Techniek > Honda Africa Twin

Africa Twin beveiliging: ABUS Bordo

(1/3) > >>

JT:
Hallo allemaal,

Ben van plan nieuwe sloten voor het beveiligen van mijn Africa Twin te kopen.

Zeer noodzakelijk de boel goed op slot te kunnen zetten in Amsterdam.

Helaas zijn de meeste goedgekeurde sloten absoluut RUK mee te nemen en aan te leggen.

Momenteel heb ik 2 kettingsloten.

Het erom leggen kost meer tijd dan het stelen van de complete motor door een dief.

Het gewicht is zo enorm dat ik het vervelend vind ze telkens mee te slepen.

Nu bedacht ik mij het volgende:

http://cgi.ebay.de/ABUS-Faltschloss-Bordo-Granit-X-Plus-6500-85_W0QQitemZ120477504721QQcmdZViewItemQQptZFahrrad_Zubehör?hash=item1c0d04d4d1&_trksid=p3286.c0.m14#ht_3334wt_1173

Als ik daar nou een paar van koop, dan zou de quantiteit eventueel voor de relatieve veiligheid per slot kunnen compenseren.

Deze dingen zijn veel eenvoudiger mee te nemen EN aan te leggen.

Vergeet schijfremsloten en dat soort geneuzel maar: ik ken mijzelf, dan duik ik binnen de kortste keren over mijn stuur omdat ik die GEHEID een keer vergeet.

Deze zijn vast wel hier en daar aan bijvoorbeeld de valbeugel te strappen en dan heb je er zo goed als geen last van bij het meenemen.

Wat zijn jullie meningen?

Wat zijn jullie bevoorkeurde beveiligingswijzen wanneer jullie ergens heen gaan en de motor moeten parkeren?

Groet, Jan.

Hotel 317:
Honda heeft in de baggadedrager ruimte gelaten om een U-slot mee te nemen. Tevens kan bij gebruik van een schijfremslot een reminder cable gekocht worden die je tussen slot en het stuur spant. Idee is dat je je afvraagt wat dat vreemde koord daar doet en het "oja!" moment vanzelf krijgt.  Eventueel het koord vastmaken aan een blanco contactsleutel welk je in je contact steekt en dus altijd tegenkomt voordat je je motor van het stuurslot afhaalt.

JT:
Hoi Hotel,

Dank voor je bijdrage.

Bij mij zit ook inderdaad een uitsparing in de bagagedrager.

Ik mis het rubber bandje dat er origineel in hoort alleen.

Ook zou het mij verbazen wanneer dit U slot precies in de hartafstand van de XRV 750 bagagedrager past?

Ken CMS wel: die zitten in Lelystad geloof ik.

Goeie aanrader die blinde sleutel voor de reminder kabel van het schijfremslot.

Ben wel benieuwd wat de meningen zijn van onze mede AT genoten aangaande de ABUS Bordo.

Groet, Jan.

Bono:
Hoi Jan,

Hoe het allemaal zit met ART sloten, de diverse categorieën hierin en de verzekeringseisen e.d. weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat dit in Amsterdam wel een issue is voor de maatschappijen.

Het valt me op dat het slot wordt aangeboden als fietsslot! (Ik heb op twee sites gekeken). Met een gewicht van 1,6 kg vind ik het behoorlijk zwaar. Het slot lijkt me daarentegen praktisch in gebruik en het meenemen hoeft inderdaad niet echt een probleem te zijn. Ik denk persoonlijk, dat het kwalitatief een goed en deugdelijk slot is.

Zelf heb ik remschijfsloten en cable reminders; de blinde sleutel heb ik niet meer. Werkt (tot nog toe) prima. Compact en ook gemakkelijk mee te nemen.

Als "extra" slot (naast de remschijfsloten) zou de bordo mij wel wat lijken, maar ik zie er op dit moment de noodzaak van aanschaf niet in. De prijzen die ik heb gezien variëren van €85,= tot €99,=... voor een fietsslot...

JT:
Hoi Bono,

Die 1,6 kg per ABUS Bordo is lichter dan die bloody kettingen die ik nu de hele tijd rondsleep.

Daarnaast zijn die kettingen niet "netjes" te vervoeren omdat ze zich als een hap spaghetti in je koffer rondslingeren.

Zal ze voor de gein eens wegen: ik denk serieus dat die dingen rond de 5 kg per stuk zijn...

Schijfremsloten die in de miniscule gaatjes van een originele AT voorschijf passen heb ik nog niet gezien, al zullen ze er mogelijk wel zijn als jullie ze hebben.

Edit: ik heb overigens geen idee wat het verschil tussen een motor-fiets slot en een fiets-fiets slot is.

Als de boel maar past, goedgekeurd is en op slot gaat, toch?

Groet, Jan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View