Laten we het achterste lek even buiten beschouwing laten. Gezien de plaats, boven het laagste niveau van de uitlaatbocht, gaat zeer waarschijnlijk om condens gemengd met andere vloeistoffen.
Net, nu met de brandstofkraan open, de motor kunnen starten. Maar binnen een minuut viel deze al weer stil. Opnieuw starten lukt op dit moment niet.
Wat mij opviel is dat er nu weer vloeistof uit het voorste lek, bij de voetrem, druppelt. Lijkt als of de motor verzuipt of zoiets.
Hoe is jouw koelvloeistof? Kijk eens in de radiateur naar het niveau en de kleur?
De radiateur zit te goed verstopt. Dar kom ik zo 1-2-3 biet bij. Heb wel de vloeistof in het reservoir bekeken. Deze is helder, maar staat onder het minimum niveau. Oeps! Ga zo even kijken wat er in moet en of ik het in huis heb.
Na het lange stilstaan kan dat ook condens zijn lijkt me, wellicht mixt dat met een beetje olie uit je cilinders maar ik denk niet dat het erg veel mag zijn.
Je hebt niet lang geleden toch ook al problemen gehad met starten?
De hoeveelheid uit het achterste lek was zeer klein. Vele malen minder dan wat er uit het voorste lek komt.
Klopt. Een tijdje terug startproblemen gehad. Maar dit viel uiteindelijk te wijten aan een defecte accu, die bij belasting niet meer voldoende vermogen gaf. Toen ook voor de laatste keer de motor draaiende gehad en nog geen lek geconstateerd.
Laat hem eerst even lekker warm lopen c.q. rij een klein stuk en kijk/luister dan nog eens.
Helaas gaat dit op dit moment niet lukken. Motor draait gewoon niet betrouwbaar en slaat telkens weer af. Heb al getracht hem stationair op toeren te laten komen. Kan het condens uit de uitlaat lekker verdampen enz. Maar telkens slaat de motor weer af en zie ik vervolgens weer vloeistof lekken uit de uitlaatbocht.
Ben bang dat er toch meer aan de hand is...