Techniek > Honda Africa Twin

Kopen of wijselijk laten staan?

(1/2) > >>

*thomas*:
Hallo,

Na mijn Transalp verkocht te hebben (en aankoop van een wagen) zou ik toch graag weer een motor hebben, nu ben ik gisteren naar een RD07 uit 1993 wezen kijken (blauw, wit, rood), de vraagprijs was 2000€, op foto was er weinig te zien (noch in de positieve zin, noch in de negatieve), nu, het was ergens toch een tegenvaller:

De minpunten:
- frame had vrij veel roestplekjes en was her en der met de grove verfborstel bijgewerkt
- blok was volledig door de pekel aangetast en her en der ook herspoten
- bellypan was rechts gebarsten (barst van 20cm)
- voorste kuip (met lichten) had veel scheuren
- ruitje gescheurd
- koppeling klapperde toch heel erg hard
- klein haarscheurtje in subframe (net waar het subframe op het mainframe is gelast bij het ID, thv het ID plaatje)
- waarschuwingslampjes waren vervangen door een strip met led lichtjes
- onderpoten van de vork onder de pekel
- wat pekel op de velgen
- zadel overtrokken
- uitlaat roest

pluspunten:

- het is een AT :P
- blok draait en schakelt
- geen roest in tank
- tripmeter werkt nog
- ander kuipwerk in redelijke staat voor de leeftijd
- achterveer gereviseerd door hyperpro
- voorvork aangepast met hyperpro voorvorkveren
- remschijven en remblokken zeer goed
- kettingset nieuw (DC chain, AFAM sprockets)
- nieuwe (noppen-)banden
- touretech handkappen
- ori middenbok
- valbeugels
- touratech voetsteunen
- garmin GPS met touratech houder

Nu, ik heb kunnen afbieden tot 1250€ ...

What to do? Wat me het ergste stoort is dat volledig verpekelde blok... Ik zou er tijdens de winter zo mee rondrijden en in het voorjaar beetje bij beetje opknappen...

Groeten

TWIN_HILL:
Tja.... ik heb dezelfde keuze moeten maken. Het is lastig om een betaalbare AT te vinden die zowel technisch als cosmetisch perfect is.

Ik heb uiteindelijk voor een technisch goede gekozen, ik wil er mee rijden en niet naar kijken. :angel:
Op zich is 1200 euries voor een AT die technisch goed is (als ik je goed begrijp) best leuk. Zeker als je dan de komende winter het cosmetische onder handen kan nemen....toch?

Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn beslissing... maar was wel iets meer kwijt :'(

Greetz
Marco

Two Plugs:
Zelfde hier, niet met de @twin maar met de RD01 (XLV750R). Projectje liep wel wat uit... en loopt nog steeds...  ::)

Jan-Willem:
Als ie verder technisch goed is lijkt me 1250 niet verkeerd. Cosmetische zaken is vaak veel tijd investeren ( poetsen/ polijsten) en goed zelf te doen. Ja en bevalt ie achteraf toch niet zo goed zal je er ook niet echt verlies aan lijden.

succes met beslissen

Bassiesbike:
Hmmm, ik zou het uiteindelijk wel doen. Als de koppeling klappert staat dat wel als eerste op je lijstje om te vervangen. Ik weet niet hoe technisch je bent? Reken voor het vervangen van een koppeling op ongev. 200 eur. als je het laat doen. De rest is optisch, dus kan een leuke klus zijn om op te knappen of.... er iets anders mee te doen :)

Succes

Groet
Bas

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View