Techniek > Honda Africa Twin

AT als duikboot

(1/10) > >>

daandus:
Wie heeft er ervaring met AT door (-te-?) diep water?

- Hoe diep ben je gegaan?
- Wat gebeurt er als 't mis gaat? Slaat je filter dan dicht, of moet je echt je cylinders drainen?

Theoretisch moet je behoorlijk dwaas kunnen doen.... maar wat zijn kritische punten naast je luchtaanzuigpunt?

robgoesdakar:
Was m gister in mijn pm ook nog even vergeten, maar je moet niet je motor laten afslaan als je al zo diep onder water gaat, want dan loopt je uitlaat vol met water. Als dat gebeurd zul je, voordat je weer gaat starten, eerst even je uitlaat moeten legen om te voorkomen dat er water in je cilinders komt.

Verder is je motorblok een volledig gesloten geheel met uitzondering van de opening voor de luchtinvoer. Dus tot aan je luchtfilter moet je door het water kunnen.

(Hou ook rekening met je boeggolf  :-X )

cobramarw:
Op YouTube vind je aardig wat filmpjes.

Electra lijkt me ook een zorg...

Hotel 317:
Gisteren nog gedaan (EDIT: voor de eerste keer btw  ;D), eerst tot aan m'n knieën, toen ik weer 't droge op wilde leek het erop dat ik mijzelf in zou graven (nhoooooo!)  Stukje achteruit en opnieuw proberen bleek de remedie (theoretische les :P).

Theoretisch moet 't tot aan het luchtfilter kunnen. Ik denk trouwens dat je uitlaat maar "vol" loopt tot het moment waarop de bochten weer omhoog gaan. Of het echter slim is om het water wat er in zit dan onder druk te zetten...?

Lijkt me toch echt dat je een probleem heb wanneer je je 200> KG aan staal daar echt strand, moet je dan gewoon aan je voorwiel je bike het droge op gaan trekken ofzo?

robgoesdakar:
Electra zal (voor het kortstondige water contact) nog niet zozeer het probleem zijn.
Water komt pas in je uitlaat zodraa je motor stil valt. Zolang je motor loopt, drukt ie het wel naar buiten. Het probleem met water in je uitlaat is dat je (hoewel zeer onwaarschijnlijk) water in je cilinders zou kunnen zuigen !!  Hoe dan ook safety first, en je uitlaat altijd leeg laten lopen !!!

En voor wat betreft het vast komen zitten..... 2 weken geleden een LC8 tot aan z'n uitlaat in het water, en met zijn volledige wiel vast in de blubber. Er waren 8 man, 3 spanbanden en een stalen buis nodig om hem eruit te trekken. (Ik wacht nog steeds met spanning of die filmpjes een keer online komen)

Ook Marco heeft een keer met z'n Twin vast gestaan op de maasvlakte. Hebben we ook met 4 man en een spanband aan moeten trekken om m eruit te krijgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View