Techniek > Honda Africa Twin

Nieuw + probleempjes

(1/1)

JMM:
Eerst maar even voorstellen: De naam is Sjef, woon in Deurne en ben sinds vorige week in bezit van een AT...en die had ik veel eerder moeten kopen, wat een geweldige motorfiets...nu al...

Maar dan komt het:

Mijn kilometerteller wil niet naar de 30.000 toe. Hij blijft hangen op 29.999,9... Dia laatste 9 voor de komma wil wel draaien maar lijkt te blijven hangen. Weet iemand of dit een beetje makkelijk te verhelpen is?

En ik zag op mijn kentekenbewijs dat mijn AT 37kW is terwijl hij geloof ik 44kW moet zijn. Wat kan ik hier aan doen?

Dank en groet,

Sjef.

Waffie:
hallo sjef,

je km teller heeft misschien last van een niet werkende aandrijving

denk dan in volgorde van waarschijnlijkheid
defecte km teller kabel
defecte aandrijving van hetkm teller huisje bij het wiel

defecte klok in jew dashbord

maak de km teller kabel eens los bij het wiel en bekijk of de kabel kan draaien in de buitenmantel

zet het voorwiel vrij en draai er eens aan om te controleren of de aandrijving draait. zo niet dan is er aanleiding om het wiel eruit te nemen en het km huis te controleren op schade

 de  50 ps uitvoering (37 kw) zou  dan een duitse uitvoering  moeten zijn

vaak is dit op te lossen door de inlaat rubbers te vervangen voor de full power optie (dus origineel) = 60 pk

deze zijn er ook in after market (tourmax)voor ca 18 euro per set te verkrijgen

want origineel kosten ze beduidend meer...



JMM:
Hallo Ad,

Dank je voor je snelle reactie. Ik lees stiekem al een tijdje mee hier, en begreep dat jij de man met de kennis en de werkplaats bent.

Denk je dat het voor jou mogelijk is hier eens naar te kijken na het maken van een afspraak? Ik heb zelf namelijk geen gereedschap, gen ervaring en ik woon midden in het winkelcentrum, dus sleutelruimte heb ik ook niet  :'(

Oh ja, waar kan ik die rubbers bestellen...?
 ;D

Waffie:
hallo,

wil je altijd helpen  en zaken die je nodig hebt kan ik regelen voor je mits tijdig aangegeven

zo heb ik de rubbers op voorraad maar je hebt wat werk on ze te vervangen .. daarkomt bij dat ook je papieren niet meer kloppen

lijkt me verstandig eerst te kijken naar je km teller.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View