Auteur Topic: lekke uitlaatpakking  (gelezen 18265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjavara

  • Gast
lekke uitlaatpakking
« Gepost op: 28 augustus 2009, 13:33 »
Ik heb een lekke achterste uitlaatpakking. Schijnt veeeeeelvuldig voor te komen. Nou heb ik ook iets gelezen over een volkswagen-ring die een betere afdichting mogelijk maakt.
Kan iemand mij hierover iets meer vertellen?
En als 2e vraag waar kan ik voor goed onderhoud naar toe in de regio Haarlem/Alkmaar?
alvast bedankt..
Theo

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2009, 13:36 »
Tjavara...
Welkom op ons Forum. Ook al lid van de leukste Honda club van Nederland...?

Voor de uitlaatpakking:

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html

Belangrijk: een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt omdat de standaard Honda pakking te kort is. Tip van de dag is dus het toepassen van 2 pakkingen (waarvan je eentje met ongeveer de helft inkort), die zet / laat je om de uitlaat zetten, combinatie met de VW klem (zie link hiervoor voor details) mag het probleem niet weer voordoen.

Suc6!



« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2009, 13:40 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline delange33

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2009, 11:33 »
Heb een nieuwe uitlaatpakking laten monteren(a €127 :'() en wil er nu een vw klem om zetten. Heb er een besteld bij een vw dealer in Stadskanaal voor €6 art. nr. PART # VW 253 191 253 139 H , 45.5 mm. Maandag istie binnen, ik laat nog wel even weten of het past.
« Laatst bewerkt op: 04 september 2009, 18:08 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Nikotech

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #3 Gepost op: 04 september 2009, 11:51 »
Tjavara...
Welkom op ons Forum. Ook al lid van de leukste Honda club van Nederland...?

Voor de uitlaatpakking:

http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html

Belangrijk: een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt omdat de standaard Honda pakking te kort is. Tip van de dag is dus het toepassen van 2 pakkingen (waarvan je eentje met ongeveer de helft inkort), die zet / laat je om de uitlaat zetten, combinatie met de VW klem (zie link hiervoor voor details) mag het probleem niet weer voordoen.

Suc6!


Ik zou me ooit een buigen over een Alu bus ter vervanging van de pakking.
Was me toen niet precies duidelijk wat je bedoelde. zou een voorbeeld of maten krijgen.

Niet meer aan de orde ??
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline ikkyo

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2009, 19:34 »
Heb een nieuwe uitlaatpakking laten monteren(a €127 :'() en wil er nu een vw klem om zetten. Heb er een besteld bij een vw dealer in Stadskanaal voor €6 art. nr. PART # VW 253 191 253 139 H , 45.5 mm. Maandag istie binnen, ik laat nog wel even weten of het past.

Deze zgn VW klemmen kun je bij elke automaterialen-zaak kopen. Wel even de maat doorgeven want er zijn diverse VW klemmen met verschillende maten.

Heb zelf zo'n automaterialen zaak en deze klemmen voldoende op voorraad.

Groeten

Offline delange33

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #5 Gepost op: 04 september 2009, 22:35 »
Hi Ikkyo,

Je hebt een PM ;)

Marc.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #6 Gepost op: 04 september 2009, 23:29 »
Op mijn SD01 Dero is die pakking ook door, ploft lekker na bij het gas loslaten. Ik had die klem al eens gekocht maar de oude klem wil er niet af. De vorige eigenaar heeft dat al eens geprobeerd denk ik want de moer is rond gedraaid en bovendien helemaal vastgeroest...iemand een goed idee hoe die oude klem eraf te krijgen? Of zou het zo zijn dat die pakking zover weg is dat wanneer ik het hele systeem loshaal ik de onderkant er gewoon af kan trekken? Dan maar gelijk alle klemmen en pakkingen vervangen....

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Sjoerd

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2009, 08:31 »

En als 2e vraag waar kan ik voor goed onderhoud naar toe in de regio Haarlem/Alkmaar?


Onze Alp en Varadero zijn in onderhoud bij Ad Mies, maar omdat Sprundel nu eenmaal niet echt om de hoek ligt wordt het restant van het onderhoud bij Lemstra motoren in Alkmaar uitgevoerd, en naar volle tevredenheid. (en houd de sleuteldagen in de gaten!)
xl 600 v -'95
xl 1000 v '01
kle 650 '10

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #8 Gepost op: 05 september 2009, 13:24 »

Ik zou me ooit een buigen over een Alu bus ter vervanging van de pakking.
Was me toen niet precies duidelijk wat je bedoelde. zou een voorbeeld of maten krijgen.

Niet meer aan de orde ??

@nico

Het probleem lag mede in het feit dat de originele pakking idd te kort was. Door nu 1,5 pakking toe te passen is het probleem grotendeels verholpen. Maar idd wél in combi met de VW klem.

Zal idd nog ff informeren naar die alu bus zoals toegepast op de Polidero's. Kom helaas niet zo vaak bij mijn dealer... Maar het dunkt me dat die bus dan nét zo lang zou moeten zijn als 1,5 pakking met eenzelfde diameter...  ::)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2009, 19:41 »
Ik heb net de oude klemring er maar af geboord. Zat helemaal vast. Maar oops, de VW ring van 46,7 doorsnee past toch echt niet. De binnen omtrek lijkt een centimeter of 2 te klein. Ik krijg hem wel om de pijp geklemd maar no way dat ik de bout er dan door krijg, daar zit echt te veel ruimte. Als ik de binnen omtrek meet van de oude klem is dat zo'n 16 cm en van de mooie vw klem een 14 centimeter, gemeten van bout gat tot bout gat. leuk zo op de zaterdag avond geen klem....morgen alle winkels dicht.....
VW klem met onderdeel nummer: 191 253 143 ac Dero uit 2000.........

dat wordt weer wachten op onderdeeltjes.....zucht
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline de Wolf

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2009, 22:07 »
Ik heb net de oude klemring er maar af geboord. Zat helemaal vast. Maar oops, de VW ring van 46,7 doorsnee past toch echt niet. De binnen omtrek lijkt een centimeter of 2 te klein. Ik krijg hem wel om de pijp geklemd maar no way dat ik de bout er dan door krijg, daar zit echt te veel ruimte. Als ik de binnen omtrek meet van de oude klem is dat zo'n 16 cm en van de mooie vw klem een 14 centimeter, gemeten van bout gat tot bout gat. leuk zo op de zaterdag avond geen klem....morgen alle winkels dicht.....
VW klem met onderdeel nummer: 191 253 143 ac Dero uit 2000.........

dat wordt weer wachten op onderdeeltjes.....zucht

Grappig, ik had precies hetzelfde probleem! Heb uiteindelijk een (rvs) universele klem gemonteerd.

Een hugger scheelt trouwens ook al enorm om ervoor te zorgen dat de ring door modder etc niet (minder snel)aangevroten wordt.
Varadero '99 52.000km

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2009, 23:26 »
Ik haal maandag ook maar gewoon een fatsoenlijk passende ring bij een automaterialen handel. Zo'n spatlap heb ik er al opzitten.... danjk je Wolf, weet ik in ieder geval dat ik niet gek of heeeeel onhandig ben :-)
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2009, 15:01 »
Zo, even een ring van de autohandel, 3 eurie en past prima.....
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

mk2

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #13 Gepost op: 08 januari 2010, 20:00 »
Zo, even een ring van de autohandel, 3 eurie en past prima.....

Zit het ook dicht?
Ik heb namelijk 't zelfde probleem.... bij een kilometerstand van 16.000km...

groeten,
Maarten

RonaldV

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2010, 12:01 »
Hallo,

Is nu de Volkswagenklem, zoals aangegeven door TwoPlugs te gebruiken? Of past deze juist niet (zoals Marc lenssen aangeeft)?
Gisteren weer de motor gebruikt, maar knalt soms lekker, dus ben bang dat mijn pakking ook aan vervanging toe is.... :(

Ik hoor het graag, dan ga ik ook aan de slag.

Gr,
Ronald

mk2

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2010, 23:21 »
Heb de pakking inmiddels vervangen.
Orginele uitlaat klem sluit goed af.
Dero is een stuk rustiger geworden  ;)

gr.maarten

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2010, 09:43 »
Citaat van: marc Lenssen
Ik heb net de oude klemring er maar af geboord. Zat helemaal vast. Maar oops, de VW ring van 46,7 doorsnee past toch echt niet. De binnen omtrek lijkt een centimeter of 2 te klein. Ik krijg hem wel om de pijp geklemd maar no way dat ik de bout er dan door krijg, daar zit echt te veel ruimte. Als ik de binnen omtrek meet van de oude klem is dat zo'n 16 cm en van de mooie vw klem een 14 centimeter, gemeten van bout gat tot bout gat. leuk zo op de zaterdag avond geen klem....morgen alle winkels dicht.....
VW klem met onderdeel nummer: 191 253 143 ac Dero uit 2000.........

dat wordt weer wachten op onderdeeltjes.....zucht

Ik heb het over onderdeelnummer: 191-253-139. In jouw posting spreek je over onderdeel nr. 191 253 143 … Wellicht verklaard dat het verschil?

Citaat van: RonaldV
Is nu de Volkswagenklem, zoals aangegeven door TwoPlugs te gebruiken? Of past deze juist niet (zoals Marc lenssen aangeeft)?
Gisteren weer de motor gebruikt, maar knalt soms lekker, dus ben bang dat mijn pakking ook aan vervanging toe is.... 

Ik hoor het graag, dan ga ik ook aan de slag.

Gr,
Ronald,

Hij zit d’r bij mij echt onder… zowel onder Kaatjes MK1 van 2000, als mijn ‘2004 MK2!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Waffie

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2010, 13:30 »
het probleem is dat er ook een fout in  het online systeem van honda met betrekking tot de pakking bussen staat.

de pakking die meestal stuk gaat heeft als buiten diameter al 48 x 42 x 20mm
dit zou betekenen dat de alu bus minimaal deze afmetingen zou moeten hebben
de andere pakkingenbussen hebben als maat 38x44x24 mm

dit geeft ook aan waarom niet iedere VW klem past (zal dua al gauw minimaal 52mm doorsnede moeten zijn
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

RonaldV

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2010, 19:41 »
Bedankt Bernard en Ad.

Ik ga ermee aan de slag en eea bestellen.

Ik laat het nog weten of alles goed past.

Gr,
Ronald

Offline jack

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2010, 21:28 »
Ik ga zaterdag mijn pakkingen ook vernieuwen en heb de pakkingbussen met de afmetingen 38x44x24 mm gekocht en de 46,7 mm klem. Na het bericht van Ad gelezen te hebben begon ik te twijfelen of dit de juiste afmeting is voor de pakkingbus voor de achterste cylinder. Heb net het internet afgestruind om te kijken of ik iets over het onderwerp kon vinden. Ik heb een Duitse website gevonden http://www.fastriders.de/katalog/Motor-Antrieb/Dichtungen-Auspuff.pdf Als je hier in de lijst de afmetingen opzoekt kom je inderdaad zoals Ad zegt pakkingbussen voor de varadero tegen met 2 verschillende afmetingen, namelijk 38x44x24 voor de pakkingbussen bij de dempers en een pakkingbus voor de achterste cylinder met de afmeting 48,5 x 43,0 x 20,5 mm. Het bestelnummer van Honda is: 18392-MG7-750 (zie de website).

Ik zal deze laatste pakking van de week maar gaan halen en nog een nieuwe klem. Heb geen zin om zaterdag met de verkeerde pakking te zitten en dat de winkels dicht zijn.

RonaldV

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2010, 22:00 »
Koop je deze pakkingen online (welke website?)of gewoon via de dealer?


Offline jack

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2010, 22:13 »
Ik denk dat je ze gewoon bij de dealer kunt halen. Er staat tenslotte een honda artikelcode bij.

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #22 Gepost op: 26 januari 2010, 08:15 »
NB: Zorg dat je twee (!) pakkingen besteld. Het probleem wordt mede veroorzaakt doordat de originele pakking gewoon te kort is. Door twee pakkingen (ff creatief met kurk zijn) op elkaar aan te sluiten / met overlap en daarop de (juiste!) VW klem is het probleem verholpen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jack

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2010, 18:44 »
Bernard, het is  mij niet helemaal duidelijk hoe je dat met dat kurk moet doen. Tekeningetje?

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2010, 21:35 »
Creatief met kurk - is een synoniem voor een creatieve oplossing...  ::)

Je moet met twee pakkingen uitkomen op ongeveer 1,5 pakking. Gewoon op elkaar laten aansluiten en de klem er over, klaar!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jack

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2010, 21:43 »
 :-[ Daar had ik nog nooit van gehoord "creatief met kurk zijn". En ik vermoed dat ik niet de enige was  ;D. Maar goed: weer wat geleerd. Waar zo een forum al niet goed voor is.

mk2

  • Gast
Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2010, 21:57 »
Pakkingbus onderdeel is 18392-MK4-000 orgineel Honda.
Nummer van de pakkingring heb ik niet (cilinderuitlaat) deze hebben ze mij zo meegegeven.
Ik heb één bus gemonteerd omdat je de voorpijp er niet helemaal in kunt krijgen.

groeten,
Maarten

Offline jack

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2010, 22:40 »
Het is nogal onduidelijk wat nu de juiste pakking moet zijn voor de achterste cylinder. MK2 zegt nu dat het de pakking is met de maat 38x44x24 mm is honda code 18392-MK4-000 terwijl Ad stelt dat dat niet de juiste is. Volgens de info op de Duitse website  http://www.fastriders.de/katalog/Motor-Antrieb/Dichtungen-Auspuff.pdf heeft Ad gelijk en zou het de pakking met de maat 48,5 x 43,0 x 20,5 mm (is Honda code 18392-MG7-750) moeten zijn. Dit wordt ook bevestigd op de website van Bernard http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html. Als je namelijk naar deze site gaat zie je op de eerste foto de pakking met daarnaast de Honda verpakking van de pakking. Op deze verpakking is duidelijk te lezen dat er staat ..392-MG7-750 (eerste 2 cijfers zijn niet te lezen). Dit is de pakking met de maat 48,5 x 43,0 x 20,5 mm.

Schiet mij maar lek. (is synoniem voor: nu weet ik het niet meer)  ;D

Offline Waffie

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2010, 00:45 »
 wij gaan niet schieten..

in het uitlaat systeem worden 3 pakkingbussen gebruikt

2 x de 44 en 1 x de 48(48,5) doorsnede

in het online systeem staat 3 x  de zelfde

het gaat er nu om welke er lek is, maar op de foto van two plugs staat de afbeelding daar waar de bus 48 mm doorsnede in moet

echter om deze te vervangen moet de uitlaat bocht ook los van de voorste cylinder anders gaat het niet (al moet er nog veel meer af)

huib heeft er ervaring mee.. we hebben samen al mee gemaakt dat  je niet altijd de juiste parts mee krijgt

probeer het maar :-\
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: lekke uitlaatpakking
« Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2010, 19:55 »
Klopt idd, Ad... Op die plek (eigenlijk de standaard pakking die stuk gaat...  >:( ) is het een behoorlijke omvangrijke klus...  :-\

De hele meuk moet d'r onderuit... Als het nu ook nog eens goed bereikbaar zou zijn...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180