Techniek > Honda Transalp

Stator TA 600 vervangen?

(1/3) > >>

Helikees:
De stator van mijn '93 Alpje ziet er uit zoals op de foto's.
Het isolatiespul aan de buitenkant is op sommige plekken weg, op sommige plekken brokkelig (breek je zo met je vinger los).
De wikkelingen zijn nog wel heel, en niet heel erg donker verkleurd.

Volgens het WPH moet de onderlinge weerstand tussen de drie gele draden niet hoger zijn dan 1 Ohm en onderling niet teveel verschillend. Het WPH zegt verder niets over hoe het er nog uit mag/moet zien. Ik meet bij elke combi van 2 draden 0,5 Ohm dus wat dat betreft niet aan vervanging toe.

Toch vervangen?

En zou dit wat kunnen zijn?
https://www.carmo.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=4318_1083_1084&products_id=167&zenid=omv73p0e9n5aljuqnuuhj9clr3
of deze
https://www.motorsportgoetz.com/Stator-Honda-XL-600-V-Transalp-Power-Alternator-320watt
of deze
https://www.tommotec.de/stator-lichtmaschine-honda-xl-600-transalp-xlv-600-pd06-pd10-1987-2000/a-701/

Ben zelf niet zo happy met afbrokkelende meuk, ook al zijn de weerstandswaarden nog wel okee...

Helikees:
Oja, OEM via CMSNL is niet echt een optie, 500 euro  :o

Waffie:
dag kees,

Als je zelf al een mening hebt gevormd en dat je dus niet blij bent met de los latende lak moet je hem vervangen.
Je hebt namelijk je mening al bepaald.

maar opnieuw wikkelen  zou dan mijn keuze zijn
zeker  bij dit bedrijf...www.sevior.nl
ik heb er goede ervaringen mee.

mvg ad



Vetjan:
Kees, bedenk waar die afbrokkelende meuk allemaal heen gaat.... in je 'nieuwe' blok... dat wil je ècht niet! Luister maar naar Ad. Deze iig niet zo terugzetten!
                   Succes met je project!
                                                     Dirk.

Helikees:
Ja leek mij niet helemaal fris.
Maar omdat er alleen gemeten wordt om de gezondheid te bepalen (in WPH dan) dacht ik, het zal toch niet dat het helemaal geen kwaad kan en ik me voor niks sabbel maak.

Wat kost dat wikkelen? En wordt het geheel dan opnieuw in de isolatie gegoten?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View