Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

TransAlp Rookie!

(1/3) > >>

Dolus:
Hoi TCN

Sinds vorige week mag ik mijzelf in één klap trots bezitter noemen van (a) een A-rijbewijs, en (b) een Transalp uit 1994. Mijn zus heeft 'm al treffend omgedoopt tot 'Gabber' vanwege de jaren '90 Aussie trainingspakkleuren. Vierde eigenaar, gekocht bij een dealer met ca. 45k op de teller. Voor de extra zekerheid wil ik hem nog eens ergens anders laten keuren.
Het lijkt me geweldig om ooit zelf te kunnen sleutelen aan mijn Transalp. Geen idéé waar ik daarmee moet beginnen, maar de Haynes Manual is in ieder geval al binnen. ;)
Mijn motorbeurs ticket is ook binnen, dus ik zie jullie daar!

Mvg
Koen

Timy:
Welkom!! Hij ziet er nog keurig uit zeg..

Tip: wordt lid van de club. In maart zijn er sleuteldagen en kan je aan de bak. Voordeel, je leert de club en je motor kennen. Daarnaast weet je gelijk hoe ie eraan toe is!

En nog belangrijker.. je bent lid van een hele leuke club  ;D

ddw:

--- Citaat van: Timy op 04 februari 2019, 21:40 ---
Tip: wordt lid van de club. In maart zijn er sleuteldagen en kan je aan de bak. Voordeel, je leert de club en je motor kennen. Daarnaast weet je gelijk hoe ie eraan toe is!

--- Einde van citaat ---

Geen sleuteldagen maar inspectie dagen (voor leden)! Daarna kun je mogelijk aan de bak!

Welkom hier en veel veilige km's met je transalper!

Dolus:
Dank! Ik ben inmiddels ook TCN Lid en heb mijn duit in het zakje gedaan :) (de forum status is nog pending geloof ik).

Ik zag inderdaad iets over inspectiedagen waarvoor je je moet inschrijven. Ga ik me zeker voor aanmelden zodra dat kan!

Trigger:

--- Citaat van: Dolus op 04 februari 2019, 22:17 ---Dank! Ik ben inmiddels ook TCN Lid en heb mijn duit in het zakje gedaan :) (de forum status is nog pending geloof ik).

Ik zag inderdaad iets over inspectiedagen waarvoor je je moet inschrijven. Ga ik me zeker voor aanmelden zodra dat kan!

--- Einde van citaat ---

Wat je alvast kunt doen om geen modderfiguur te slaan op de keuringsdag:

- Koelvloeistof op peil brengen (maar als je niet zeker weet of je de vloeistoffen kunt mengen, beter laten)
- Olie op peil brengen/houden (ze lusten wel wat vaak) en gebruik geen auto-olie! Zoek olie met een JASO MA1/MA2 keurmerk, speciaal voor natte koppelingen
- Banden op de juiste druk (2.2 tot 2.7 bar, ligt aan je voorkeur en terrein)
- Alle belangrijke afleesvensters vrij van prut (KVS peil, Remvloeistofvaatje etc)
- Dikke glimlach meenemen (het zijn leuke dagen!)

Oh, en met modderfiguur bedoel ik _niet_ dat er geen modder op je Alp mag zitten. Alpjes houden van modder en dat is zeker geen schande >:D.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View