Auteur Topic: Tanktas RD04 zonder magneten.  (gelezen 2018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lunatic

Tanktas RD04 zonder magneten.
« Gepost op: 17 juli 2009, 17:25 »
In september ga ik 3 weken Marokko doen met de RD04. Graag wil ik hier mooie foto's maken, dus de camera gaat mee. Ik wil deze graag in een tanktas doen, maar veel tanktassen bevatten magneten waarmee ze op de tank zitten. Nu lijkt me een dergelijk krachtig magnetisch veld niet echt fijn voor een digitale camera.

Zijn er tanktassen die én goed passen op de tank van een RD04 én geen magneten hebben?

Offline hcm

Re: Tanktas RD04 zonder magneten.
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2009, 11:05 »
Heeft touratech niets, die hebben wel iets met riempjes.
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Offline trhansalp

Re: Tanktas RD04 zonder magneten.
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2009, 16:02 »
Net even gegoogeld op "tanktas zonder magneten"en diverse hits gekregen.
Ik heb ooit zelf ook zo'n tas gehad met riemen onder de tank door en om het balhoofd. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik onder de tas, op de tank, anti glij matje had gedaan. Dat is van dat rubberachtige spul voor onder een vloerkleed. Ooit bij ikea gekocht. Ook voor op het dashboard kun je van die matjes kopen. Nooi problemen meer met glijden van de tas.
En ik ben met de tanktas met magneten ook huiverig voor mijn bankpasje en zo.

 
Nog even en dan stopt deze hobby.

Jacco

  • Gast
Re: Tanktas RD04 zonder magneten.
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2009, 18:14 »
In september ga ik 3 weken Marokko doen met de RD04. Graag wil ik hier mooie foto's maken, dus de camera gaat mee. Ik wil deze graag in een tanktas doen, maar veel tanktassen bevatten magneten waarmee ze op de tank zitten. Nu lijkt me een dergelijk krachtig magnetisch veld niet echt fijn voor een digitale camera.

Zijn er tanktassen die én goed passen op de tank van een RD04 én geen magneten hebben?

Ik heb zelf het quicklocksysteem met tas via louis gekocht.
grtz Jacco

Offline Lunatic

Re: Tanktas RD04 zonder magneten.
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2009, 18:26 »
Ik heb zojuist via Ebay een Hein Gericke Tuareg tas aangekocht met riempjes.

Offline Theo K.

Re: Tanktas RD04 zonder magneten.
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2009, 21:33 »
Hoe zit dat eigenlijk met die tanktassen? Ik heb allemaal het idee dat die grote tankdop van de transalp in de weg zit. En wat die tankdop betreft is het mogenlijk om die omtebouwen naar zo'n platte. (Of hoort die laatste vraag bij de techniek vragen hoek? Zo ja dan vergeet maar dat ik het vroeg.)
XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/