Auteur Topic: Gegroet waarde transalpers  (gelezen 835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lambert

Gegroet waarde transalpers
« Gepost op: 27 januari 2019, 13:04 »
Hoi allen,

Mijn naam is Lambert en ik ben sinds een maand of twee de eigenaar van een TA700 uit 2008 met al bijna 100k op de teller. Ik ben van plan oost Europa te gaan verkennen deze zomer, samen met mijn vriendin die nog haar eigen motor moet vinden (moet verlaagd waarschijnlijk, geen idee of een TA dan een optie is). Het lijkt me leuk om van gedachten te wisselen over de voorbereiding en uitvoering daarvan.

Groeten,

Lambert

Offline Timy

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2019, 17:52 »
Welkom!
Een alp kan vrij probleemloos verlaagd worden. Is al meer over geschreven op het forum, kijk maar even! Uiteraard is er een maximum dus ik weet niet welke lengte jouw vriendin heeft maar tot 165cm zijn er zeker Alprijders!

Gaaf hoor naar het Oosten. Wat is een beetje de grove lijn die je in gedachten hebt? Veel plezier met de voorbereidingen,  dat is al een groot deel van het plezier! :D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Sandra

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2019, 19:55 »
Dat vraag ik me ook af: hoelang is jouw vriendin en heeft ze relatief korte , normale of lange benen?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Wendy

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2019, 16:46 »
Hallo en welkom. Wat een gave reis hebben jullie in het verschiet. Veel plezier en succes met de voorbereiding.

Offline Lambert

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2019, 22:37 »
Bedankt mensen  :)

Het idee is om via Duitsland, Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië te rijden. Idealiter nog verder (ik vind Albanië echt fantastisch) maar even zien hoe lang werk ons toestaat om weg te gaan. De voorbereiding is inderdaad enorm leuk!
Mijn vriendin is geloof ik 1.60 meter, ik heb eens haar binnenbeen lengte gemeten en dat was 72 cm. Das natuurlijk niet erg veel en het zal dus lastig worden om een beetje fatsoenlijke toermotor voor haar te vinden ben ik bang.

Offline Lambert

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2019, 22:53 »
Ik kwam dit tooltje tegen waarmee je de houding kan zien voor verschillende modellen. Misschien wel interessant ook voor anderen: http://cycle-ergo.com/

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2019, 22:55 door Lambert »

Offline Timy

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2019, 16:24 »
Ik kwam dit tooltje tegen waarmee je de houding kan zien voor verschillende modellen. Misschien wel interessant ook voor anderen: http://cycle-ergo.com/
Leuk tooltje!
Is in mijn geval niet helemaal kloppend. Ik zou volgens de app met mijn tenen bij de grond komen maar heb ze plat op de grond. Wel grappig om een eerste indicatie te doen.
Kortom: zou ook lekker passen. Is nog leuk ook!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Steffie

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2019, 14:38 »
Welkom Lambert.
Is dat op de Admiralengracht?
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Sandra

Re: Gegroet waarde transalpers
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2019, 21:37 »
Bedankt mensen  :)

Het idee is om via Duitsland, Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië te rijden. Idealiter nog verder (ik vind Albanië echt fantastisch) maar even zien hoe lang werk ons toestaat om weg te gaan. De voorbereiding is inderdaad enorm leuk!
Mijn vriendin is geloof ik 1.60 meter, ik heb eens haar binnenbeen lengte gemeten en dat was 72 cm. Das natuurlijk niet erg veel en het zal dus lastig worden om een beetje fatsoenlijke toermotor voor haar te vinden ben ik bang.
Ik ben 1.62 en mijn binnenbeen lengte is ook 72 cm. Ik had een XL600V PD10 '99 met een buddyseat die 3 cm verlaagd was (alleen  de voorste helft, gedeelte bestuurder) voor vorkpoten 20mm doorgestoken en de vering op een vrij comfortabele stand . Dat ging nèt, ik heb er 28.500km  mee gereden , waarvan 1 trip noordkaap. 
Een Kawasaki ER bv is ook te overwegen... of een Honda Hornet 600 De zgn all road motorfietsen zijn vrij hoog voor vrouwen. Hoewel een Honda CB 500X goed te doen is, die is erg licht en met kleine aanpassingen ook wel iets lager te maken.
Een NC750S Die ik nu heb is ook fijn, alleen met zo'n reis in het verschiet zou ik zeker wel koffers monteren want  de benzinedop zit onder het opklapbare duoseat gedeelte van 't zadel, bij een tankbeurt moet anders de bagage er af!
Manlief heeft een Transalp 700, daar rij ik dus niet mee... tè hoog.
[img]http://img684.imageshack.us