Auteur Topic: 1996 motorblok in 1989 frame.  (gelezen 312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vetjan

1996 motorblok in 1989 frame.
« Gepost op: 29 januari 2019, 21:04 »
Is vast wel eens vaker gedaan. Wie kan mij bijstaan bij het electrische verhaal? Ik vind weinig of nix over de CDI-unit die bij mijn blok hoort. (XL600V-T). De meeste componenten heb ik wel, maar wat is de beste plaats en methode om b.v. de bobines te plaatsen.
Zijn er tips & tricks voor handige aanpassingen van de kabelboom ('96) om die aan te sluiten op het dashboard van de Alp uit '89 ?
Ben jij, of weet jij, iemand met de antwoorden op deze vragen? Ik hoor het graag!

                                                                                                                Wie smeert, die veert !

                                                                                                                                                     Vetjan



                                                                                                                                     AKA      Dirk uit Doesburg.

Offline PimW

Re: 1996 motorblok in 1989 frame.
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2019, 21:43 »
Zou de bobines plaatsen waar ze origineel ook zitten, dat is bij de latere modellen onder de twee framebuizen richting het balhoofd als ik het goed heb.
Mooiste is dan om ff twee draadbusjes tegen het frame te lassen. Anders kun je ook een los beugeltje maken en met tyraps aan je framebuis knopen.

Geen ervaring mbt de kabelboom, denk dat je even twee schemas naast elkaar moet leggen. Kan je aanraden om de originele stekkers te blijven gebruiken als je aanpassingen maakt. die kun je krijgen bij www.rdae.nl

Offline Oldtimer

Re: 1996 motorblok in 1989 frame.
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2019, 08:16 »
Kom maar ff kijken
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Vetjan

Re: 1996 motorblok in 1989 frame.
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2019, 17:21 »
Mijn welgemeende dank aan PimW en Oldtimer.

Vandaag de enkele ontstekingsspoel vervangen door een dubbele met bijbehorende enkele vinger, en ik kan verder.
Nu nog een bijpassende ontstekingsunit (CDI) kopen en dan kan de orig. kabelboom gewoon blijven zitten.

                                         Nogmaals dank Oldtimer voor alle info, onderdelen en wijze raad.

                                                                                         Vetjan              AKA                  Dirk uit Doesburg.