Ben geen Varadero rijder , maar het heeft uiteindelijk met de vering te maken en niet met de motor .
Heb net mijn Ktm laten aanpassen , Had compleet verstelbare vering van WP , dus ook ingaande en uitgaande demping .niks mis mee zou je zeggen !!!
En na het veranderen , kreeg ik een heel andere motor terug , gewoon over een drempel met 120km niks aan de hand .
Ook mijn AT zelf aangepast , maar achterdemper is door hyperpro afgesteld op mijn gewicht , idem een compleet andere motor .
Hard wanneer het hard moet zijn en soepel wanneer het nodig is . KAN DUS MET BEIDE VERINGEN GOED PROGRESSIEF OF NIET .
Offroad is progressief niet echt het beste , heb je meer aan liniear met goede demping (shims) maar dat is bij de varadero niet echt het probleem is toch een echte asfalt vreter .
De meeste motoren zijn ook gemaakt voor een berijder van 80kg , val je daar buiten dan ben je eigenlijk al een andere veer nodig .
Wil je het dus goed voor elkaar hebben , ga dan naar een vering specialist en laat het in een keer goed doen , schokdempers hebben ook niet het eeuwige leven , en moet eigenlijk geregeld onderhoud hebben .
Weet zeker dat je tevreden zult zijn na de aanpassingen , en dat het gehobbel over is .
Groeten Olaf