kritische noot..
het is altijd goed om te lezen dat je klant tevreden is maar het is ook goed om te horen dat hij dit niet is.
ik bedoel hiermee te zeggen dat als je iets niet bevalt je dit moet kunnen zeggen met de reden waarom je dit niet beviel.
zodat er samen naar een oplossing gezocht kan worden of juist niet
maar bedenk dan gelijk of je van mening bent dat de geboden oplossing toereikend is
naventileren is dan namelijk niet erg netjes voor iets waar je wel mee akkoord gegaan bent
(is aan de mens eigen)
vaak is dit overigens dan wel gauw een compromie
maar geef zelf als klant duidelijk aan wat je wilt
mocht dit verzoek alszijnde onmogelijk zijn moet je je zelf ook kunnen afvragen of je verzoek redelijk of juist onredelijk was.
de belangen van de klant cq verkoper is er 1 van tegenstelling
echter de omgekeerde gedachte (verkopen verkopen verkopen) zie ik ook te vaak
goed luisteren is dus eigenlijk het belangrijkste
kijk je naar reparatie werk dan spelen er meer problemen
het uurtje factuurtje weegt zwaar als het opsporen net iets langer duurt dan wenselijk
dit geld ook voor speciale wisselstukken zeker als de diagnose moeilijk te stellen is,
iets van de oorzaak en het gevolg...
maar kan wel teleurstellend werken op je klant
ook winkeliers hebben de meest fantastische verhalen over hun klanten.
en de opm van mr pink zou ik zo niet willen maken want ik ken het gehele gesprek niet bij termaat
alleen de klant sandra kan hier iets mee en heeft voor zich bepaald hier niet meer te willen komen
maar vertel ze dat dan ook.. misschien dat er iets verandert bij termaat
ik zou dergelijke input waarderen om te leren
alles valt en staat in welke context je iets plaatst