Techniek > Honda Africa Twin

Stotteren en elektronische problemen

(1/2) > >>

mbgroen:
Sinds kort loopt mijn AT RD07A uit 1997 slecht.
In eerste instantie lijkt er niets aan de hand, maar naar een tijdje begint de motor te stotteren en lijkt op 1 cylinder te lopen. Tegelijkertijd gebeuren er allerlei rare zaken op mijn dashboard, de tripcomputer reset continue, de temperatuurmeter gaat op en neer, etc. Als je het gas vervolgens (in neutraal) ophoudt klim de motor naar zo'n 5000 toeren en valt daarna weer terug. Dit gaat vervolgens door tot de motor een tijd stil staat en hierna loopt hij weer even (paar km) goed.

Iemand enig idee, wat er aan de hand kan zijn, ik vermoed de CDI unit.


Michiel

Nikotech:
Tja altijd lastig zo op afstand ......

Zaken één voor één nalopen en zodoende mogelijke oorzaken elimineren.

CDI zou kunnen, spanningsregelaar geeft ook rare klachten op het dashboard,  brandstof toevoer, hangende choke,  luchtfilter.

Sterkte met zoeken en houd ons op de hoogte

robgoesdakar:
Met de beruchte kwaliteit van de spannings regelaars van de twins, zou ik het daar als eerste zoeken.
En wees er snel bij, want als je spannings regelaar echt over z'n toeren gaat kan ie zomaar je accu en ook je cdi op blazen. (Ervaringen van een mede twin rijder tijdens de OER ! Hij reed ook nog maar op halve kracht)

Hoop van harte dat het nog niet te laat is.

crejo:
Die zelfde klacht heb ik ook eens gehad, brandstofpomp vervangen en alles weer oke. ;D ;D ;D

Hotel 317:
Of als het de benzinemeter niet is: accuklemmen opnieuw vastdraaien  ;D.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View