Techniek > Honda Africa Twin

vervangen lager aandrijfas

(1/13) > >>

zwart met oranje:
Helaas op vakantie in de Dolemieten problemen opgelopen.
De keering van het lager lag eruit waardoor er een ernstige olielekkage ontstont.
Na afgesleept te zijn naar een lokale garage bleet de oorzaak hiervan te zijn dat het lager eruit lag.
De motor word door de ANWB in de loop van volgende week terug gebracht.

Maar nu komt het.
Na overleg met diverse personen besloten het zelf te gaan doen ::)
Nu kan ik me herinneren dat er al iemand een heel blok gerevisserd heeft en volgens mij was ik ook niet de 1e met dit probleem.

Dus alle tips trucs handigheidjes opletdingetjes enz zijn bijdeze van harte welkom.

Ik zal proberen om met fotos dit topic bij te houden.

Rommit:
Hallo ,

Leuk idee om het zelf te doen , leerzaam en nog kostenbesparend ook ! ;)

Mijn advies voor het reviseren ( wat ik zelf doe bij brommer/scooter blokken )

* Zorg dat de onderdelen aanwezig zijn die je gaat vervangen !

Het is namelijk erg frusterend als je op moet houden als je de juiste onderdelen niet hebt.

* Nummer / fotografeer wat je loshaalt

Zo kan je later het eenvoudig terugzoeken hoe het gezeten heeft

* Werk schoon en precies

Raffel dingen niet af , en zorg dat het werkgebied schoon is.

En natuurlijk goed gereedschap ;)

Succes !

Brombeer:
Je kunt bijv. een rol plastic bekertjes oppikken bij de buurtsuper. Daarin kun je per groep of sub-onderdeel de boutjes en zo dumpen en erop schrijven met een marker waar het van is.

Werkt super!

Suc6 ermee.

robgoesdakar:
Goeie tip van die bekertjes...., moet je alleen geen kat door de tent hebben lopen die er een paar om stoot...

Maar ben benieuwd naar dit project. De foto's, tegenslagen en wat het nu daadwerkelijk voor een probleem was !

4Plugs:
Enne als je een keer hulp wilt hebben, ik heb ook enige ervaring met het splijten van blokken. Geef me een belletje en we spreken wel wat af.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View