Auteur Topic: Duurzame honda's...  (gelezen 14228 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #30 Gepost op: 12 december 2010, 01:16 »
Ja het kan hoor.. ik heb wel eens 260.000 gehoord... maar wel olie ZUIPEN!

Ik weet wel dat als iemand beweert dergelijke kilometerstanden te hebben opgelopen, hij/zij een hele grote liefde voor die motor moet hebben en vanaf pakweg 2 ton, periodiek redelijk veel vrije tijd dan wel dealergeld in die motor moet steken om hem aan de gang te houden.

Zijn wel juweeltjes, met die extreme kilometerstanden.. de meesten zijn veel eerder op één of andere manier al lang in mekaar gereden.. Jammer dat Honda die '1' in de teller er in het ontwerp niet bijgezet heeft, want ze wisten toen al dat dit blok in deze configuratie dat makkelijk aankon.

Marathonmotor (Moto 73) wilde mij vorig jaar al hebben voor de rubriek, maar ik had echt geen zin mijn eigen verhaal voor ze te gaan zitten schrijven. Ik heb de pest aan luie mensen (ook al hebben ze 500 motoren gereden voor hun werkgever..)

Grtz, Brom

« Laatst bewerkt op: 12 december 2010, 01:27 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline wimj

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #31 Gepost op: 12 december 2010, 11:34 »

Of het iemand is die bekend is bij de TCN of dat de motor ooit van een TCN lid is geweest,

De motor is nu van mij, mij is niet bekend of 1 van de 2 vorige eigenaren clublid was.
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline dj.verhulst

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #32 Gepost op: 12 december 2010, 15:31 »
beetje slechte zuigerveren met 260 K op de klok,, is wel ontzettend cool,  inderdaad jammer dan Honda niet een getal erbij op deed...
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Offline Timy

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2010, 16:56 »
Marathonmotor (Moto 73) wilde mij vorig jaar al hebben voor de rubriek, maar ik had echt geen zin mijn eigen verhaal voor ze te gaan zitten schrijven. Ik heb de pest aan luie mensen (ook al hebben ze 500 motoren gereden voor hun werkgever..)
Een paar jaar geleden is mijn toenmalige Alp ook in de Moto 73 verschenen als Marathonmotor. Ik heb niets anders dan een leuke ervaring eraan overgehouden hoor! Ik heb alleen moeten beschrijven waarom ik die motor zo geweldig vond en welke 'avonturen' ik had beleefd. Daarnaast wordt hij eens kritisch door een ander nagekeken wat ik ook erg verhelderend vond.

Ik zou ervoor gaan Brom! Al meen ik dat er inmiddels al de nodige XRV's zijn gekeurd.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline iron gonzo

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2010, 17:09 »
ik heb in de Dolomieten dit jaar een Duitser tegengekomen bij ons in het hotel met op zijn Transalp 600 een km stand van 296000.
hij had toen een panne, zijn 1ste in al die km
bleek er een kabeltje af van de ontsteking.

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Offline Brombeer

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #35 Gepost op: 12 december 2010, 18:01 »
..Ik heb alleen moeten beschrijven waarom ik die motor zo geweldig vond en welke 'avonturen' ik had beleefd..

Ja maar dat is het nou net. Dan moet ik gaan graven in 195.000km door 42 landen over 5 continenten. Als het kan, op een A-4tje graag..

Kom zeg, luie gasten. Stel maar gewoon slimme vragen. Ga ik vanzelf vertellen.. :D


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline wimj

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #36 Gepost op: 12 december 2010, 18:46 »
Ja maar dat is het nou net.

Je hebt duidelijk geen beeld van hoe die dag verloopt. ;) Maakt niet uit, ik vond het beide keren gezellig en heb met Peter (de auteur) een goede band gekregen. Aardige vent én hij kent veel Brabantse paden! Zijn website: http://www.mpsadventure.nl/
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline Timy

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #37 Gepost op: 12 december 2010, 19:21 »
 ;D Vervelend probleem! Wel een beetje een luxe probleem maar daar had ik gelukkig 'nog' geen last van.  ;)
En letterformaat 1,5 kom je vast een heel eind mee al vinden ze dat misschien iets minder leuk.

Zag dat mijn Alpje alweer in 2007 was, tijd gaat snel..
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Brombeer

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #38 Gepost op: 12 december 2010, 19:41 »
Je hebt duidelijk geen beeld van hoe die dag verloopt. ;) Maakt niet uit, ik vond het beide keren gezellig en heb met Peter (de auteur) een goede band gekregen. Aardige vent én hij kent veel Brabantse paden! Zijn website: http://www.mpsadventure.nl/

Ach klets niet, jij hebt duidelijk geen beeld van hetgeen ik aanstip. Maar belangrijk is het ook niet verder. Anders had ik wel wat harder gelopen :-* (en ik weet wie de man is en z'n site ken ik ook..;)

Maarre, spit anders wat M'73s van afgelopen zomer door, wie weet vind je nog iets..

Laters, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Two Plugs

Re: Duurzame honda's...
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2010, 08:18 »
Volgens mij had Jelle Faber uit Hoogeveen ook een @twin met bijna 3 ton op de klok...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180