Auteur Topic: TomTom op Transalp  (gelezen 2621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lonneke

TomTom op Transalp
« Gepost op: 27 september 2009, 22:00 »
Als je als rechtgeaard Kawa rijder een vrouw hebt die op een Transalp wil gaan touren vindt je ook wel prettig als ze de weg naar huis weer kan vinden.  ;)
Een TomTom is daar natuurlijk een uitstekend hulpmiddel voor, maar ja, ze blijft met Two Plugs wel eens wat langer dan een uurtje weg dus is de accu van de TommieTommie weer gauw leeg. ::) Daar moest dus een voeding aansluiting op komen. 8)
Een dure TomTom Rider kunnen we niet betalen, met twee motoren in de schuur zijn we natuurlijk helemaal blut. :-X
Dus werd het een gewone TomTom One IQ.
Nu kunnen we natuurlijk een contrasigaretten aansteker ergens op die motor bouwen, maar dat vinden we dus geen gezicht, zo’n grote knol. :angel:
Dan maar even naar de plaatselijke elektronica boer in Apeldoorn (is maar 60 km en het is hartstikke mooi weer) en voor een kapitaal (kleine € 12,=) aan spullen gekocht. ;D ;D
Op de zondag de Transalp in de tuin geparkeerd en de boel maar eens van zijn kleding ontdaan. Kom dr en-passant achter dat de kuip er elk moment af had kunnen sodemieteren, want die hing er aan losse bouten aan.
Moest toch los, kon dus zo met het handje dr af. ::)
Daarna  een USB autolader met krulsnoer uit elkaar gepeuterd en de elektronica eruit gevist. >:D
Lona had nog ergens een mooi klein doosje liggen ??? waar het printje precies in paste en het was even zoeken waar we dat mooi weg konden werken. Onder de luchtfilter inlaat was het mooi vlak en een stukje dubbelzijdig tape doet de rest.
De omvormer hoeft niet dag en nacht te branden dus deze maar aangesloten op de draad voor het achterlicht, deze staat tijdens het rijden toch altijd aan. ;)
Gaatje boren, draadje doorlussen, soldeerbout opstoken en zo zijn we weer een uurtje verder. ;)
Het hele spul weer in elkaar gebouwd en het Lona weer helemaal gelukkig. ;D ;D

Groeten van een blije Kawa rijder ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 27 september 2009, 22:22 door Lonneke »

Offline Neet

Re: TomTom op Transalp
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2009, 22:09 »
Jij bent echt blij..... Kijk wel uit dat de tomtom er niet afdondert. Het is maar een fietshoudertje.
Verder leuk opgelost.

Gr. Neet

Offline Transit

Re: TomTom op Transalp
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2009, 23:53 »
Klopt, heb hetzelfde systeem op de de twin met een 720 go, even het kliksysteem vastplakken en je tom met een post-elastiek xtra vastzetten.
Na veel testen en een x op de snelweg de tom net op tijd op kunnen vangen, heb ik het zoals boven gedaan en ben zo naar de Vogezen ermee geweest en geen probleem meer.

Uiteraard ook nog een mooi waterdicht zakje eromheen kan ook geen kwaad.

Enige probleem blijft de schittering van eventueel zonlicht.

Gr, Peter


Offline Two Plugs

Re: TomTom op Transalp
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2009, 00:08 »
Kaatje heeft (naar goed voorbeeld van haar jongere zusje...  ;D :-X) dit inmiddels ook, op zowel de Alp als de Dero. En geloof me, hij 'dondert' er niet af. Echt hufterproof!

Ik hou het overigens voorlopig toch nog ff bij de Rider1...  :angel:
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Neet

Re: TomTom op Transalp
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2009, 07:27 »
Ook een maat van me heeft de ervaring dat ie er af valt. Hij heeft nu een Ram Mount gekocht.
Geloof me, hij dondert eraf en zeker niet hufterproof. Tenzij je de hierop lijkende Ram Mount bedoeld.