Auteur Topic: Nog even en het is zover......  (gelezen 8515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robgoesdakar

Nog even en het is zover......
« Gepost op: 17 oktober 2009, 08:55 »
Voor al die genen die zich niet op mijn nieuwsbrief aangemeld hadden ook hier even een update :

druk druk druk druk........, de laatste paar weken heb ik het (begrijpelijk) aardig druk.
De laatste voorbereidingen zijn in volle gang, en ook van de organisatie komt steeds meer informatie binnen.

Bij deze de laatste nieuwsbrief voordat het avontuur daadwerkelijk gaat beginnen.

Voorbereidingen
De laatste 3 weken staan volledig in het teken van de technische voorbereiding. Lijstjes gemaakt met de zaken die ik denk nodig te hebben, of in ieder geval mee wil hebben voor het geval dat. En dan uit die lijstjes kijken wat er nog allemaal geregeld moet worden. En nu de dag van vertrek snel dichterbij komt (donderdag a.s. begint het feest), wordt de lijst met 'to-do' zaken snel kleiner.
De trainingsmotor heeft een paar weken geleden nog een flinke klapper moeten inkasseren, maar daar alleen uitwendige schade aan over gehouden aan onderdelen die ik niet mee kan nemen (zoals tank en kuipdelen). Dus voor de rest is deze motor gestript en de belangrijkste onderdelen gaan mee in de rally-kist.

Een van de allerlaatste technische puntjes is nog wel het plaatsen van de e-track. (Hiermee kan de organisatie zien waar ik me ben, en er zitten noodknoppen die signalen uitsturen in geval van nood) Deze heb ik op dit moment nog niet gemonteerd, omdat ik nog op zoek ben naar een goede plek. Ik heb een aantal alternatieven voor handen, maar elk alternatief heeft uiteraard zijn voor- en na-delen. Die zal ik nog even tegen elkaar afwegen, maar ook dit komt zeker goed, en de montage zelf is verder niet ingewikkeld.

Naast natuurlijk de technische voorbereidingen, is er ook nog wel een en ander te regelen. Overnachtingsplek in (de buurt van) Parijs, vervoer van en naar Parijs / Sete. En heb je dan alles geregeld, komt de organisatie 3 weken voor vertrek met de mededeling dat we niet de boot in Sete zullen nemen, maar anderhalve dag later in Almaria het ruime sop zullen kiezen. Dat was even een flinke streep door de rekening voor wat betreft het terug rijden van bus (die gebruikt wordt voor het vervoer van de motor naar Parijs en Sete...., en dus nu ook Almaria). In een weekend zijn er nog wel genoeg mensen bereid te vinden die anderhalve dag in een busje willen rijden, maar als er vrije dagen nodig zijn dan wordt dat al lastiger. Niet omdat men het niet wil, maar iedereen heeft zijn eigen werkzaamheden bij zijn eigen baas. Het is echter wel geweldig hoe iedereen toch bereid is om zich in te spannen om te kijken of er op het werk niet iets geregeld kan worden.

Uiteindelijk is het allemaal dik in orde gekomen, en hoeft mijn vriendin (Ilona) niet alleen vanuit Almaria naar huis te rijden. Met een zeer grote dank aan Richard Huberts die heel veel heeft moeten regelen om dit te kunnen doen. Uiteraard ook al die andere vrienden voor de pogingen die ze hebben ondernomen om vrij te krijgen voor deze actie. Helemaal Top !!

Heroes Legend Mededelingen
Vanuit de organisatie van de Heroes Legend zijn de nodige updates binnen gekomen, waarvan ik de belangrijkste hier nog even zal opsommen :

Donderdag 22 oktober is er een showstart in Parijs, waarna de deelnemers doorrijden naar Alès in het zuiden van Frankrijk. Bij het circuit van Monteils net buiten Alès vindt op vrijdag de technische keuring plaats waarbij de voertuigen voorzien worden van nummerstickers, de e-track ingebouwd wordt en al het noodzakelijke papierwerk afgehandeld wordt.

Op datzelfde circuit van Monteils gaat op zaterdagochtend de 24 kilometer lange proloog van start, en gaat de karavaan met ruim 100 deelnemers op weg naar Almeria om zondagavond in te schepen naar Afrika. Maandag 26 oktober wordt de eerste special op Marokkaanse bodem verreden. Na 13 lange dagen volgt dan de finish aan de oevers van het bekende 'Lac rose' even buiten Dakar op zaterdag 7 november.

Alle voertuigen van de deelnemers zijn voorzien van een e-track systeem. Een permanente satellietverbinding waarmee de organisatie alle deelnemers kan volgen en in geval van nood kan assisteren. Op de website van Heroes Legend zijn de deelnemers ook te volgen. Middels een link naar Google Earth is precies te zien waar een deelnemer zich begeeft. Iedere 5 minuten wordt een signaal afgegeven en op die manier kan men op de kaart de locatie van de deelnemer zien.

 
Uiteraard zal ik proberen te regelen dat de e-track verbinding ook op mijn website te volgen is. Maar daar de technische details nu niet bekend zijn, kan ik nog niet zeker zeggen of dat gaat lukken.
Daarnaast hoop ik ook dat er voldoende verbindings mogelijkheden zijn om regelmatig een update te (laten) plaatsen in mijn blog over mijn ervaringen van die dag. Ik zal zelfs proberen of er nog tijdens de rally actie foto's geplaast kunnen gaan worden. Alles om jullie maar (zo goed als) life mee te kunnen laten genieten.

Op de site van Heroes Legend wordt tevens dagelijks het klassement geplaatst en zijn er berichten en foto's. Deze berichtgeving wordt verzorgd door Rallymaniacs, die met een eigen voertuig mee zijn in de rally en twee redacteurs standby in Nederland hebben ter ondersteuning.

Rechtstreekse linkjes naar deze artikelen zullen ook in de blog worden op genomen. Overigens heb ik begrepen dat het klassement op een heel eigen wijze gemaakt wordt. Het is in ieder geval niet de snelste die boven aan zal staan !  Onder andere worden er punten gegeven aan diegene die op een bepaald traject tussen twee (voor ons onbekende) meetpunten een vooraf aan gegeven gemiddelde snelheid weet te halen. (strafpunten voor te langzaam, en meer strafpunten voor te snel). Aan het begin van de dag kun je aan geven of je denkt bij de langzame, gemiddelde of snelle rijders denkt te zitten, en op basis daarvan wordt bepaald wat jouw gemiddelde snelheid zou moeten zijn. Persoonlijk verwacht ik niet dat ik me druk ga maken over deze gemiddelde snelheid, want ik zal mijn handen vol genoeg hebben aan het in bedwang houden van de motor. Inmiddels heb ik een groot aantal deelnemers en hun motoren gezien, en (hoe raad je het), ik heb de zwaarste motor van het stel.

Ook Topspeed TV is weer van de partij, en gaat voor een aantal spectaculaire uitzendingen zorgen. Deze komen in december online.

Tegen de tijd dat deze online komen zal er ook nog wel een afsluitende nieuwsbrief verschijnen, en mogelijk regel ik nog wel een bijeenkomst voor de sterke verhalen, foto's en filmpjes.
 
Aandacht.
Het is ongelooflijk hoeveel aandacht ik krijg van vrienden, kennissen, collega's, buren, en anderen (voor mij soms zelfs totaal onbekenden) die vragen hoe het gaat. Hierbij valt op dat er een paar vragen zijn die iedereen wel even stelt :

Voel je de spanning al ?
Heel eerlijk gezegd (nog) niet. Ik heb nog teveel aan mijn hoofd om mijn dagelijkse werkzaamheden goed af te kunnen ronden en over te dragen, en 's avonds ben ik nog druk met al die kleine dingetjes die nog 'even' gedaan moeten worden.
Ik verwacht zelf dat maandag de spanning past komt. Vrij van het (kantoor) werk, en alleen nog maar aandacht voor de motor, en het pakken van de rally-kist, en de kledingtas e.d.

Ben je er klaar voor ?
En steevast is daarop mijn antwoord dat ik dat eigenlijk pas weet op 7 november, als ik in Dakar aan kom. Voor zover ik het vooraf kan beoordelen heb ik er alles aan gedaan om goed voorbereid dit avontuur in te gaan. En alles waar ik niet op voorbereid was......, daar moet ik dan maar mee om zien te gaan. Er zal altijd wel een creatieve oplossing te vinden zijn voor de onverwachtte problemen.

Uiteraard wenst iedereen die ik spreek me veel sterkte, suc6 en plezier toe. En dat ik maar mag genieten van dit avontuur. En dat ben ik zeker van plan !


Daarmee wil ik deze nieuwsbrief afsluiten, en bedank ik iedereen voor de tot nu toe getoonde interesse. Volg mij de komende weken dus gewoon via de site, en na terugkomst spreken we elkaar vast weer een keer.

Groet,
Rob
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Lunatic

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2009, 09:25 »
Heb net de nieuwsbrief binnen! Nieuwsbrief "augustus" in de kop trouwens??? In ieder geval veel succes maar vooral veel plezier. Aan de motor zal het in ieder geval niet liggen. Heb m een paar keer zien staan bij Ton in Horn.

En Almeria is niet zo'n straf hoor. Zat er 2 weken geleden nog met 30 graden op het terras.  ;)

Offline Flachlandtirolers

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2009, 10:37 »
Vanuit Almere heel veel plezier toegewenst en hou je zelf heel.

Iris
Flachlandtirolers: zijn er helemaal klaar mee

Offline lonely wolf

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2009, 16:18 »
rob ook van mijn kant heel veel suc6 toegewenst en vooral veel plezier met dit avontuur.

groeten fernand

Offline The Headless Horseman

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2009, 17:44 »
Hi Rob, grote vriend  :D

Veel succes en vooral plezier gewenst met dit avontuur en hou jezelf heel  8)

Wij vermaken ons wel rond Eindhoven  ;D

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Tonchi

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2009, 21:15 »
Ola Rob,

Veel SUC6 en plezier met dit mooie grote avontuur!!!

Hou de kop in de wind en de noppen onder je, dan komt alles goed!!!

Groet Ton.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #6 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:15 »
Nou Rob, ook van mijn kant heel veel succes gewenst en zet hem op! Zorg dat de Heroes legend wordt gewonnen op een Twin! ;)

enne heelhuids terugkomen, wil graag nog samen met je crossen op de maasvlakte....
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Mense

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:59 »
Ook uit het Groninger land heel veel succes, maar vooral superveel plezier gewenst.
Ik kan me zo voorstellen dat die glimlach/grijns naderhand niet meer van je kaken is te krijgen.
Hou de machine en jezelf heel, wij zullen waar mogelijk je rit volgen, hetgeen ons weer wat plezier geeft in de naderende herfst.
grtz.

Offline Two Plugs

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2009, 10:39 »
Moi Rob,

Ook vanuit Ommelanderwijk een warme groet van Kaatje en mij en ontzettend veel succes; we duimen voor je!

We gaan je weblog zeker in de gaten houden en houd die grijns idd vast!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline NiCoAT

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2009, 11:45 »
Moet een beetje voelen als:

"To boldly go where no man has gone before"??

hou alles heel en veel plezier

we zijn best wel een beetje jaloers op je hoor ;)
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

TPFKAP

  • Gast
Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:22 »
Hallo rob, ook namens een landsman(limboland) ;D wens ik je mooie en veilige kilometers.

P.S. spanningsregelaars zul je wel genoeg hebben, toch ;D >:D.

Offline jbm

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2009, 21:13 »
Rob,

vanuit Drenthe, SUCCES !!!
Maak er iets moois van.

groeten, Jan

Offline Menno

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2009, 21:57 »
Rob,

Heel veel succes en nog meer plezier tijdens deze legendarische reis.

Ben net als vele anderen hier jaloers op jouw avontuur.

Groeten uit Amstelveen

Offline Timy

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2009, 00:31 »
Ach ik moet vaker hier kijken  :P

Had het al via mail enzo gedaan maar beter veeel te veel als te weinig!
Heel erg veel plezier, mooie ervaringen, uitdagingen en geluk gewenst.

Annelies is helemaal gek van zand geworden dus wel zorgen dat je gezond en wel terug komt! Ze wil een goede trainer  ;) :P

Heel veel succes van ons beiden!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Joris

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2009, 05:03 »
Succes, plezier en let op je engeltje!  :angel:
Grtz, Joris.

Offline henkiehaag

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2009, 07:40 »
Hoi Rob, ook vanuit Den Haag wens ik je veel succes en veel mooie kilometers toe!

groetjes, Henk

Offline mauppie

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2009, 07:42 »
Rob,
Veel succes! ;)

groetjes,

Maurits
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Nikotech

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2009, 09:37 »
Hé Rob,

Gaat het er eindelijk toch van komen !

We gaan je zeker volgen via Google Earth waar je ergens uithangt in die grote zandbak en of je stipje nog wel vooruit gaat :)

We wensen je toe dat het dat wordt wat je er van verwacht, al laat zich dat wellicht wat moeilijk in schatten :)

Voorbereiding zijn, zo jouw op een afstandje volgende,  goed geweest en nu gaat/moet het dan maar gaan gebeuren.

HEEL VEEL SUCCES
en kom ook weer heel thuis !

We willen de verhalen van jou persoonlijk horen en niet de verhalen over jou. 
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Jan-Willem

  • Gast
Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2009, 09:51 »
Succes Rob! Ben er wel jaloers op!

Offline Bono

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2009, 09:54 »
"Hals- und Beinbruch", Rob!  :))

Als zuiderling zul je deze uitdrukking wel kennen!  ;)

-- Han --

Offline Bikkel

het is zover......
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2009, 12:44 »
He Rob

ik weet niet of je dit nog voor de start leest
maar ik wens je heel erg veel succes met je rally Parijs-Dakar
en hou alles heel en dan bedoel ik niet alleen je bike maar
ook jezelf, ik zal het proberen te volgen, maar de satlink verbinding
kan ik niet altijd gebruiken en is erg duur, dus!!. Maar wij zitten zelf
ook in het zelfde continent maar dan heel wat zuidelijker
dus we zullen elkaar niet tegen komen (is ook niet de bedoeling)
maar bij terugkeer kom ik wel eens buurten om het allemaal
te horen en te zien van je


groeten Bikkel (Felix)
en ook de groeten en succes van mn Mannen
(Special operations, NATO - Task Force One)
(Bikkel's Boy's)
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Alpelientje

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2009, 14:11 »
Hoi Rob,
 
Ook van ons heel veel succes.
Geniet ervan. En doe voorzichtig!! :D
 
Groetjes Caroline & William

Offline Zeegie

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2009, 14:27 »
ROB GAAT VOOROP!!!

Zet hem op Rob!

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline RP

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #23 Gepost op: 21 oktober 2009, 14:31 »
Rob, ook van ons heeeel veeeeeel succes.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Groeten
Jolanda & René

Offline DoppieTien

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #24 Gepost op: 21 oktober 2009, 18:00 »
Rob, heel veel succes!
Wordt vast en zeker een geweldige ervaring voor je.

René

Offline PimW

Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:08 »
Als ik de site mag geloven sta je naar Afrika te turen vanuit Almeria, maar ik wil je toch nog ff snel succes wensen!

Succes Rob!

BizzyBir

  • Gast
Re: Nog even en het is zover......
« Reactie #26 Gepost op: 05 november 2009, 17:47 »
He Rob!

Ziet er super interessant uit en mega voorbereid!
Ik wens je heel veel succes!

vanuit Woodbridge.. :))