Per toeval op dit item terecht gekomen.
Ik hou mijn hart vast als ik lees hoe er hier beschreven wordt hoe er remmen ontlucht worden...
Remmen ontluchten gebeurt als volgt:
1. met drukpomp
- de drukpomp is gevuld met remolie en op druk gezet (2-2,5bar),
- het dekseltje van het remoliereservoir wordt er afgehaald en vervangen door een dekseltje met een nippel (ik plaatste een bandenventiel in het dekseltje),
- de drukpomp wordt op de nippel aangesloten, het circuit staat nu onder druk,
- een darmpje wordt op de nippel van de verste remklauw geplaatst (linkerremklauw), de nippel wordt losgedraaid,
- de remolie zal onder de druk het ganse remcircuit "spoelen" en alle olie met eventuele luchtbellen vervangen door verse remolie.
- herhalen met rechter remklauwnippel.
drukpomp kan ook op remklauwnippel geplaatst worden, het remoliereservoir zal dan overlopen (geeft zelfde resultaat, alleen zal het een stevige troep worden, remolie is vrij agressief!!!)
2. zonder drukpomp, dus manueel, best met zijn tweeën uit te voeren:
- remoliereservoir vullen tot aan de rand
- darmpje met steeksleuteltje op verste remklauwnippel plaatsen (linker)
- enkele malen "pompen" met remhandel tot er druk opbouwt in het circuit, remhandel ingetrokken houden
- remklauwnippel lossen: druk valt weg: nippel terug dicht
- remhandel lossen, terug pompen tot druk, ingetrokken houden
- nippel lossen: druk valt weg: terug nippel dicht
- remoliepeil checken en desnoods bijvullen.
- herhalen tot er bij pompen van de remhandel geen drukverschil meer opbouwt, en er geen luchtbellen meer in het darmpje te zien zijn.
- herhalen met rechterremklauw
heb zo de remmen van honderden auto's & motors ontlucht,
is enige veilige en degelijke methode.
Cheers