Auteur Topic: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken  (gelezen 60321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #30 Gepost op: 10 september 2009, 19:30 »
Citaat
Na onze Turkije reis de motoren preventief ff een kleine check laten geven met olie. Was hiervoor voor beide motoren ca. 320,- Euri kwijt, incl. nieuwe olie.

Sorry hoor maar 320Euri voor ff checken(wat precies?) is toch mooi 160pleuri de man en da's toch verd*md veel voor een bietje goeie olie.....Maarja arbeidsloon he! ::)

Blijft een dure business! :-\

Heb pas de achterste uilaatpakking laten vervangen a 127 euro bij Motoport Stadskanaal (Mulders had het te druk ;)) is ook niet goedkoop maar kreeg wel netjes een leenmotor mee en hoefde de benzine niet te betalen!
Aardige mensen ook.

Toch maar eens naar Ad, maarja soms moet je wel eens even wat laten vervangen tussendoor en dan is Sprundel gewoon wat ver vanuit Noord-Oost Groningen...  ;D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Hotel 317

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #31 Gepost op: 11 september 2009, 00:28 »
Na nog een rare ervaring met Motor Amsterdam heb ik eens gebeld met Honda Nederland en het schijnt dat er meer klachten zijn binnengekomen over hun dealer in Amsterdam (Motor Amsterdam) en met name over het chagrijnig persoon wat er achter de balie staat. Ze gaven aan blij te zijn met de feedback en hun geven dit ook weer door aan de eigenaar van de zaak. Als de situatie er niet beter op wordt (en gedurende de laatste keren dat ik er was stonden er steeds minder fietsen buiten) zullen ze overwegen om de naam Honda van die zaak af te trekken en een ander uit te kiezen.

Zou er niet om rouwen, de laatste keer dat ik er was hadden ze de Honda XL700V van het podium afgetild en er een yiying naamloze Vespa scooter opgezet: het type scooter die na een jaar uit elkaar valt waarna je er voor zes meier weer een nieuwe haalt. Tactloos!

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #32 Gepost op: 11 september 2009, 19:59 »
Van mijn kant uit geen ronduit slechte ervaringen.

Alhoewel ik bij sommige dingen wel kanttekeningen kan zetten.

Ik heb mijn Alp in 2002 bij motor mercuur in Den Haag gekocht, de deal werd snel en soepel gesloten, ze hebben redelijk wat water bij de wijn gedaan om mij die motor te kunnen verkopen. Uiteindelijk € 4400,- betaald voor een 6 1/2 jaar oude Transalp met 32.000 km op de klok (in perfect blinkende staat!) inclusief 6000-beurt, en gloedjenieuwe valbeugels(kreeg ik er bijna gratis bij). Daar dus niks over te klagen eigenlijk. Verder ben ik er een paar keer geweest om onderdelen te kopen. Voorraad hebben ze daar voldoende, ook geen probleem. Vond sommige onderdelen iets aan de prijzige kant (bijv. Originele kuipboutjes 3 euro per stuk!), maar goed het kan evengoed zijn dat die dingen overal zoveel kosten.

Zijn er nog mensen met ervaringen met Motoport Rockanje? Ik heb er vorig jaar mijn banden laten vervangen. Bij het vervangen van de voorband gaf de monteur(tevens chef werkplaats) aan dat de voorrem hard aan revisie toe was, dus heb ik hem daar fiat voor gegeven. Snel en vakkundig heeft hij alles gedemonteerd en de seals vervangen en alles goed schoongemaakt. Klaar terwijl ik wachtte. Dus ook mijn complimenten aan motoport daarvoor. Uiteindelijke prijs viel mijns inziens ook nog wel. Weet niet meer wat het me kostte, in ieder geval geen rib uit mn lijf.

my 2 cents.

Paul F.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #33 Gepost op: 23 september 2009, 08:30 »
Sorry hoor maar 320Euri voor ff checken(wat precies?) is toch mooi 160pleuri de man en da's toch verd*md veel voor een bietje goeie olie.....Maarja arbeidsloon he! ::)

Blijft een dure business! :-\

Heb pas de achterste uilaatpakking laten vervangen a 127 euro bij Motoport Stadskanaal (Mulders had het te druk ;)) is ook niet goedkoop maar kreeg wel netjes een leenmotor mee en hoefde de benzine niet te betalen!
Aardige mensen ook.


Volsyntheet... is al vlot 17 tot 20 Euri de liter... Reken maar uit, dan is het per motorfiets ineens een stuk minder prijzig...  ;)

Motoport Stadskanaal is idd ook een fijne (en mooie!) zaak.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Jan-Willem

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #34 Gepost op: 23 september 2009, 14:15 »
Voor de mensen in omgeving Amsterdam,probeer anders is Motorplanet in Almere, ook Honda exclusive dealer, kleinschalig en vakkundig personeel. Ik ben er erg tevreden over en ken ze ook al een aantal jaar.

Offline nr 52

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #35 Gepost op: 01 oktober 2009, 14:07 »
Ik wil ook graag mijn ervarin delen: ;)
Al jaren kom ik bij Visser Santpoort. Normale Honda onderhouds prijzen, leenmotor, sevice enz.
Na mijn 18.000 km beurt ontdekte ik dat de bout waar de benzinetank mee vastzit ( die onder het zadel) los in het vak eronder lag. :( Deze waren ze dus vergeten te monteren. Als gevolg hiervan was de zadelsteun afgebroken (althans, dat is mijn vermoedden: ik had daar niets over gehoord na de beurt). :-\ Gister langs geweest en het verhaal uitgelegd. Zadel werd verwijderd, bout had ik natuurlijk al weer zelf vastgezet, en het afgebroken onderdeel werd er weer aangelast en versterkt met een metalen beugel. Na montage van mijn zadel kon ik mijn rit vervolgen met de welgemeende excuses. Kijk dat is Service.  :angel:Je komt met een klacht en deze wordt keurig kostenloos opgelost.
Mijn ALPjes zijn daar nu zo'n 11 jaar in onderhoud (en aangekocht) en al die jaren ben ik tevreden.
Mijn extra's haal ik natuurlijk wel van internet zoals handvat verwarming, xenon enz) omdat er alleen originele Honda parts zijn met originele Honda prijzen. >:D
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #36 Gepost op: 01 oktober 2009, 17:35 »
@ Allen:

Normaal gesproken is het natuurlijk zo dat als je problemen hebt met een bepaalde motorzaak, je dit in eerste instantie zelf met deze zaak moet oplossen.

Maar...

Gezien de stroom aan negatieve ervaringen (niet alleen via dit Forum) over Honda Amsterdam hebben we besloten deze zaak uit het sortiment van clubdealers te halen. We hebben zowel Honda Amsterdam, als Honda Nederland over deze stap geïnformeerd, en uiteraard ook gemotiveerd.

Naar de voorlaatste posting: Visser heeft twee jaar terug contact met ons opgenomen inzake de nieuwe Transalp. We hebben Visser gevraagd of hij wellicht ook als 'clubdealer' zou willen optreden, maar helaas zag men daar (op dat moment tenminste) geen brood in... Wellicht moeten we het nog eens proberen, want in Noord Holland wordt de soep nu wel heel erg dun geserveerd...

Suggesties voor goede, degelijke motorzaken (hoeven niet persé Honda-dealer te zijn) die eventueel als clubdealer zouden kunnen / willen optreden, zijn van harte welkom (niet alleen in Noord Holland!)



Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #37 Gepost op: 01 oktober 2009, 18:01 »
Prima aktie Bernhard.
Omgekeerd mag natuurlijk ook.
De motorzaken die genoemd zijn met goede service wat meer op de voorgrond halen.

Wat de koude of warme douche is bij kassa zou de ............... (vul maar in)  voor TCN dealers kunnen worden.
Lijkt me ook een leuk topic worden
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #38 Gepost op: 01 oktober 2009, 18:08 »
Prima aktie Bernhard.
Omgekeerd mag natuurlijk ook.
De motorzaken die genoemd zijn met goede service wat meer op de voorgrond halen.

Wat de koude of warme douche is bij kassa zou de ............... (vul maar in)  voor TCN dealers kunnen worden.
Lijkt me ook een leuk topic worden

Kijk, dit zijn nu de leuke initiatieven waar we iets mee kunnen doen! We pakken dit op. Deze topic kan daarin wat mij betreft prima als uitgangspunt dienen!

Suggesties blijven evenwel welkom.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Hotel 317

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #39 Gepost op: 01 oktober 2009, 18:34 »
Gezien de stroom aan negatieve ervaringen (niet alleen via dit Forum) over Honda Amsterdam hebben we besloten deze zaak uit het sortiment van clubdealers te halen. We hebben zowel Honda Amsterdam, als Honda Nederland over deze stap geïnformeerd, en uiteraard ook gemotiveerd.

Suggesties voor goede, degelijke motorzaken (hoeven niet persé Honda-dealer te zijn) die eventueel als clubdealer zouden kunnen / willen optreden, zijn van harte welkom (niet alleen in Noord Holland!)

Goede zaak dat dit ook aan Honda NL gemeld is. Ik heb echt geen medelijden meer voor die gasten daar en hoop dat  Mijn stem voor clubdealert gaat naar De Weer motoren in Zaandam; Altijd een gezellige boel daar en je kunt daar nog gewoon door de werkplaats heen lopen zonder tegengehouden te worden door een balie :).

Iets zuidelijker ligt Motorhuis De Doelen. Een stuk avontuurlijker en meer in onze sfeer (er staan zelfs heuze ex dakarmotoren) maar ik weet niet hoe hun service is, noch hoe blij hun zullen zijn om reisenduro's uit elkaar te moeten trekken i.p.v. 150CC crossertjes.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2009, 18:37 door Hotel 317 »

Offline bowtje

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #40 Gepost op: 01 oktober 2009, 20:43 »
Bakker Motoren in Zaandam, is honda dealer en op maandag geopend, gewoon een no nonsense toko met goeie service en goeie koffie
Live your Life, Ride to The Max©

Offline nr 52

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #41 Gepost op: 05 oktober 2009, 12:47 »
Even Bij Visser Motoren langs geweest en het stukje laten lezen.
Hij sprak over wat negatieve ervaringen met andere type Honda clubs. Daar werden mensen lid vanwegen de korting  >:D en niet vanwegen het "wij" gevoel. ( zonder type aanduiding te noemen: alleen lage zit, veel chroom en mooi weer ;D ).
Heb maar aangekaart dat dit een ander soor club is  :angel: dus wie weet. Hij zou er over nadenken.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Two Plugs

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #42 Gepost op: 05 oktober 2009, 13:00 »
Even Bij Visser Motoren langs geweest en het stukje laten lezen.
Hij sprak over wat negatieve ervaringen met andere type Honda clubs. Daar werden mensen lid vanwegen de korting  >:D en niet vanwegen het "wij" gevoel. ( zonder type aanduiding te noemen: alleen lage zit, veel chroom en mooi weer ;D ).
Heb maar aangekaart dat dit een ander soor club is  :angel: dus wie weet. Hij zou er over nadenken.

Bedankt voor het 'in de week' leggen. We zullen in de loop van oktober eens contact opnemen met Visser, en ook alle andere aangedragen opties serieus overwegen!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline dj.verhulst

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2009, 12:09 »
Toen ik m'n AT liet voorzien van Heidenau K60 ,, heeft Ericson Almelo m'n remklauwen niet goed aangedraaid ,, ze vielen er half af .....  banden zaten niet recht op de velg leeg laten lopen en kneden en knal hard oppompen is het goed gekomen.

daar kom ik niet zo snel
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline delange33

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #44 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:27 »
Elferink in Oldenzaal is ook zo'n Cowboy, zelfde verhaal met remmen, remblokjes hingen half los  >:( gevolg kromme remschijf >:( >:(

Kwam er overigens pas later achter van die remschijf, en dan is 1&1 - 2 he! ::)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline dj.verhulst

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2009, 12:17 »
Elferink in Oldenzaal is ook zo'n Cowboy, zelfde verhaal met remmen, remblokjes hingen half los  >:( gevolg kromme remschijf >:( >:(

Kwam er overigens pas later achter van die remschijf, en dan is 1&1 - 2 he! ::)



Tja ,, en op MF word ie aanbeden door bepaalde mensen .......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Zijspan

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #46 Gepost op: 31 oktober 2009, 21:35 »
Tot mijn grote verbazing heb ik in de Transalper moeten lezen, en nu ook op het forum, dat Honda Amsterdam geen clubdealer meer is. Niet dat zij het hebben opgezegd maar de Transalpclub zelf!!! Sinds Honda Amsterdam, voorheen Wijngaard Motors, clubdealer is geworden kom ik er voor de meeste onderdelen van mijn motor te halen. Al die jaren ben ik en netjes behandeld. De vrouw die achter de balie staat heeft tenminste verstand van zaken. Zij weet exact de juiste onderdelen te vinden en geeft ook aan of ze op voorraad zijn bij Honda in Gent. Je wordt altijd netjes gebeld als de onderdelen er zijn. Ook zoekt ze of er imitatie onderdelen zijn en laat ze netjes zien wat het prijsverschil is. Aan mij dan de keus. Vorig jaar toen ik voor een CDI unit kwam zei ze zelf al: “jij bent toch lid van de club, dan gaat er nog 10% af”.
Nu Honda Amsterdam geen clubdealer meer is kan ik naar mijn 10% korting fluiten. De dichtstbijzijnde clubdealer is nu in Putten. Als ik daar voor mijn onderdelen heen moet ben ik de dubbel en dwars kwijt aan benzine. Vreemd dat je als Transalpclub een clubdealer opzegd terwijl er geen alternatief is. Als je er per slot van rekening geen goede ervaring mee hebt dan ga je er gewoon niet meer heen. Nu wordt het voor de mensen die er alleen maar positieve ervaringen hebben verpest.

Offline V-Twin

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #47 Gepost op: 31 oktober 2009, 22:10 »
@ Zijspan.
Wellicht is Roukema voor jou een goed alternatief. Hebben zeker ook verstand van zaken en leveren originele Honda onderdelen alleen staat er geen Honda op de verpakking maar komt het wel van de zelfde fabrikant. Scheelt meer dan 10% op het Honda stickertje. Als je dit item goed volgt lees je ook dat er met nieuwe potentiële clubdealers contact opgenomen zal worden. Daarnaast is het jammer dat jij je bijzonder goede ervaring hier niet eerder hebt gepost  ::)
Ik het voorwoord van de Transalper worden leden uitgenodigd contact op te nemen met het bestuur / voorzitter als ze iets dwars zitten. Ik mag aannemen dat jij contact opgenomen hebt want wellicht waren er wel moverende redenen die niet publiekelijk geventileerd hoefden te worden om tot deze ook voor de TCN ongebruikelijk en opvallende stap te komen.
Maak van je hoort geen moordkuil en neem contact met die gasten op.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2009, 08:40 door V-Twin »

Offline Neet

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #48 Gepost op: 01 november 2009, 08:17 »
Zelf kom ik ook allang niet meer bij Honda Amsterdam. Op een een of andere manier wordt je de winkel uitgekeken. (Zou dat dan toch een eigenschap van die vrouw zijn?) Je loopt daar gewoon niet even lekker naar binnen. Zelfs niet terwijl ik regelmatig op het Stadionplein pauze neem.   
Ook voor informatie over onderdelen kom ik tegenwoordig altijd uit bij andere dealers. De prijs en waarschijnlijk toch de houding aan de andere kant van de lijn. Dan maar zonder 10% Voor leuke aanbiedingen hoef je daar ook niet te komen. Lekker in de aanbieding bakken graaien liep de laatste keer op veel te duur uit.
Zelf ben ik er niet helemaal uit waarom, maar onbewust bel en ga ik al een hele tijd naar andere dealers en motorzaken en sla Honda Amsterdam over. Wel jammer, die zaak zit namelijk vlakbij. Ik had altijd het gevoel alsof je een bibliotheek in liep en je kop moest houden.
Ze zouden die zaak open moeten breken, grote ruimte van maken, aantrekkelijke acties aanbieden, gezellig maken, en niet te vergeten eerlijk zijn.
Die niet vervangen oliefilter doet ze de nek omdraaien.
Dat is echt fout, Honda Amsterdam!
Klanten moeten zich uitgenodigd voelen, kwaliteit en een redelijke prijs ontvangen, zich vertrouwd voelen. Dan is het nog leuk zaken doen ook.
Ad, het hoekhuis naast mij staat te koop hoor. ;D



   
« Laatst bewerkt op: 01 november 2009, 08:33 door Neet »

Offline PimW

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #49 Gepost op: 01 november 2009, 13:18 »
Honda Amsterdam is over de kop hoor ik net... Ze waren deel van, of hadden bepaalde samenwerkingsverbanden met Bruggeman motoren. Deze schijnt het niet meer te trekken en ze hebben in Amsterdam "de Zak" gekregen :-\

TAErwin

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #50 Gepost op: 01 november 2009, 14:05 »
Honda Amsterdam is over de kop hoor ik net... Ze waren deel van, of hadden bepaalde samenwerkingsverbanden met Bruggeman motoren. Deze schijnt het niet meer te trekken en ze hebben in Amsterdam "de Zak" gekregen :-\

Weet je dat heel zeker, was er donderdagmiddag nog om mijn hitteschilde op te halen, en werd heel vriendelijk behandeld en kreeg nog korting ook.... ???

groet  :-\

Offline PimW

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #51 Gepost op: 01 november 2009, 14:21 »
Andere garage houder die ik ken komt er wel voor onderdelen. Die trof een wat lege zaak aan en hoorde van de eigenaar wat en hoe...

Ga voor me eigen komende week nog wel ffies kijken...

Offline Neet

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #52 Gepost op: 01 november 2009, 14:51 »
We hebben het toch wel over de Stadionweg he?

Offline PimW

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #53 Gepost op: 01 november 2009, 15:11 »
Jazeker.

Ik kan hun website ook al niet meer vinden? Hij linkt nu direct door naar Bruggeman.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2009, 15:13 door PimW »

TAErwin

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #54 Gepost op: 01 november 2009, 16:05 »
Andere garage houder die ik ken komt er wel voor onderdelen. Die trof een wat lege zaak aan en hoorde van de eigenaar wat en hoe...

Ga voor me eigen komende week nog wel ffies kijken...

dat moet ik wel zeggen, zaak had wel een lege indruk, een paar tweedehands motoren,en voor de rest niets, maar de manier waarop ik geholpen ben, heb ik niets van een eventueel vertrek kunnen merken....

Offline Menno

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #55 Gepost op: 01 november 2009, 16:12 »
Een faillissement of zo is het beste dat de regio Amsterdam kan overkomen. Dat betekend dat Honda een nieuwe dealer in de regia zal  aanwijzen. En op basis van mijn persoonlijke ervaring kan hett daar alleen maar beter van worden, want wat een vreselijke zaak is dat! Ze belazeren je gewoon waar je bij staat en het is er inderdaad NIET leuk. En dat moet het volgens mij  ook een beetje zijn.

Offline Hotel 317

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #56 Gepost op: 02 november 2009, 02:41 »
De website linkte al een tijd (maanden!) door naar bruggeman hoor. en Honda AMS falliet: Het had niet hoeven gebeuren, maar ze hebben het er *echt* zelf naar gemaakt: bijna IEDEREEN vind dat de dame achter de balie je als een josti behandeld, dat ze je het gevoel geeft dat je niet welkom bent, dat ze ongezellig en vaak regelrecht grof is. Vroeger was het elke dag dringen en stonden d'r MV agusta's en Fireblades (waar vervolgens klakkeloos een trapfiets tegenaan gebonjourd werd, maar afijn). Vorig jaar waren het pekeltransalps en scooters en de laatste paar keer dat ik er was stonden er echt scooters die misschien - of misschien niet eens bij hun voor onderhoud kwamen.

Nu maar hopen dat er een normale motorzaak voor in de plaats komt! maar die kans is even groot als Honda die dat misbaksel van een Zoomer uit de schappen haalt en er gewoon een Super Cub voor €800 voor in de plaats zet. :-\

Jan-Willem

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #57 Gepost op: 04 november 2009, 14:32 »
MMM, ik mis toch een paar plaatsingen in dit topic ( censuur????)

Offline Lunatic

Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #58 Gepost op: 04 november 2009, 16:21 »
MMM, ik mis toch een paar plaatsingen in dit topic ( censuur????)
Som ze even op zou ik zeggen....

Jan-Willem

  • Gast
Re: Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
« Reactie #59 Gepost op: 05 november 2009, 12:59 »
exact weet ik ze niet meer, maar v-twin had een reactie op Almere en ik daar weer een relaas op, kan ze niet meer terug vinden.