Techniek > Honda Transalp

Bochtenwerk

(1/9) > >>

Oldtimer:
Nou heb ik weinig ervaring met het plat gaan liggen in de bochten, maar soms heb ik het gevoel dat de zaak " doorbuigt " in de bochten. Ook als je langzaam rijd. Het lijkt dan net of je wegglijd. Zou het kunnen dat er ophangingen, en dan met name van achterbrug versleten zijn en wie weet hoe je dit kunt controleren.  Omdat ik te weinig ervaring heb met deze motor kan ik het zelf niet beoordelen.De banden zijn prima, alhoewel niet meer mooi rond. Zou natuurlijk ook aan de vering kunnen liggen. Het nare gevolg is wel, dat je met steeds meer kriebels een bocht gaat nemen en niet meer zo zeker bent. Dit laatste met alle gevolgen van dien.

4Plugs:
Als je standaard vering hebt, die voelt inderdaad wat los aan. Toen ik nog standaardvering had en over een heuveltje reed en weer neerkwam, voelde het alsof de rechterachterveer meer meegaf dan de linker, dus alsof het wiel scheeftrok. Dit was uiteraard niet zo, dat zou een slechte zaak geweest zijn. Maar de slappe vering geeft snel dat gevoel.

Met progressieve vering zul je waarschijnlijk merken dat de motor vééél stabieler is. Iets hobberliger, maar dat is een offer wat je bereid moet zijn te maken. Ik heb het ook heel lang afgehouden, vorige maand overstag. Had ik veel eerder moeten doen.

Oldtimer:
hoe bedoel je: linker en rechter veer. Achter zit er volgens mij toch maar 1

Bono:
Ik heb de achterveer van mijn "kreng" afgelopen weekend een flink stuk ingedraaid. (zie techniek aftrica twin: achterveer). Ik ervaar een verbeterde wegligging. Dit merk ik vooral in de bochten: Veel meer stabiliteit.

Misschien kun je hier iets mee!

Oldtimer:
kijk maar uit dat je twin niet in de gaten krijgt dat je haar kreng noemt. ;D
Is de veer van een twin hetzelfde als die van een Alp ??

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View