Auteur Topic: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken  (gelezen 60323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GS Allroad

Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Gepost op: 28 juli 2009, 21:10 »
Goedenmiddag.

Laatst was het wormwielletje van mijn kilometeropnemer helemaal versleten,dus moest er een nieuwe in.

Nu had ik er 1 bij een honda hobbyist in wormerveer vandaan,maar in Leimuiden is er ook een motorzaak genaamd remoto zij wouden me een complete set aansmeren met schijf en al.

Ze probeerden me ook wijs te maken dat je de meeste kleine onderdelen niet los kunt bestellen,pure onzin maar ze proberen het gewoon. zij willen juist dat je een hele set koopt dan verdienen ze meer aan je.

als een zaak al zo begint ben ik er al helemaal klaar mee.

Zijn er nog meer clubleden met soortgelijke ervaringen met zaken/dealers die jou probeerde te naaien?

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2009, 21:34 »
Bruggeman ken ik ook wel,mijn buurman met zijn shadow ging daar wel eens heen,hoor niets anders dan negatieve verhalen.

Bruggeman is ook niks voor mij,en motoport Hillegom daar twijvel ik nog wel eens over de ene keer helpen ze je wel goed en de andere keer kan je de kl >:( >:( >:( >:(re krijgen.
 
Met het laatste bedoel ik als je je motor bij hun koopt dan helpen ze je maar kom je na een maand of zes terug voor  onderhoud dan willen ze je blijkbaar niet zo graag helpen.
Dit is eigenlijk de ervaring van mijn collega die zijn motor bij motoport gekocht heeft.

Grt.
Stephan
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2009, 21:39 door xl600v stephan »
BMW R 1100 GS  1996

Offline robgoesdakar

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2009, 22:04 »
Tja, ik heb een nieuwe motor (mwah, inmiddels ook alweer meer dan anderhalf jaar oud en 39.000), en heb nog altijd de beurtjes bij de dealer laten doen. Nu weet ik natuurlijk dat een dealer altijd duurder zal zijn dan zelf sleutelen, maar ze bieden voordelen van garantie, en vervangend vervoer. Totdat ik dus laatst een rekening kreeg die ik zelfs voor auto onderhoud duur zou noemen.... en dan hadden ze me nog 2 uur 'als garantie' cadeau gedaan !!!!

Tja, daar kwam bij dat ze beweerden dat ik nog slechts 2000 km met mijn remblokken te gaan had. Die maar eens besloten zelf te vervangen, en (eigenlijk zonder echt goed te kijken) gewoon vervangen. Maar als ik dus kijk naar de remschoenen die eraf kwamen...., daar doe ik waarschijnlijk nog 6000 km mee......

Iedereen zit er natuurlijk om zijn brood te verdienen, maar in dit geval heb ik eens gekeken wat er rond rent bij Goedhart in Bodegraven. Naast 2 man achter de balie, 3 verkopers, 2 personen (minimaal) in magazijn/verkoop, een 6-tal monteurs en vast en zeker nog 2 man bij de kleding dan snap ik waarom het er wel heel prijzig is. En dan moet het licht ook nog eens branden in een gigantisch pand.

Ik heb het wel gezien. Ik zal een volgende beurtje niet meer daar laten doen, maar ga er toch zelf maar aan beginnen (of breng de motor gewoon naar Ad)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Oldtimer

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2009, 09:07 »
Als er behalve negatieve ervaringen ook positieve worden verwacht doe ik hier mee.
Ik heb na aanschaf van m'n alp deze naar Wim Boks gebracht in Duiven om ketting en tandwielen te laten vervangen. Ook de vloeistoffen nazien enz.. dus eigenlijk een kleine beurt.  Goed advies gekregen en ook voor zaken die binnenkort aan de beurt waren. Een aantal kleine dingen waren zelfs kosteloos gedaan.  Chapeau dus voor Boks Motyre in Duiven.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline RP

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2009, 11:51 »
Ben wel tevreden over Edwin Ott in Uitgeest, schappelijke prijzen en geen overbodige reparaties.
De hele familie Ott racet op Yamaha's (iedereen heeft zo z'n fouten) en ze doen de bandenservice op circuits (Metzelers).

Groet
René

Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2009, 13:03 »
Ja, je hebt er goeie bij maar er zijn natuurlijk zaken als je er wat wilt kopen ze je gelijk meer aan willen smeren of dat ze met wat anders aankomen(anders dan waar je om gevraagt hebt).

Of dat ze je wijs maken dat je bepaalde onderdelen niet los te koop zijn,onzin dus.

Positieve verhalen over motorzaken zijn altijd goed.

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2009, 21:06 »
Karinda haar eerste fiets was een 87 Transalp. Een hele mooie, slechts 30.000 km en zelfs de originele dealerstikker van 1987 zat er nog op.

Gekocht voor 3.000,- (2003) bij Motorport Leek.

Aangegeven dat de motor een grote beurt zou krijgen én dat de ophanging van de CDI units vervangen zouden worden.

Ik geeft Kaatje een Rino demper kado, incl. afstelling bij JR Tuning in Veendam. Als ik de motor ophaal, meld de monteur dat de CDI ophanging nog niet gemodificeerd is...

3 dagen voor onze eerste gezamenlijke motorvakantie NB!

Onderweg gaat het dan pas echt mis: een vastloper op de Duitse Autobahn. Gelukking loopt het goed af, en we hebben immers 6 maanden BOVAG garantie? (Tenminste, dat doet bedrijfsleider Roelof ons geloven)

Als de motor door de ADAC / ANWB gerepatrieerd wordt en door Motoport wordt afgehaald, krijgt Kaatje een telefoontje: of we hun wilden 'bedonderen' want er zat nog maar een 'bierglaasje' olie in!

Ja, hij kan wel een nieuw blok regelen hoor, 1.750,- Euri.

No change. Want Bernard checkt altijd tijdens lange reizen de olie. Waarbij wel opviel dat de olie van mijn Vara met 75000 km eruit ziet als honing, en de olie van de Alp (nb één week na de grote beurt) gitzwart...

Als ik vervolgens Motoport confronteer met het feit dat óók de monteur van de ADAC en een toevallig passerende collega-motorrijder (die zijn hulp aanbood) kleurt de manager tot achter zijn oortjes rood, is direct alles te regelen, 'ik hoop niet dat ik je vertrouwen beschaamd heb'.

Doei. Motoport Leek is echt een NOGO, vooral als je bij je autodealer (ook een enthousiast motorrijder) dezelfde verhalen hoort!

Het heeft Kaatje wel een mooie Africa Twin opgeleverd die we overigens vervolgens bij Mulders Motoren wel eerst een BOVAG aankoopkeuring hebben laten geven...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Doume 05

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2009, 22:27 »
Kijk effe hier ook,zijn ook leuk verhalen te lezen in heel nederland. ;D

http://www.baatsen.com/dealerinfo.php

Offline Miquel

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2009, 22:53 »
Als er behalve negatieve ervaringen ook positieve worden verwacht doe ik hier mee.
Ik heb na aanschaf van m'n alp deze naar Wim Boks gebracht in Duiven om ketting en tandwielen te laten vervangen. Ook de vloeistoffen nazien enz.. dus eigenlijk een kleine beurt.  Goed advies gekregen en ook voor zaken die binnenkort aan de beurt waren. Een aantal kleine dingen waren zelfs kosteloos gedaan.  Chapeau dus voor Boks Motyre in Duiven.


Ik heb mijn ketting en tandwielen er ook bij hem op laten zetten. Aardige man en bij hem krijg ik nog het idee dat je "een klant bent"
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2009, 19:49 »
Ik heb het wel gezien. Ik zal een volgende beurtje niet meer daar laten doen, maar ga er toch zelf maar aan beginnen (of breng de motor gewoon naar Ad)

Bij Ad zit je altijd goed. En je hebt de keus om zelf te sleutelen of het door de master zelf te laten doen  :D

Over ervaring:

Mijn motor heb ik gekocht bij Motor Mercuur in Den Haag. Op zich een goede deal; Ik heb destijds in 2002 een '94 transalp gekocht (welke in showroomstaat was; geen vlekje roest of aanslag) voor 4400 euro. Kreeg er gratis valbeugels bij en een 6000 beurt. Inclusief nieuwe banden (michelin T66  :)) en remblokken.

Heb daar ook gelijk mijn motorpak en laarzen gekocht, alsmede helm, tegen goede prijzen.

Dus over het algemeen kan ik zeggen dat ze daar vriendelijk zijn, goede kennis in huis hebben en over de prijs van een occasion valt te onderhandelen.

Heb echter wel één minpunt. Sommige onderdelen daar zijn reteduur. één enkel schroefboutje voor in de rubberen moeren om de kuip en ruit te bevestigen kost daar 3,10 euro  :o ik had er tien genomen en kwam er pas later achter toen ik de bon bekeek (had nog meer gekocht in 1 koop, waaronder ketting en tandwielen). Maar goed mijn schuld, had beter op moeten letten. 31 euro voor tien boutjes.... wel de originele antraciet geanodiseerde boutjes.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2009, 19:55 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

dennis

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2009, 00:02 »
Ik ga naar motoport express Hoogezand in KOLHAM en daar is de oude eigenaar Honda Mulder uit Veendam sinds kort ook aan het werk.

Uitstekende service en voorliefde voor Transalp!

Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2009, 00:08 »
Honda Amsterdam staat er bekend om om zijn achterlijke service en vuile behandeling.
Teminste hier in buurt.

Honda Amsterdam heeft ook nog een kleinere zaakje/onderdeel genaamd bruggenman motoren in Nieuw-vennep
ook een achterlijk aso zooitje,ikzelf heb geen ervaring met de Amsterdam motorzaak.

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline RP

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2009, 07:32 »
Onze Clubdealer Honda Amsterdam is ook geen aanrader.

Ze doen de dingen die niet gevraagd hebt (goede remblokken vervangen), en wat je gevraagd hebt, doen ze niet. Als je ze daar op aanspreekt krijg je een bullshitverhaal van de gladde verkoper waarna je pas echt gaat twijfelen aan de hoogte van de factuur.

Daarnaast wordt je als een infantiele, debiele kleuter behandeld door die blonde muts achter de balie. Hoog  tijd voor een andere Honda dealer in de regio Amsterdam.

Ook ik heb geen goede ervaring met deze zaak. Wilde onderdelen voor XLV750r hebben, van te voren gebeld of ze nog te leveren waren zodat ik niet voor niets zou rijden, "...ja geen probleem kom maar langs", Ben ik daar blijken ze niet te leveren, dus toch voor niks erheen gereden. Chagerijnige vrouw achter de balie.
K*T zaak !

Groet
René

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #13 Gepost op: 03 augustus 2009, 10:39 »
Onze Clubdealer Honda Amsterdam is ook geen aanrader.

Ze doen de dingen die niet gevraagd hebt (goede remblokken vervangen), en wat je gevraagd hebt, doen ze niet. Als je ze daar op aanspreekt krijg je een bullshitverhaal van de gladde verkoper waarna je pas echt gaat twijfelen aan de hoogte van de factuur.

Daarnaast wordt je als een infantiele, debiele kleuter behandeld door die blonde muts achter de balie. Hoog  tijd voor een andere Honda dealer in de regio Amsterdam.

Positieve ervaring bij Mulders Motoren in Veendam:

Motor grote beurt laten geven voor onze vakantie naar Turkije. Remblokjes waren nog niet helemaal 'op', ben zelf overigens iemand van 'Twijfel = vervangen'.

Kreeg bij het afhalen overigens keurig gemerkt (voor zowel Kaatjes-; als mijn motor) de gebruikte oude remblokjes mee. 'Want die zijn welliswaar niet meer goed genoeg voor een reis van 8.000 km, maar nog goed genoeg voor gebruik in Nederland!'

Heb overigens ook goede ervaringen met Bakker Motoren in Nieuw Weerdinge. Prima zaak, goede service en een top kledingzaak.

Zelfde geld voor Honda Brink, net over de grens in Weener (Duitsland). Prima zaak waar je nog echt als klant wordt behandeld.

Qua motorkleding kom ik héél graag bij Freddy Kooistra van Kobutex in Buitenpost. En in tegenstelling tot Motoport Leek voel ik me bij Motoport Stadskanaal wel thuis.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2009, 10:49 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #14 Gepost op: 04 augustus 2009, 00:48 »
 Hallo.

Dat is zeker balen ja,maar online iets bestellen moet je altijd mee uitkijken en nooit eerst betalen en dan je bestelde product krijgen.

Net zoals bol.com eerst je bestelde product binnen krijgen en dan betalen via een acceptgiro.

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #15 Gepost op: 05 augustus 2009, 20:59 »
Ik ga niet meer naar een motorzaak en zeker niet naar Honda Amsterdam.

Sinds ik mijn alp heb ben ik nog nooit voor onderhoud naar een dealer geweest, wel voor bijvoorbeeld kettingsmeer.

Voor onderhoud ga ik naar Ad daar kan je je  tenminste nog zelf aan je motor sleutelen.

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline mrpink

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #16 Gepost op: 05 augustus 2009, 22:40 »
Weet niet of jij veel dingen online besteld, maar bij de meeste onlinewinkels moet je toch echt van te voren betalen. Ik bestel weleens bij Louis of zaken in GB via ebay en nog geen slechte ervaringen gehad.

btw, jij hebt je alp toch ook pas 2 maanden? Dan is er ook niet heel veel reden om vaak onderhoud te plegen.

Ik moet binnenkort ook eens langs Ad. Kleppen, carbs sync en nieuwe banden. Misschien zelfs de naalden vervangen voor een dyno set.




Offline GS Allroad

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #17 Gepost op: 06 augustus 2009, 02:09 »
Bij online winkels waar je van te voren moet betalen,daar begin ik niet aan, ik rij dan bijvoorbeeld liever naar een uithoek van het land om het persoonlijk op te halen.

Grt.
Stephan.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2009, 02:10 door xl600v stephan »
BMW R 1100 GS  1996

Offline Sandra

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #18 Gepost op: 06 augustus 2009, 10:42 »
Was gisteren bij Termaat in Nijmegen om eens naar een jas te kijken, alles hing zo vol en strak op elkaar dat je de boel nauwelijks kon bekijken, ik werd wel heel aardig geholpen door een leuke jongen die ook ''meedacht'', hij bood me ook drinken aan, prima. Uiteindelijk slaagde ik niet. Die finse Rukka jas viel net even buiten m'n budget....
Bij het verlaten van de zaak hield de eigenaar de deur voor me open! niks te klagen zou je zeggen, maar de opmerking hierbij dat ik de volgende keer toch mijn ''sponsor'' maar moest meenemen vond ik minder en niet uitnodigend om nog eens een kijkje te gaan nemen. Zeker ruzie met de vrouw gehad
[img]http://img684.imageshack.us

Offline mrpink

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #19 Gepost op: 06 augustus 2009, 12:10 »
Was gisteren bij Termaat in Nijmegen om eens naar een jas te kijken, alles hing zo vol en strak op elkaar dat je de boel nauwelijks kon bekijken, ik werd wel heel aardig geholpen door een leuke jongen die ook ''meedacht'', hij bood me ook drinken aan, prima. Uiteindelijk slaagde ik niet. Die finse Rukka jas viel net even buiten m'n budget....
Bij het verlaten van de zaak hield de eigenaar de deur voor me open! niks te klagen zou je zeggen, maar de opmerking hierbij dat ik de volgende keer toch mijn ''sponsor'' maar moest meenemen vond ik minder en niet uitnodigend om nog eens een kijkje te gaan nemen. Zeker ruzie met de vrouw gehad

Zo'n opmerking zou er voor zorgen dat ik niet meer terug kom.

Offline Waffie

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2009, 12:32 »
kritische noot.. >:D

het is altijd goed om te lezen dat je klant tevreden is  maar het is ook goed om te horen dat hij dit niet is.
ik bedoel hiermee te zeggen dat als je iets niet bevalt je dit moet kunnen zeggen met de reden waarom je dit niet beviel.
zodat er samen naar een oplossing gezocht kan worden of  juist niet
 maar bedenk dan gelijk of je van mening bent dat de geboden oplossing toereikend is

naventileren is dan namelijk niet erg netjes voor iets waar je wel mee akkoord gegaan bent
(is  aan de mens eigen)

vaak is dit overigens dan wel gauw een compromie
maar geef zelf als klant duidelijk aan wat je wilt
mocht dit verzoek alszijnde  onmogelijk zijn moet je je zelf ook kunnen afvragen of je verzoek redelijk of juist  onredelijk was.
de belangen van de klant  cq verkoper is er 1 van tegenstelling
echter de omgekeerde gedachte (verkopen verkopen verkopen) zie ik ook te vaak
goed luisteren is dus  eigenlijk het belangrijkste


kijk je naar reparatie werk dan spelen er meer problemen
het uurtje factuurtje weegt zwaar als  het opsporen net iets langer duurt dan wenselijk
dit geld ook voor speciale wisselstukken zeker als de diagnose moeilijk te stellen is,
iets van de oorzaak en het gevolg...
maar kan wel teleurstellend werken op je klant
ook winkeliers hebben de meest fantastische verhalen over hun klanten. ;D
en de opm van mr pink zou ik zo niet willen maken want ik ken het gehele gesprek niet  bij termaat
alleen de klant sandra kan hier iets mee en heeft voor  zich bepaald hier niet meer te willen komen
maar vertel ze dat dan ook.. misschien dat er iets verandert bij termaat
ik zou dergelijke input waarderen om te leren
alles valt en staat in welke context je iets plaatst
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2009, 12:37 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Sandra

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #21 Gepost op: 06 augustus 2009, 14:35 »
Termaat doet al heel lang zaken en ik neem aan dat hij zelf zo slim is om zijn klanten te vriend te houden, de opmerking vond plaats bij het vertrek en overviel me een beetje ik voel me er niet toe geroepen hem daar op te wijzen, ik zie me al... als vrouw....ze lachen je finaal uit als je de rug gedraait hebt............ik dank je de koekoek
Ik heb er een paar jaar geleden een helm gekocht verder kom ik er maar af toe iets voor de XJR kopen of kijken.
De jas vond ik aan de prijs en die jongen vroeg aan zijn baas of er wat af kon, ze doen daar veel aan afpingelen en als hij me daarom een krent vind nou prima, ik zit er niet mee....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline PimW

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #22 Gepost op: 06 augustus 2009, 19:54 »
Mja zoveel ervaring met motorzaken heb ik nog niet, maar ik probeer het meestal een paar keer uit voordat ik oordeel. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Zo zijn vrienden van mij wel eens met wat vragen naar een motorzaak gegaan en vonden dat ze afgepoeierd werden, terwijl ik gewoon fatsoenlijk werd geholpen (en nogsteeds).

Van Gilex in Amsterdam hoor ik weinig goeds. Opzich geen slechte zaak maar ze schijnen bij wat grotere problemen niet zo lekker mee te willen denken of met oplossingen komen. Verder met vragen of een voor koppelingshendeltje een prima zaak. Ze hebben van veel motoren veel spul liggen.

Honda Amsterdam ken ik ook maar vind het tot nu toe een prima zaak. Onderhoud doe ik sowieso zoveel mogelijk zelf, bij elke garage kost het meer dan wanneer ik het zelf doe en je leert er de motor niet van kennen. Maar met vragen werd ik goed geholpen en er word ook wel mee gedacht. Veel klein spul hebben ze gewoon liggen.
Deze tent waren mij rij-instrukteurs ook uiterst tevreden. De monteur daar was de enigste die aan zn motor mocht komen.

Motoport Amsterdam (selling oid) vind ik niets. Ben er een paar keer geweest voor klein spul maar vind de service niets. Dat kwam op mij echt over als een tent waar verkocht moet worden. Na een paar keer met een leeg gevoel vertrokken te zijn ( :P) besloten niet meer terug te komen.

Ad kun je prettig zaken mee doen. Alleen jammer dat het zo ver weg is. Ook staan er grappige geitjes bij zn buren in de tuin zodat je je niet hoeft te vervelen als je wat te vroeg bent (of als je niet doorhebt dat de deur openstaat). ;D

Offline Flip

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #23 Gepost op: 07 augustus 2009, 12:14 »
Ik ga naar motoport express Hoogezand in KOLHAM en daar is de oude eigenaar Honda Mulder uit Veendam sinds kort ook aan het werk.

Uitstekende service en voorliefde voor Transalp!

Ik heb Wytze en Eric wel hoog zitten daar. Wytze ken ik een jaar of 18, al sinds hij in Hoogezand bij Pa Louwes en Albert-Jan bezig was in de werkplaats.
Absoluut no nonsens. Geen gezwam, en gezeik bij die mannen. Proberen met eerlijk werk hun boterham te verdienen, althans dat is ook mijn ervaring.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2009, 13:04 door Flip »
CB400N, CBX1000ProLink, GPZ1000RX, GSXR750, GSXR1100w, XRV750, LC8 SE.

Offline Africaanse Twins

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #24 Gepost op: 26 augustus 2009, 21:40 »
Citaat
het is altijd goed om te lezen dat je klant tevreden is  maar het is ook goed om te horen dat hij dit niet is.

Okee dan Ad:

hint...


Verder vind in Honda Amsterdam ook niet zo best; de eerste slechte indruk kwam na het vervangen van mijn voorband: de moertjes op de veerpoot bij de as zaten niet vast. Kon ze er zo met de hand afdraaien. De 2e keer was bij het verversen van mijn olie plus nieuw filter. Alleen ik ben (naar aanleiding van ervaring 1) soms een beetje een achterbakse gluiperd  >:D als ik iets niet vertrouw en had zodoende met een centerpoint een merkje geslagen in mijn oliefilter. En die zat er na de zogenaamde vervanging nog steeds in. Daar stond blonde dolly (vrouw van de eigenaar) dan toch met haar mond vol melktandjes te klapperen. Ik heb de nog onbetaalde bon opgepakt, verscheurd, in de lucht gegooid en ben toen weggelopen. Sindsdien word ik uitermate 'netjes en beleefd' behandeld maar aan mijn fiets komen ze niet meer.
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2009, 21:55 door Africaanse Twins »

Offline Geart

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #25 Gepost op: 27 augustus 2009, 15:37 »
Goede ervaring:

MOTOPORT Heerenveen/ Nolan
In het voorjaar heb ik een Nolanhelm N103 met e-box (de bluetoothonvanger/ versterker en batterij) gekocht.
Vorige week bleek onder het rijden de e-box uit mijn helm verdwenen. Er uit gevallen ... Tweehonderd euro op straat >:(.
Zaterdag bij MOTOPORT langs geweest. Ze zouden bellen met de importeur.
Gister kreeg ik een telefoontje: ik kon er een komen halen. Rondje van de zaak :D!
Groetnis út Grou!

snowball

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #26 Gepost op: 09 september 2009, 23:10 »
Beste ervaring: Brouwer Trading in Nijkerk. Daar hebben ze op een zaterdagmiddag mijn carburateurs gesynchroniseerd, alle losgetrilde schroefjes vervangen door nieuwe en wat kleine dingen voor het bedrag van 0 euro! En het was er ook nog bere-gezellig, ik heb erg gelachen.

groeten,

Jos

Offline DeDuke

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #27 Gepost op: 10 september 2009, 09:07 »
Leuk onderwerp.... en dus kan ik het niet nalaten om te reageren....

Een goede zaak (of het nou een motorzaak is of niet) stelt altijd de klant centraal in zijn denken en zijn doen (de marketing gedachte!!!). Als klant heb je al snel door of dit ook de visie is van de zaak waarmee je zaken doet.... Als je het gevoel hebt dat dit niet het geval is, dan is de keus makkelijk.. opzoek gaan naar een andere.....

Daarnaast speelt ook nog een andere factor, die in deze tijd van "recessie" erg belangrijk is..... het gunnen van.......

Ik heb zelf mijn motor in onderhoud bij Ad. Ik sleutel zelf mee, en leer er veel (die kosten worden nooit in rekening gebracht, terwijl leren duur is!!!!). Daarnaast is het altijd ontspannen, en dat is in deze snelle tijd ook heel wat waard voor iemand met een drukke baan. Voor mij is het onderhoud aan mijn Twin dus niet alleen een must, maar ook een dagje ontspanning.... Daarnaast mijn respect op de manier waarop Ad het aanpakt (blijkt ook uit zijn reactie hier!)...

Offline I'm a gone man...

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #28 Gepost op: 10 september 2009, 11:07 »
Tja, dan gooi ik ook mijn duit in het zakje  ;)
Voor de Limbo's deze keer  :P
- Motoport Echt = liegen & bedriegen, ik kan hier wel mijn eigen ervaringen gaan uitleggen maar dat zou een (te) lang verhaal worden;  ze hebben me tot drie keer toe staalhard staan beliegen (ik had bewijs hiervan) en bedriegen wat me uiteindelijk met een "net-buiten-garantie-kwestie" nog bijna duur was komen te staan
- Motoshop Margraten zijn eerlijke en oprechte vaklui, moet wel zeggen dat de laatste grote beurt aan de Varadero dik 700 Pleuro kostte zónder dat er echt dure dingen vervangen zijn geworden zoals ketting/tandwielen en/of banden... 8 uur arbeidsloon (?!?) dat hakt er wel in  :'(
Toch heb ik veel vertrouwen in deze zaak (met mensen die ik al bijna 25 jaar ken).
...Momenteel heb ik met 'Margraten' afgesproken dat we de onderhoudsinterval op 10.000KM zetten omdat ik toch ruim buiten de garantietermijn zit, dan doet zo'n dure onderhoudsbeurt niet zo vaak meer zo veel pijn  8)

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #29 Gepost op: 10 september 2009, 11:11 »
700 Pleuri voor een beurt? Sorry, maar dan wordt je ondanks het goede vertrouwen toch een beetje vern*kt...

Mulders staat ook niet echt bekend als 'goedkoop', maar daar ben ik nooit meer kwijt dan 300-400 Euri waarbij ik (dure) volsynthetische olie laat tappen en één keer in de ca 25.000/30.000 km de iridium vonkenkaarsjes laat vervangen.

Eén keer in de 10.000 (wij doen het zelfs één keer in de 15- 20.000 km) is echt zat. Komt er in ons geval op neer dat de Dero's één keer per jaar in de werkplaats staan voor een 'full service'.

Na onze Turkije reis de motoren preventief ff een kleine check laten geven met olie. Was hiervoor voor beide motoren ca. 320,- Euri kwijt, incl. nieuwe olie.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180