Techniek > Honda Africa Twin

2 uitlaatdempers op een 750 AT - iemand ervaring?

(1/6) > >>

Brombeer:

Ik heb es een NX650 gehad, de Brominator. Daar zat een Arrow Dakar Replica uitlaatdemper op. Mooi ding. RVS. Klein.

Voor AT's heb je die ook, maar volgens mij zijn die groter. Nou speel ik al een poosje met een megalomaan idee: aan elke kant zo'n kleine Dakar replica. Da's toch vet!

Maar ja, hoe moet je die bochten laten lopen dan. Volgens mij kom je met die van de achterste cilinder helemaal nergens. Die voorste wordt dan wel heel lang. Dat wordt ook een andere skidplate dan.


Iemand?

PimW:
Na de collector kun je een oversteek maken maar dan moet je thv je middenbok ophangpunt oversteken en das ruk.
Je kunt ook de voorste cilinder linksom gooien, voor het blok langs. Dan kom je nog enigszons uit met de lengte.

Of je steekt over boven de startmotor langs. Als je dat doet met de achterste cilinder moet die eerst een krul naar voren maken.

Je kunt ook nog eens kijken naar die XLV750R, die gooit de voorste pijp voorlangs en de achterste maakt een gekke krul naar beneden.

Oldtimer:
Bij die laatste heb je ook 2 modellen Pim. 1 rechtstreeks en 1 met collector onde het blok

Brombeer:

Ik word niet gelijk neergesabeld om dit idee, dat scheelt weer :D


Nauww, het zit zo: ik had laatst 2 cilinders van een 750AT in de handjes, en die zijn zo op het eerste oog identiek. Niet gelet op de koelwater-in/uitgangen, zou je ze dus kunnen omwisselen. Dat kan zomaar betekenen dat je een cilinderkop kunt uitwisselen.

Als je dan de voorste cilinderkop vervangt door een 2e, 'achterste' kop, dan zit de uitlaatpoort ineens links vóór...


Huh-huh  ::)

PimW:
Ik heb dat ook gedaan bij het opengewerkte blok dat op de beurs staat. Had per ongeluk bij het frezen de voor- en achterkant door mekaar gehaald en voor t oog was t mooier zo.

Die heeft dus beide poorten naar links staan. Met de hand gaat t blok nog rond...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View