Auteur Topic: STN - StammTisch Noord  (gelezen 391448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EDxrv

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1140 Gepost op: 16 januari 2012, 22:15 »
Ok, gedaan.  Helaas, mag niet vanwege de buren. (1 km verderop
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2012, 21:29 door Eduardxrv »

Offline EDxrv

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1141 Gepost op: 01 februari 2012, 16:18 »
Voor de allroad rit Drenthe meld ik me aan om mee te rijden bij uitzetten. (mits geen verjaardag
Ik weet echter niet wat de nicknames zijn van gebr Mink.

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1142 Gepost op: 01 februari 2012, 22:54 »
Hoe staat het met jouw connecties in de schaatswereld Bernard? Is de instructie op de 15e ook meteen bedoeld voor de begeleiding van de Noorderrondritten op de quad? Daar meldt ik me hierbij ook voor aan. Die komt hier bekant door de achtertuin...
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1143 Gepost op: 02 februari 2012, 08:35 »
Hoe staat het met jouw connecties in de schaatswereld Bernard? Is de instructie op de 15e ook meteen bedoeld voor de begeleiding van de Noorderrondritten op de quad? Daar meldt ik me hierbij ook voor aan. Die komt hier bekant door de achtertuin...

Heb- en doe nix met schaatsrouts... Veel te koud!
De 15e is specifiek bedoelt als je je ook hebt aangemeld voor de begeleiding van De Grote Omloop van de Veenkoloniën. Aanmelden kan uiteraard nog steeds via motorverkeersregelaars(AT)gmail.com!  ;)

We zitten inmiddels al op 22 opgaves; hebben echter nog 15 motorverkeersregelaars nodig...  :-\
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Rudolf

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1144 Gepost op: 05 februari 2012, 09:38 »
Ik heb vanmorgen de nieuwste opgaves verwerkt en we zitten nu op 27 motorrijders en zijn er dus nog 10 nodig. Indien je het wat lijkt geef je dan a.u.b. op middels het volgende e-mail adres motorverkeersregelaars(at)gmail.com. Alvast bedankt.

Offline jbm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1145 Gepost op: 05 februari 2012, 11:10 »
Voor de allroad rit Drenthe meld ik me aan om mee te rijden bij uitzetten. (mits geen verjaardag
Ik weet echter niet wat de nicknames zijn van gebr Mink.

HCM & JBM

Offline Two Plugs

Omloop van de Veenkoloniën
« Reactie #1146 Gepost op: 06 februari 2012, 10:27 »
Niet vergeten... volgende week woensdag, 15 februari, laatste kans voor de opleiding (of: daarna nog een keer in Peize) om als motorverkeersregelaar op te mogen treden!

Tijdstip: 19:30
Datum: woensdag 15 februari
Locatie: Politiebureau a/d Korte Leegte, Veendam
Idd... graag aanmelden via motorverkeersregelaars(AT)gmail.com
Rudolf en Joop zullen jullie ter plaatse ontvangen. Ik sta dan helaas weer in de schoolbanken in Utrecht...  ;D

Voor de motorverkeersregelaars die het komende jaar vaker inzetbaar zijn (o.a. de diverse locale omlopen in Veendam e.o. en de Korte Omloop van de Veenkoloniën in September) bestaat de mogelijkheid om vrijblijvend onder toezicht van de politie een korte praktijkcursus te volgen op een zaterdag. Informatie hierover volgt via de facebook pagina en de mail.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline hcm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1147 Gepost op: 10 februari 2012, 08:49 »
Voor de allroad rit Drenthe meld ik me aan om mee te rijden bij uitzetten. (mits geen verjaardag
Ik weet echter niet wat de nicknames zijn van gebr Mink.



en hier is de andere  ;D
Ik heb het erg druk dus ik ben niet zo vaak online, maar ik probeer de draad weer wat op te pakken. Nu eerst maar weer wat warmer want dit is ook niks. Ik heb trouwens gisteren nog gereden, maar het blijft goed inpakken.
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Offline EDxrv

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1148 Gepost op: 10 februari 2012, 15:48 »
Volgens mij heb ik exact dezelfde moto. Ik ken nog wel wat leuke plekjes in Drenthe.

Offline hcm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1149 Gepost op: 10 februari 2012, 23:17 »
Dan moeten we de motoren eerst maar eens nummeren voordat we ze naast elkaar zetten  8)
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Offline Oldtimer

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1150 Gepost op: 11 februari 2012, 10:53 »
Citaat
Niet vergeten... volgende week woensdag, 15 februari, laatste kans voor de opleiding (of: daarna nog een keer in Peize) om als motorverkeersregelaar op te mogen treden!



Ik vond op het varadero vrienden forum een artikeltje over verkeersregelaars met motoren.
is dit nog steeds van toepassing of achterhaald intussen

http://www.varadero.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=91:verkeersregelaars&catid=25:algemeen&Itemid=28
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline hcm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1151 Gepost op: 11 februari 2012, 15:52 »

Ik vond op het varadero vrienden forum een artikeltje over verkeersregelaars met motoren.
is dit nog steeds van toepassing of achterhaald intussen

http://www.varadero.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=91:verkeersregelaars&catid=25:algemeen&Itemid=28

Ja dat is nog steeds van toepassing. Je mag niet vanaf de motor een stopteken of wat voor teken dan ook geven. Ook de hesjes moeten voldoen aan wettelijke goedkeuring.
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1152 Gepost op: 13 februari 2012, 07:40 »
Oldie... Dit is nml NOG NOOIT toegestaan geweest (geven van aanwijzigen vanaf de motorfiets). Het werd in veel gevallen 'gedoogd' maar dat is ook alles.

Naast de hesjes, is het ook verplicht om een opleiding te volgen én mag je je werk als verkeersregelaar alleen maar uitvoeren onder toezicht van de politie.

Maar ook dat is niets nieuws, ook al verschilden de werkwijze(n) per regio. Dat probeert men nu landelijk 'gelijk' te trekken wat natuurlijk een goede zaak is. De regelgeving is nml met ingang van 2011 behoorlijk aangescherpt voor verkeersregelaars - met of zonder motor.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 08:26 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1153 Gepost op: 13 februari 2012, 08:11 »
Het artikeltje van de V-vrienden is op 30 mei 2005 geplaatst.
Zij waren dus ook redelijk op de hoogte in de afgelopen 7 jaar  ;) .
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1154 Gepost op: 15 februari 2012, 16:38 »
Zijn er meer mensen die vanavond in Veendam aanwezig zijn bij de instructie verkeersregelaars?
Ik ga vanuit Winsum met de auto, dus eventuele carpoolers kunnen zich melden.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Motorbeurs Utrecht
« Reactie #1155 Gepost op: 16 februari 2012, 08:41 »
Gaan er nog Noordelingen richting Utrecht volgende week? Kaatje en ik 'bemensen' onze mooie TCN stand op Donderdag en Vrijdag.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline jbm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1156 Gepost op: 16 februari 2012, 09:35 »
Harry & ondergetekende gaan vrijdag

Jan

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1157 Gepost op: 16 februari 2012, 10:06 »
Citaat
Gaan er nog Noordelingen richting Utrecht volgende week? Kaatje en ik 'bemensen' onze mooie TCN stand op Donderdag en Vrijdag.

Dan zien wij elkaar ongetwijfeld op donderdag!
Dan ga ik mijn Landmark rally prijs te gelde maken.


Heb zojuist mijn politie verklaring ingeleverd bij de gemeente.
Ze geven in onze gemeente een gemeente-overstijgende pas af aan de verkeersregelaars, met pasfoto.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1158 Gepost op: 17 februari 2012, 07:24 »
Dan zien wij elkaar ongetwijfeld op donderdag!
Dan ga ik mijn Landmark rally prijs te gelde maken.


Heb zojuist mijn politie verklaring ingeleverd bij de gemeente.
Ze geven in onze gemeente een gemeente-overstijgende pas af aan de verkeersregelaars, met pasfoto.

Wow. Moet ik mijn verklaring dus in Winsum inleveren... !  ;D

Mannen, tot volgende week donderdag/vrijdag. Ik ga dit weekeinde eerst ff lekker het motorseizoen openen in Barcelona... Ff op- en neer (met het vliegtuig welliswaar, affijn...) maar ga ter plekke ff de routes voor het VIM in mei checken.  ;D Op een motor.

Weersvoorspelling... 17 graden. Zon.  ;D ;D 8)
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2012, 09:52 door Two Plugs »
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1159 Gepost op: 17 februari 2012, 08:43 »
Tja, daar wordt je blij van, zo'n pas  ::) . Ik baalde meer dat ik weer een pasfoto moest laten maken.

Jij veel plezier in Espania, doe rustig aan met de sangria (hoe je dat ook schrijft).
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1160 Gepost op: 17 februari 2012, 09:52 »
Tja, daar wordt je blij van, zo'n pas  ::) . Ik baalde meer dat ik weer een pasfoto moest laten maken.

Jij veel plezier in Espania, doe rustig aan met de sangria (hoe je dat ook schrijft).

Sangria mag je in Catalonië niet drinken... Cataloniërs zijn nogal nationalistisch en hebben een hekel aan alles wat Spaans is...  ;D
Beetje de Groningers van Spanje dus.  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1161 Gepost op: 17 februari 2012, 10:16 »
Kan jouw dat schelen?
Catalonie is gewoon deel van de Europese Unie en daar mag je zuipen wat je wilt. Nou vind ik Sangria niet te pruimen, maar toch. In friesland drink ik ook gewoon de beerenburg uit de fabriek van onze eigen Bert. Als je daar aan mee gaat doen vind ik dat een beetje frieze strapatsen!  ;D
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1162 Gepost op: 22 februari 2012, 17:54 »
Kan jouw dat schelen?
Catalonie is gewoon deel van de Europese Unie en daar mag je zuipen wat je wilt. Nou vind ik Sangria niet te pruimen, maar toch. In friesland drink ik ook gewoon de beerenburg uit de fabriek van onze eigen Bert. Als je daar aan mee gaat doen vind ik dat een beetje frieze strapatsen!  ;D

Het was wel errug mooi rijden daar zeg! Had eerlijk waar niet verwacht (gezien het economische zware weer waarin Spanje zich bevind) dat ze er zulke mooie bergpaadjes hebben. De VIM gangers (je kunt je nog aanmelden... OOK MET transalp en twin) hebben een mooi treffen voor de boeg, tijdens Pinksteren! En met idd 18 graden Celsius al helemaal mooi.

En al helemaal,... Als je LIVE de persintroductie op de nieuwe Honda Crosstourer mag meemaken... En er 200 km op mag sturen...  ;D

Zie het Internationale Varadero forum voor mijn verslag. En voor de schaarse onder ons die Engels niet machtig zijn... Een VOLLEDIG verslag volgt exclusief voor de TCN in de komende Transalper (nog een reden om lid te worden van de TCN als je dat nog niet was dus)

Morgen eerst ff testzitten  op de nieuwe Triumph Tiger Adventure.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1163 Gepost op: 22 februari 2012, 20:13 »
Citaat
Morgen eerst ff testzitten  op de nieuwe Triumph Tiger Adventure.

Huh?
Jij mag morgen testzitten in de stand van de TCN. We komen jullie bekijken, nemen apenootjes mee om jullie te voeren. Je mag ons een lekker bakkie koffie serveren en als vorsten onthalen....
Heb wel zin in morgen, ik heb het treinkaartje al online aangeschaft en ben van plan met een nieuwe helm naar huis te gaan. Mogelijk neem ik ook nog een setje lampjes mee voor onderaan mijn valbeugel, de kabeltjes heb ik al getrokken, schakelaar zit al in de kuip. Alleen nog lampjes, stekkertje eraan en klaar alweer.

De nieuwe Stebel zit er al op en werkt en vandaag kreeg ik gratis een nieuw dock van TomTom die ook al weer perfect werkt.
Binnenkort hoop ik een mooie custom GPS-steun van Niko te ontvangen, dan zal er nooit meer twijfel zijn of je mijn brommer ziet wanneer er een gouden Dero langs komt  ::) . Ik ben wel toe aan het nieuwe seizoen! Maar eerst de beurs morgen...
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1164 Gepost op: 22 februari 2012, 23:10 »
Citaat
custom GPS-steun van Niko

Mag je morgen ook bekijken.
Neem de 2 mee naar de beurs die voor een SD02 bedoeld zijn.
De 3e mag je op mijn dero bekijken buiten op de parkeerplaats.
Kun je alvast kwijlen. ;) ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1165 Gepost op: 12 maart 2012, 21:03 »
Nog meer mensen die zaterdag de omloop van de Veenkolonieën gaan voorrijden?
Neem aan dat Bernard en Karinda ook mee gaan?
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1166 Gepost op: 13 maart 2012, 08:11 »
Nog meer mensen die zaterdag de omloop van de Veenkolonieën gaan voorrijden?
Neem aan dat Bernard en Karinda ook mee gaan?

Guess...  ;D ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Mense

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1167 Gepost op: 13 maart 2012, 13:31 »
ja, ijs en weder dienende (schijnt fantastisch te worden) ben ik zaterdag ook van de partij. De Varadero staat weer op nieuwe bandjes en met verse olie te wachten op gebruik. Dan mag de S10 zondag weer even naar buiten.

Offline Peter_Winsum

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1168 Gepost op: 18 maart 2012, 12:15 »
Citaat
Dan mag de S10 weer even naar buiten

Jij bedoeld S10 als in Yamaha XTZ 1200 Super Tenere?
Heb jij die aangeschaft? Ik wist dat je dat van plan was, maar niet dat je die stap al hebt genomen.

Was wel een mooie generale repetitie, volgens mij liep het redelijk vlekkeloos en het weer zat ook nog eens mee. Hoewel een enkeling klaagde over koude handen, ondanks handvatverwaring...
Hopen dat het volgende week om het eggie ook zo mooi gaat tijdens de Ronde van de Veenkoloniën.

Zou ook nog een optie kunnen zijn om de route van de Ronde dit jaar als Grunn-rit te nemen?
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline hcm

Re: STN - StammTisch Noord
« Reactie #1169 Gepost op: 18 maart 2012, 19:12 »
Ja Mense ik wil wel eens een foto van je nieuwe aanwinst.
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.