Auteur Topic: Voorstelling: Elie  (gelezen 2880 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Elie

Voorstelling: Elie
« Gepost op: 22 december 2008, 21:35 »
Hallo,

Mij ook even voorstellen: Ik ben Elie 25 jaar en woonachtig in Boezinge (België). Ik ben begonnen met een motobecane die naar het grof vuil moest. Dan ben ik op een XL600LM van BJ85 , denk ik, gevallen van iemand die er problemen mee had. Was al bij 3 motogarages geweest en vonden niet wat er mee scheelde. De man kon er +-3km mee rijden en viel dan stil en was haast nooit meer aan de praat te krijgen. Ik zeg tegen hem; dat moet toch iets zijn met benzinetoevoer (carburatie). Weetjewat ik breng hem bij u en je ziet maar wat je kan vinden. Beestje een beetje onderzocht en bijgewerkt tot ik nogmaals de benzinetank wilde ontdoen van roest (dacht dat dit de toevoer belemmerde) en zag geen druppel benzine uitstromen terwijl er 5L in de tank zat! Dan wist ik direct welke ziekte hij had. Er zat een bout in de luchtdarm van de benzinedop  .Deze zoog in de darm en de tank was vacuum -> kreeg dus geen benzine meer  Dan carbus afgesteld en reed terug als nieuw. Dan verkocht omdat ik nie mocht motorijden van me ouders  Enkele jaren later had ik mijn rijbewijs en na heel wat zagen en een mooie transalp op het oog er dan uiteindelijk één gekocht 

Dit is het resultaat: een transalp XL600VH BJ92 in Juni gekocht met 46000km met een paars manteltje.

De kmstand is nu 58000.





Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline gert

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2008, 17:18 »
Hoi Elie,

als ik je tekst zo lees ben je veel techniser dan ik.
maar ik wens je veel onderhouds vrije kilometers op de alp

gr gert
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Martijn

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2008, 17:36 »
Hoi Elie,

hoe ben jij hier geraakt. ben even wezen zoeken waar jij vandaan komt. Veel rijplezier gewenst voor komend seizoen.

Groeten uit Venlo
BMW r1200 GS Adventure

Offline cobramarw

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2008, 20:32 »
De groeten uit Deinze.
Misschien maken we wel eens een ritje als ik in de buurt ben  :)

Offline Elie

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2008, 14:21 »
Hoi Martijn,

Al zoeken achter allerhande info over de @lp ben ik op dit forum gekomen! Het is interessant om alles over de @lp te kunnen delen met medeeigenaars, lief en leed zeg maar ;)

Heb je kunnen vinden waar mijn woonplaats zich bevindt?

Groetjes Elie
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline Elie

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2008, 14:25 »
De groeten uit Deinze.
Misschien maken we wel eens een ritje als ik in de buurt ben  :)

Dag cobramarw

Deinze is al iets dichter als ons buurland he ;) Heb je ook een @lp of bezit je een andere telg van de honda all road familie? Mss kun je jezelf eens voorstellen met foto's als je dit nog niet gedaan hebt, das altijd interessant he ;)

Je laat het maar weten als eens hier op streek komt te toeren! Het is altijd tof om met meerdere een ritje te doen ;)

Groetjes Elie
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline cobramarw

Re: Voorstelling: Elie
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2009, 16:02 »
Dag cobramarw

Deinze is al iets dichter als ons buurland he ;) Heb je ook een @lp of bezit je een andere telg van de honda all road familie? Mss kun je jezelf eens voorstellen met foto's als je dit nog niet gedaan hebt, das altijd interessant he ;)

Je laat het maar weten als eens hier op streek komt te toeren! Het is altijd tof om met meerdere een ritje te doen ;)

Groetjes Elie
Hoi Elie,

Sorry voor de late reactie, maar hier is die dan toch.
Ik rij zelf met een @ uit 2002.
Foto's: http://picasaweb.google.com/cobramarw/Op080329?feat=directlink
Stuur maar een mailtje als je in de buurt bent!
Ritjes zijn bij mij nooit gepland wegens een te wisselende agenda. Maar ik hou je op de hoogte als ik in de omgeving zit.