Techniek > Honda Africa Twin

Contactsleutel afgebroken

(1/2) > >>

MartinW:
Genoten van een heerlijk afsluitweekend (zonder technische problemen), kom ik thuis bij de pomp, ga tanken, draai de tankdop erop en breekt het sleuteltje af!!
Gelukkig was Renate snel bij me met de reservesleutel, maar nu zit ik dus met een halve sleutel in de tankdop. Iemand dit ook eens meegemaakt? Hoe kun je het afgebroken deel weer uit de tankdop krijgen?? ???

Martin

Hotel 317:
Ik denk de andere helft met een lijm er tegenaan leggen (drukken gaat de lijm waarschijnlijk tussen de helften en tegen de ingewanden van het slot aan duwen).  wanneer de lijm hard is, kruipolie er achteraan spuiten en er zachtjes uit trekken?

Je weet overigens dat het RD07 slot een Push lock systeem is? door hard genoeg te drukken klikt het slot dicht, door te draaien mol je het slot of in dit geval de sleutel, ik demonstreer:


De dop in het slot, de pen is maximaal uitgeschoven


De dop uit het slot (sleutel kwartslag gedraaid). De borgring schuift d.m.v. veerkracht naar beneden en over een nokje in de pen


Door de tankdop stevig terug ge drukken wordt de borgring weer omhooggedrukt en "klikt" de sleutel door veerkracht weer een kwartslag terug.

Veel te veel mensen zie je gecombineerd drukken en de sleutel draaien, terwijl je dat dus pertinent niet hoort te doen (weet niet waarom Honda dat systeem heeft, maar 't is nou eenmaal zo)

MartinW:
Dank voor je hulp en de uitleg, ga het maar met lijm proberen....
Zal ook de werking van het slot eens goed bekijken, heb nooit gezien dat bij aandrukken van de dop de sleutel een kwartslag terugdraait.

Martin

Hotel 317:
Is het gelukt trouwens?

MartinW:
Ga d'r toch maar mee naar de dealer, kan er meteen wat ander onderhoud gedaan worden. Heb ook meteen 2 reservesleutels besteld.
Sleutel is vrij diep afgebroken, zit meer dan een paar mm verdiept. Met lijm was ik toch bang dat er in het slot achterblijft.

Martin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View