Techniek > Honda Transalp

transalp 95> ervaringen met dynojet kit

(1/4) > >>

mrpink:
Ik heb 2dehands een k&n luchtfilter en een dynojet voor mijn alp kunnen kopen. Het filter zit er al in en daar lees ik weleens dingen over. Maar niemand over andere naalden (vast wel op het oude forum). Wat zijn de ervaringen van andere naalden?

Gisteren trouwens een laser produro gekocht en gemonteerd. Eindelijk een leuk geluid. Misschien iets te leuk  C:-) Voor het geluid http://www.youtube.com/watch?v=8vyL27MPKRs

Naalden gaan er als het goed is 11 oktober in. Klopt het dat de afstelling anders is icm het k&n filter en de laser?

Neet:
Lijkt me een pokke werk om zelf meer vermogen op gevoel er uit te halen met sproeiers. Denk ook niet dat je het zo 1,2,3 gaat merken. Misschien is http://www.madracing.nl iets voor je. Zitten in Noord Scharwoude. Zij hebben heel veel ervaring met dit soort dingen en misschien wel een pasklare oplossing voor jouw combinatie.
Niet gebeld is altijd een dooie mus.          ??   

Gr. Neet

mrpink:
Neet, dank je voor je reactie. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben met een dynojet op mijn transalp?  ???

V-Twin:
Er zullen er wellicht meerdere zijn maar of zij ook het maximale er uithalen is maar zeer de vraag. Daarvoor zal je TA echt even op de bank moeten.
Velen hebben al het gevoel dat hun motor al beter gaat rijden met een Pro Duro maar de geluids beleving heeft een directe relatie met de verbeterde motorprestatie en het daarvoor gebrachte financiële offer  8) ;)

mrpink:
Dat een pro duro bijdraagt aan de snelheidsbeleving kan ik beamen. Je hoort de loop ook veel beter en dat zorgt er ook voor dat ik steeds iets meer gas geef dan nodig is. Uiteraard heb ik de pijp gekocht voor het veiligheidsaspect....

Maar zo is er nog iets waarvan ik merk dat het een psychologisch effect heeft (eigenlijk bestaat motorrijden voor een heel groot deel uit psychologische effecten): een kleinere kuipruit. Misschien doordat je minder in je gezichtsveld hebt en daardoor het gevoel hebt een kleinere motor te hebben. In ieder geval, stuur ik hem veel makkelijker in.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View