P

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #12 Gepost op: 06 januari 2019, 11:44 »
Waar woon jij, Canis? Als het nou een beetje in het zuiden of westen is dan doe ik het wel eens voor...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #13 Gepost op: 06 januari 2019, 11:51 »
Ik woon in Turnhout. België

Offline J-P

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #14 Gepost op: 06 januari 2019, 11:54 »
Dat moet dan toch eens lukken denk ik dan. Ik woon in Terneuzen, aan de andere kant van Antwerpen ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #15 Gepost op: 06 januari 2019, 12:29 »
OK, dat moet lukken. We spreken zeker eens af. Je hoort nog van me via pb. ;)

Offline bassertoon

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #16 Gepost op: 06 januari 2019, 14:01 »
Ik heb de SW Motech eronder laten zetten, hij stond zonder middenbok te koop destijds (2016AT). Had eens gelezen dat SWM goedkoper en beter was dan de originele.
Ik heb hem ook op een plaatje vanwege de vloer in de garage, 3,6 mm hardhout multiplex, daar merk ik niet veel van en die dikte speelt dus ook mee misschien. Onderweg geen probleem, met bagage gaat ook goed.

Offline Wingnut

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #17 Gepost op: 07 januari 2019, 20:13 »
Ik heb er ook een middenbok van SW Motech onderzitten en opbokken is echt niet makkelijk, in vergelijk met andere (zwaardere) motoren waar ik ervaring mee heb, zeker niet wanneer de Hepco & Becker Xplorer zijkoffers erop zitten (met of zonder bagage).

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #18 Gepost op: 08 januari 2019, 22:23 »
Heb je dan al eens een AT met een originele Honda-bok opgebokt? Want DAT verschil zou ik dus willen weten.

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2019, 21:29 »
J-P, ik heb je al 2 keer een PM gestuurd maar blijkbaar gaat er telkens iets fout.
Als ik een bericht verzend dan krijg ik wel een groen kadertje te zien dat het bericht is verzonden maar als ik dan bij mijn verzonden berichten kijk dan staat er niets/geen verzonden berichten.

Wat gaat er fout mod?

Offline Grubeater

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2019, 23:44 »
Verzonden berichten worden niet opgeslagen, dus je berichten zijn wel verzonden.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Brombeer

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2019, 00:13 »

Het forum is op een bepaalde manier ingericht.

Als je een op een bericht reageert, zie je links onder, buiten je schrijf venster, een vierkantje wat je aan kan vinken om het bericht, wat je gaat verzenden, op te slaan in postvak uit ('verzonden berichten').

Standaard slaat het forum dus geen reacties op berichten op, tenzij je, elke keer per te verzenden bericht, daarvoor kiest.


Brom

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2019, 07:54 »
Ahzo  ::)

Offline bassertoon

Re: CRF1000 middenbok
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2019, 21:38 »
Ik heb er ook een middenbok van SW Motech onderzitten en opbokken is echt niet makkelijk, in vergelijk met andere (zwaardere) motoren waar ik ervaring mee heb, zeker niet wanneer de Hepco & Becker Xplorer zijkoffers erop zitten (met of zonder bagage).
Ik heb wel de achterveer vrij hard staan, dus de rijhoogte is (relatief) hoog waardoor het startpunt voor het opbokken lichter wordt lijkt mij. Hoe meer gewicht/bagage er op de motor hangt hoe zwaarder het zal gaan.