Auteur Topic: Lawaai uitlaat in Eifel  (gelezen 3655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gijs

Lawaai uitlaat in Eifel
« Gepost op: 18 juli 2009, 15:32 »
Wat is jullie ervaring met uitlaten die veel lawaai produceren in Duitsland? Ik ga volgende week naar de eifel en heb sinds een paar dagen een laser produro die vrij veel kabaal maakt(wel mooi!). De originele uitlaat is van binnen totaal doorgeroest en hij reed er ook niet meer lekker op, dus het liefst wil ik die er niet meer op hebben. Hoe is het risico in jullie ervaring? Wordt er streng op gecontroleerd daar? En wat als ik zou worden aangehouden? Nemen ze de uitlaat dan in? Of mag dat niet?
Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2009, 15:34 door Gijs »

Offline harieke

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2009, 16:09 »
Zolang je een e keur op de uitlaat hebt met een db killer is het geen probleem, heb je dit niet kan je wel eens een probleem krijgen als ze aanhouden en zelfs de motor moet laten staan (dus niet meer verder rijden) en ophalen met een aanhangwagen plus de bekeuring wat je krijgt en op dit alles word best wel streng gecontrolleerd  C:-)
Nee ze nemen niet je uitlaat in beslag.

Offline Gijs

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2009, 01:02 »
Oke, dan haal ik hem er af, moet hij maar weer een paar dagen met de originele pijp. Bedankt voor de info!


Offline Two Plugs

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2009, 12:30 »
We zijn al een paar keer in de Eifel geweest met de Dero's (die dus voorzien zijn van niet- gekeurde Rino''s).

Het is sterk afhankelijk van je eigen rijstijl. Onze ervaring? Met name sportmotoren en choppertjes (legaal en illegaal) worden van de weg geplukt. Toerfietsen en allroads worden toch iets vaker met rust gelaten...

De Duitse politie hanteerd naast de DB meter de 'broomstick' test. Gaat de bezemsteel in zijn geheel in je achterdemper, ben je de pineut en mag je niet doorrijden, tenzij de originele pijp er weer op gaat. Die heb je vanzelf ook bij je in je topkoffer...  ::)

Ik zou je (eigenlijk iedereen) willen adviseren om richting Vogelsberg te gaan (toevallig ook het doel van ons buitenlandweekeinde). Net zo mooi (eigenlijk mooier voor allroadrijders) en véél, véél rustiger als het gaat om politiecontroles als de Eifel. En qua accomodaties ook nog eens goedkoper...

Onbekend maakt onbemind!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Racingboy

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2009, 22:32 »
net terug van 5 dagen Eifel. Met m'n dero en dempers zonder e-keur, wel de db-killers erin. Géén enkel probleem gehad.En politie? Niet veel van gemerkt aldaar.
Prachtige streek hoor.
ons verblijf: http://www.sonnenblick-luetz.de/

Offline Two Plugs

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2009, 07:48 »
@ Racing... ff off-topic... Ik hoor de laatste tijd erg veel (positieve) berichten over Sonnenblick. Hoe is het je bevallen?
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Racingboy

Re: Lawaai uitlaat in Eifel
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 19:35 »
Heel mooie locatie. Goede service, lekker eten en dit alles aan een betaalbare prijs. Mooie kamers, het enige wat me stoorde, :( te weinig waterdruk op de sproeier en de warm/koud heel moeilijk af te stellen. En de douche konden we echt gebruiken toen. :))