Auteur Topic: Koffers voor Africa Twin  (gelezen 8788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

  • Gast
Koffers voor Africa Twin
« Gepost op: 21 augustus 2009, 12:27 »
Ik ben mij aan het oriënteren voor koffers en topkoffer voor mijn Africa Twin '98.

Nou kom ik in het forum vele namen tegen, maar weinig foto's.

Zouden mensen hier een foto kunnen zetten van hun AT met koffer met vermelding van merk, type, inhoud, prijs en ervaring.

Alvast bedankt.

Offline Petrus

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2009, 15:35 »
Hoi William,
Ik heb er Zega koffers op zitten, gemonteerd op Touratech frame.
Ze bevallen me erg goed.
Is een erg stevige combi (ben er al eens mee omgevallen zonder schade).
Koffers zijn 41 en 35 liter. Heb ze voorzien van slotjes zodat ze zijn af te sluiten. Ook heb ik dragers gemonteerd voor water/brandstofflessen en een jerrycanhouder en gebruik ik binnentassen. Alles verkrijgbaar bij Touratech. (helaas niet goedkoop)
Tijdens de motorvakantie zijn ze makkelijk te gebruiken als stoel of tafel.
Hier een paar foto's uit verschillende hoeken:






Groeten Peter
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2009, 15:42 door Petrus »

Offline Joris

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2009, 14:29 »
Beide van Hepco & Becker. De grijze is model Gobi.
Over allemaal erg tevreden!
Grtz, Joris.

Offline Pim

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:11 »
Wat een gave plaatjes zeg! Alu cases op AT's, TA's & Vara's blijft een enorm stoer gezicht!
Jammer dat `t zo'n  prijzige 'optie' is.
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Hotel 317

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2009, 17:56 »
Wat een gave plaatjes zeg! Alu cases op AT's, TA's & Vara's blijft een enorm stoer gezicht!
Jammer dat `t zo'n  prijzige 'optie' is.
Op de motorbeurs in utrecht heb ik bij MDI-Online van Kkrauser drie dragers, (zijkanten + top) en twee zijkoffers gekocht (topkoffer was geen geld meer voor) voor €700 ofzo. Scheelt zelfs vandaag de dag nog €170, destijds scheelde het meer  ;D

Misschien een ideetje  ;).

Offline Zeegie

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2009, 08:00 »
 ;D
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Nikotech

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:28 »
Mooie koffers,  Zeger   ;D
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Pim

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:48 »
Nou inderdaad! Mooie koffers.
Ik vraag me alleen af hoe de koffers gemonteerd zijn? Aan de binnenkant vd koffers zie ik geen 'beugel-klemmers' die aan de kofferdrager zitten.

Thanks voor de tip Hotel 317!
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Nikotech

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2009, 15:14 »
Zitten er wel degelijk op hoor die beugelklemmen.
Alleen toen ze op de tafel stonden waren ze vers van de NIKOTECH pers :) .

Monteren van de ophangbeugels moet je echt doen naar persoonlijke wens.
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

bouma850

  • Gast
Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2009, 21:22 »
Ik heb er een setje Gobi op. Enorm praktisch en ik vind ze er mooi!

William

  • Gast
Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2010, 09:27 »
Hmmm, zijn er zo weinig mensen die koffers op hun AT hebben of hebben ze allemaal dezelfde koffers???

Offline V-Twin

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2010, 16:36 »
Hmmm, zijn er zo weinig mensen die koffers op hun AT hebben of hebben ze allemaal dezelfde koffers???

Als je vandaag nog lid wordt van de TCN krijg je eind deze maand het clubblad toegestuurd met voor jou interessante info. Doe je voordeel d'r mee zou ik zeggen!

Offline Pakfiets

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2010, 16:48 »
Ok, zelfbouw.

Offline kenny013

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2010, 18:08 »
http://stanswebsite.tk/ onder: Zelfbouw aluminiumkoffers
 :)
Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
http://stanswebsite.tk/

Offline Frankvdb

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #14 Gepost op: 19 april 2010, 12:02 »
heb reeds 10 jaar Givi-rack met 45l topkoffer en 35l zijkoffers, bevalt uitstekend: waterdicht, stevig uitgevoerd, geen gefluit of lawaai onderweg, gemakkelijk op- en af met één sleuteltje.

Offline cobramarw

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2010, 16:39 »
Givi topcase & Touratech zijkoffers

Offline NicoP

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2010, 18:15 »
Ok, het is dan wel geen africa twin, maar aangezien het aantal foto's blijft steken op 'weinig' krijg je mijn transalp met Daerr boxen er gratis bij.

Besteld via www.motorradalukoffer.de


Offline NicoP

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2010, 18:16 »
uhm...waarom krijgt iedereen toch altijd van die beschaafde foto's  :-\ en ik alleen maar dikke jetsers??

Offline Peter_Winsum

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2010, 22:47 »
Citaat
uhm...waarom krijgt iedereen toch altijd van die beschaafde foto's   en ik alleen maar dikke jetsers??

In je foto-bewerkingsprogramma even de image-size aanpassen naar een breedte van 500 pixels.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Sounddragon

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #19 Gepost op: 26 april 2010, 02:55 »
hier wat foto's van mijn huidige Twin, die kocht ik met de complete Givi set erbij. Met alles erop en eraan lijkt het wel een vliegdekschip, de beugel aan de uitlaatkant staat verder van de motor af omdat de uitlaat in de weg zit, en er zit geen smallere koffer bij.
Op de foto's met de originele uitlaat en de lieve rose stickers  :-*
 






 
Met alleen de topkoffer en de gele stickers  ;D

 
 
Ik vind dit soort topkoffers eigenlijk ernstig lelijk, dit is nog een beetje een uitvoering met wat roods erin, maar dan nog.. maja, hij zat erop, en ik ben eigenlijk nog niet geirriteerd genoeg om hem eraf te gooien (ik rijd sowieso meestal zonder koffer @ the moment), maar voor de keren dat ik hem gebruik vind ik het een onding; elke keer als hij open moet, moet dat verplicht met de sleutel, dus even snel de koffer open met draaiende motor is geen optie, erger ik me dood aan.. idem over de sluiting van het ding, werkt op zich wel, maar dat stomme geklooi met iets wat je bijna niet kunt zien..wáárom ?!  ???  vervolgens past mijn shoei er alleen maar op zijn kant in, en dat terwijl het nog een redelijk lompe koffer is ook  :( iets erop knopen is zo goed als onmogelijk, en dat geldt ook voor de zijkoffers eigenlijk, het zal wel lukken om nog een bagagerol ofzo mee te nemen, maar echt handig is dat ronde spul eigenlijk niet.. Als alles wat je nodig hebt IN de koffers past, is het wel weer een stuk gestroomlijnder als 2 van die alu bakstenen, maar heej, het oog wil ook wat en funktion gaat mijlen ver voor design, en zeg nou eerlijk; een set alu koffers staat toch veel dikker als van die plastic drijvers ??
 
Mijn vórige koffer daarentegen was een Hepco & Becker Gobi, die ik zelf nieuw heb uitgezocht omdat ik hem mooi vond, die blijkt me nu achteraf eigenlijk best wel te zijn bevallen, ook in het gebruik
 

 
Hier onder strenge bewaking op de oprit  :D
 

 

 
Die gebruikte ik in combi met de zadeltassen van Dane, die het ook goed doen als valkussens in het zand  ;D . die koffer ziet er gewoon beter uit op een twin; hij is praktisch, vierkant, goed afsluitbaar met 2 sloten die je gewoon open en dicht kunt doen zonder gehannes met sleutels (kan wel, hoeft niet), m'n helm past erin, je kunt je spinnetjes er mooi bovenop kwijt, of een regenjassie of weet ik het.. is gewoon 10 keer bruikbaarder en het smoelt nog beter ook  8)
 
Nu ik zo zit te tikken heb ik besloten dat die Givi zooi eraf gaat; morgen van de week gaat de Gobi er weer op.. ik rij voor lul met die spacecake achterop en het is nog een onpraktisch pokkeding ook  :D
 
Givi'tje kopen anyone ??  ;D
Hele set ruilen voor alu zijkoffers of Gobi's met rekken mag ook  :angel:
 
 
« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 03:11 door Sounddragon »

Offline TWIN_HILL

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2010, 17:00 »
Ik heb ook de Gobi zwart dan wel.... stoere koffer. Let er alleen wel op dat niet alle helmen er in passen!
De tour X3 van Arai past er bijvoorbeeld niet in, er schijnen "moderne" maten te zijn metd e nieuwe helmen of zo iets........

Ben nu bezig met zijkoffers, hopelijk ook de Gobi's maar dat is eff sparen....

Kijk naders op http://www.mdi-online.nl/webshop/artikelgroep.aspx?id=73d2f69a-3a93-41a9-91bd-b36bd0a032cd&lang=nl voor meer info.

Cheers
Marco

chica diabla

  • Gast
Re: Koffers voor Africa Twin en TA!
« Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2010, 11:01 »
wat vinden jullie hiervan? zelfgemaakt voor transalp en africa twin! proefreis frankrijk doorstaan, nu klaar om naar australie te rijden!

Offline Brombeer

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2010, 19:43 »
Hier ook zelfbouw.  :D



Ik wilde, in verband met druk verkeer, niet veel breder dan de spiegels (88cm), het werd 96cm met 39 liter (rechts) en 41 liter. Vandaar de hobbel eruit, aan de uitlaatkant. Zelf ontworpen, de mallen uit karton gemaakt en het draagframe uit pvc, om te testrijden. Er moest probleemloos een duo meekunnen, en ik wilde gewoon plát door de bochten kunnen.

Ze zijn later door een vriend van mijn toenmalige vriendin gemaakt. Die knul werkte bij een bedrijf wat behuizingen voor allerlei machinerie maakte. Ze zijn machinaal uit één plaat alu gesneden en als origami in elkaar  gevouwen. De naden werden dichtgelast. PSU-sluitingen van Defensie, die ook nog op slot kunnen. Een rubberprofiel (als bij een oto-portier) houldt het tot op de dag van vandaag waterdicht. Het frame waar het aan hangt is ook custum-made, en ik durf te beweren de meest makkelijke, snelle en hufterproof bevestiging ooit bedacht! :P

Ze werden speciaal voor onze 'Australie Overland' gemaakt. En ik heb ze nog altijd. De 'Bridgestone'-kist zit er altijd op. Het is de boodschappentas, zeg maar. Ik had er vroegah een extra 9-liter tankje op zitten (wit op de foto) als bagagedrager, maar nergens in de wereld hoef je 600km te rijden voor brandstof. Ik heb hem er in Pakistan ergens afgehaald en een normaal rekje gelast.

Grtz, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline V-Twin

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2010, 21:08 »
Zeg Brom ik altijd maar denken dat jij zo'n soft luggage adept was.
Maar'eh als je nou lid was geweest zou je in de komende Transalper kunnen lezen hoe een TCN lid dat heeft aangepakt, mooi resultaat en net als jij een uitsparing voor de pijp maar ook 2x 45 graden hoeken ipv 90.

Offline Brombeer

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2010, 21:22 »
Hoi Bram,

Neenee die softpacks doe ik pas sinds ik vallen als onderdeel van het rijden ben gaan beschouwen. Sinds ik expres ben gaan off-roaden zeg maar. Vroeger deed ik offroad  wanneer het moest, omdat ik ergens wilde wezen.. :))

Het gaat tegenwoordig weer 'wat beter' met me, dus wellicht krijg ik die Transalper nog wel onder ogen hoor... :P

Grtz, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

chica diabla

  • Gast
Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2010, 21:28 »
Hee Brom,

vette koffers hoor!
wij hebben het wat simpeler (en goedkoper  ;)) aangepakt. Ouwe verkeersborden, gas- en waterdichte popnagels, kit en rubberen randje in het deksel.

dus je hebt dezelfde reis gemaakt als wij van plan zijn? heb je daar een website van?
enneh, wat voor banden had je er toen om liggen?

groetsels

Offline Brombeer

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2010, 21:48 »
Hoi chica diabla,

Ik was indertijd bezig met net iets zoals bij jullie, tot die 'vriend' op de proppen kwam. We hebben dus professionele hulp gehad.

Ik weet niet wat jullie van plan zijn. Wij zijn toen via Turkije en Iran naar Singapore gereden en daar verscheept. In die tijd waren de voormalige USSR of de GOS-staten off-limits en was de 'Azieroute' de enige doorgang. Tegenwoordig zijn veel meer landen toegankelijk en is ook deze vorm van wereldreizen vrij algemeen geworden, maar indertijd ging het om maar een paar per jaar...

Nee ik heb geen website. Mobiele telefoons kwamen dat jaar 'in' en Hotmail was toen net gelanceerd. We waren trendsetters met die account.. Alle plaatjes zijn in dia, waarvan ongeveer de helft (tot Darjeeling) een paar jaar geleden is gescand.

Bridgestone heeft de banden voor verzorgd. Trailwings 101 en 152. Maar die worden dacht ik niet meer gemaakt. Ze zitten ook op de foto hierboven (ergens in Turkije genomen).

Nou, ik kan jullie vertellen dat je de reis van je leven gaat maken..!

Grtz, Harm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline cobramarw

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #27 Gepost op: 16 juni 2010, 22:04 »
......... maar nergens in de wereld hoef je 600km te rijden voor brandstof.............

600 km ???
Harm, wat voor een tank zat daar dan op?

Offline Brombeer

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #28 Gepost op: 16 juni 2010, 22:07 »
23+9 met een toen nog nieuwe motor die bij 90km/u 19km per liter deed..

(640 heb ik eens gehaald met dat ding haha)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline cobramarw

Re: Koffers voor Africa Twin
« Reactie #29 Gepost op: 16 juni 2010, 22:10 »
Best zuinig gereden dan