Techniek > Honda Africa Twin

gasklep stand sensor

(1/1)

dj.verhulst:

Ik heb een RD07A
En heb ontzettende verbruiks problemen gehad, maar na de boel te laten afstellen en aangepaste naalden en buizen erin en een K&N luchtfilter, loopt ie als een kogel.
Als ik rustig rij is ie stukken zuiniger geworden.  bij door rijden met off road 1 op 15 a 16,5 en rustig toeren 1 op 18.

Nu zit er een gasklep sensor op de beide carburateur die een signaal afgeven aan de ontsteking.
Nu heeft de vorige eigenaar ooit een nieuwe unit laten plaatsen omdat ie slecht liep.
en nu vroeg ik me af kan ik zien of ik niet per abuis een RD07 ipv een RD07A unit heb ?
En hoe controleer is of het systeem goed werkt ?? ,, want het verschil tussen een RD07 en RD07A is o.a dat er een andere ontsteking timming op zit en carb afstelling en dat ie daardoor iets zuiniger is.



Waffie:
hallo,

er zijn waarden bekent als zijnde weerstandswaarden in ohm voor deze echter
, dit onderdeel komt niet altijd op een honda fiche voor.

zo zit er ook 1 op de alp van na 1994 echter dit is niet te bestellen want honda  blijft volhouden dat het deel niet bestaat(nou weten wij wel beter) en hoe dan verder te comuniceren

ik begin zelfs twijfels te hebben over het nut van het ding..
maak  het ding eens los en kijk wat het doet in de praktijk..
waarschijnlijk niets merkbaar

echter het deel zit wel op een twin met incl onderdeel nummer

je zou dit dan kunnen vergelijken met een frame nummer van de rd 7 en de rd7a in combinatie met bijv een honda online www.zsf-motorrad.de

om te kijken welke onderdeel nummers hierbij beschreven staan

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View