Auteur Topic: Piepende voorremmen..  (gelezen 13709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TWIN_HILL

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #30 Gepost op: 05 augustus 2009, 12:11 »
Ik heb nu remblokken van Braking zelf gemonteerd, de eerste 100 kilometer waren een hel. Ik dorst met de regen gewoon niet te remmen.
Maaaar ik merk sterke verbetering, het is nu veel minder en 300 kilometer verder hoor ik het alleen als ik lang (vanaf de snelweg ) rem en als ik bijna stil sta.

Ik ga nog een tijdje door om te kijken wat de toekomst brengt...behalve belastinganslagen dan. >:D

Ook heb ik contact gehad met mijn leverancier en moet zeggen (en hij leest dit waarschijnlijk ook) dat ik erg goed geholpen ondersteund word. (als dat niet zou zijn zou ik het hier ook zeggen)


Erik

  • Gast
Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #31 Gepost op: 05 augustus 2009, 20:46 »
Zijn de Brakingblokkken gesinterd?

Zoniet, dan zit het probleem dus in de combi Braking schijven/gesinterde remblokken..

Offline TWIN_HILL

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #32 Gepost op: 07 augustus 2009, 11:42 »
Het zijn ook gesinterde remblokken maar wel zachter als het goed is. Al moet ik zeggen dat de Ferodo  ook zachte blokken waren.

Offline N!ek

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #33 Gepost op: 04 september 2009, 21:47 »
Hier ook, piepen als een jekko die nep schijven van me. Ben er inmiddels zo aan gewend dat ik het lawaai waarschijnlijk ga missen mocht ik ooit andere schijven monteren.... :))

Offline TWIN_HILL

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #34 Gepost op: 05 september 2009, 00:12 »
Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?
Ik rijd nu met de schijven en blokken van Braking wat wel een hele verbetering zijn. Ik zou toch als ik jou was contact opnemen met de vertegnwoordiger van Braking, ik heb nog steeds contact met hem over het verloop.
We hebben de afspraak gemaakt om het voor een langere periode aan te zien, hij opperde zelf al wel om de schijven terug te nemen.
Ik denk dat hij jou ervaring zeer op prijs stelt!

Offline N!ek

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #35 Gepost op: 05 september 2009, 02:21 »
Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?
Geen idee, ik zal het morgen uitzoeken. Als ik nu ga kijken zie ik vier remschijven ben ik bang  :P

Offline N!ek

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #36 Gepost op: 05 september 2009, 19:22 »
Heb jij dezelfde combinatie (schijven en blokken) als ik heb?


Zojuist een blik geworpen: het zijn TRW schijven met DP remblokken. Een andere combinatie dan dat jij hebt dus.

Offline Brombeer

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #37 Gepost op: 05 september 2009, 21:24 »
Het hele verhaal zit hem in de combinatie van het materiaal waarvan zowel de remschijf als de remvoering is gemaakt. Doorgaans wordt piepen veroorzaakt door te harde blokken. Gesinterd is overigens niet harder, maar slijtvaster.

De kans op verandering in remkracht of piepen is vrij groot als je een after-market remvoering kiest in plaats van het door de fabrikant voorgeschreven merk en type. Het materiaal van de remschijf en de remblok zijn namelijk op elkaar afgestemd.

Of zoiets.. ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TWIN_HILL

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #38 Gepost op: 07 oktober 2009, 12:43 »
De leverancier van de schijven is in ieder geval enorm behulpzaam. Hij bied oplossingen en staat open... gelukkig.
Helaas is na een langere testperiode het piepen niet weggegaan, het werd zelfs weer erger.

In overleg met de leverancier mag ik de schijven terugsturen en krijg ik mijn geld terug, als iemand een voorbeeld zoekt van service lijkt dit mij een duidelijke!
Hij heeft zelfs dit forum gelezen en gaat met de producent in overleg, hoevaak kom je een dergelijke betrokkenheid nog tegen.
Eind van de week zijn de nieuwe (originele) schijven binnen en mag tot die tijd met deze blijven rijden.
De vorige originele schijven gingen 80.000Km mee, ik hoop dat ik er voorlopig niet meer naar om hoef te kijken. :-\

Erik

  • Gast
Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #39 Gepost op: 07 oktober 2009, 12:56 »
Dus de oorzaak van het probleem wordt nu zelfs door Braking (of iig de leverancier) onderkend? Dat is mooi en een prima service.
Naam mag in dit geval ook wel genoemd worden; HGA Sport toevallig?

Offline TWIN_HILL

Re: Piepende voorremmen..
« Reactie #40 Gepost op: 07 oktober 2009, 14:14 »
Hoe de lijn precies loopt weet ik niet, ik heb contact met http://www.motorremschijf.nl/. En de naam mag zeker genoemd worden als je zo met klanttevredenheid en kwaliteit bezig bent.