Auteur Topic: Xl650v of de xl700v  (gelezen 4273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GS Allroad

Xl650v of de xl700v
« Gepost op: 24 september 2009, 07:31 »
Goedenmorgen.

Ik ben volgend jaar van plan om een moderne motor aanteschaffen en het wordt toch weer de Transalp,maar nu twijfel ik tussen de 650 en de 700.

Wat zijn de voor en nadelen van bijde motoren en hoeveel comfort bied bijde motoren.
De Transalp die ik nu bezit is een xl600v een fijne motor,maar wil toch nu voor een moderne motor gaan.

Welke raden de club leden aan?


Grt.
Stephan.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2009, 22:22 door xl600v stephan »
BMW R 1100 GS  1996

Offline V-Twin

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2009, 08:43 »
Ligt er helemaal aan wat je er mee wilt gaan doen en hoe dik je portemonnee is.
Als je een moderne motor wil zou ik zeker ABS willen hebben dus automatisch zit je dan aan een XL700V vast.

Beiden zijn niet verkeerd, prijs verschil zal voor velen de doorslag geven maar als dat geen punt is zou ik voor de XL700V gaan. Dat blok onder mijn RD04 zou geen straf zijn 8)

Offline Hotel 317

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2009, 09:25 »
Stiekem stem ik voor een andere XL600V, het kuipwerk van die 650's ziet er al stukken minder stoer uit, en dan die 700.... :-[

Offline Two Plugs

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2009, 09:41 »
Ik zou voor de 700 gaan. Prima fiets, prima comfort. Maar e.e.a. is ook ingegeven omdat ik met mijn 2,04 m niet op de 650 pas ivm de tank/kuip vorm...  :-\
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2009, 19:54 »
Hoi Stephan,

Ga niet al te veel van meningen van anderen uit. Ik zou zeggen zoek eens wat tests op op internet, ga eens langs een 2e hands dealer, maak desnoods een paar proefritten met zowel de 650 als de 700..

In andere woorden trek je eigen conclusies en baseer je keuze daarop. Meningen en ervaringen van anderen zijn de jouwe nog niet.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2009, 20:46 »
Stiekem stem ik voor een andere XL600V, het kuipwerk van die 650's ziet er al stukken minder stoer uit, en dan die 700.... :-[

Op die opmerking moet ik toch ook wel AMEN zeggen...  :D ----|
<-----------------------------------------------------------------------------|
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Timy

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2009, 20:52 »
Ben ook benieuwd waarom je de 600 uitsluit. Ze zijn tot 2000 gemaakt en onverwoestbaar.

Zelf heb ik de 600 en 650 gehad en eigenlijk zit er, naar mijn mening, weinig verschil tussen.
De 700 heb ik wel opgereden en dat blok is wel gewelding incl het geluid maar tja, de looks zijn soso....

Als ik zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk voor het laatste jaar model 600 gaan. De mooie look in combinatie met een overwoestbaar bewezen blok.

Overigens is de 700 kleur: Moody Blue Metallic / Shasta White (with Gold Wheels) ook wel errrrg moooi maar die is nog niet 2e hands te vinden denk ik!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline GS Allroad

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2009, 22:09 »
Hallo.

Ik sluit de 600 niet uit,de transalp de ik nu heb gaat naar mijn vader die dan ook clublid wil worden.

De xl600v is wel wat betaalbaarder vergeleken met 650 en de 700 (650 valt eigenlijk in prijs ook nog wel mee) Ik zat me eerst te orienteren op de 700,maar zag op het buitenlandweekend in Duitsland de 650ers van verschillende club leden staan.

Persoonlijk vind ik de 650 mooier dan de 700,maar of het comfort beter is dan de 700 dat weet ik niet,nog nooit op een 650 gereden.

Maar ik neem er dan wel een 600 bij ;D ;D ;D

Grt.
Stephan.

« Laatst bewerkt op: 24 september 2009, 22:13 door xl600v stephan »
BMW R 1100 GS  1996

Offline nr 52

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #8 Gepost op: 02 oktober 2009, 12:50 »
Zelf rijd ik op de 650. Deze heeft de dubbele schijf voor ( pas vanaf '98 op de alp 600) en motorisch zul je merken dat het net wat soepeler rijdt, vooral merkbaar bij lagere toeren, dus bij het wegrijden. De 700 een proefrit op gemaakt; niets mis mee alleen de prijs  ::) en een beetje het uiterlijk ( alleen de uitlaat, daar zijn ze vergeten de chromen eindstukken op te zetten  ;D )
verder moet jij er op rijden en is vaak budget het struikelblok. Gewoon doen waar jij je het lekkerst op voelt  ;)

succes met de keuze. Als het een ALP is zit je gewoon goed, ongeacht de cilinder inhoud. ;D
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline GS Allroad

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2009, 21:47 »
Hallo.

Gisteren heb ik op een 650 gereden van iemand die zijn transalp te koop heeft staan op het forum.
Hij rijdt behoorlijk goed en stuurd goed,als die persoon die alp in Januari nog heeft staan dan neem ik die transalp van hem over.

Grt.
Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline GS Allroad

Re: Xl650v of de xl700v
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2009, 00:29 »
Hallo.

Als de eigenaar van deze transalp 650 hem nog heeft staan neem ik deze over, zie link.

http://link.marktplaats.nl/276692987
BMW R 1100 GS  1996