Techniek > Honda Africa Twin

achterwiel

(1/2) > >>

joreka:
Ik ben op zoek naar een achterwiel voor AT RD 07a uit 2000, op advies van mijn dealer. Het heeft te maken met versleten lagers. Met wat plakwerk blijft het wel rijden, maar er wordt van harte aanbevolen er een nieuw wiel in te zetten. Ik heb al op wat motorsloop sites gekeken, maar  niets gevonden. Kan iemand mij vertellen waar ik zo'n wiel moet zoeken? Dank voor jullie bijdrage/hulp al vast.

Ernst Frank Muller

Timy:
Helaas weet ik zo 1,2,3 geen wiel maar er zijn binnen de club een aantal leden die dat wel weten. Dus ik verwacht dat dat wel goed komt.

Maar even nieuwsgierigheid van mij.....
Versleten lagers en dan een nieuw wiel??? Je kan de lagers gewoon vervangen of is er te lang doorgereden met de lagers en is de hele binnenschaal naar z'n grootje? Een compleet wiel is namelijk flink aan de prijs dus als je oude wiel nog gerepareerd kan worden zou ik daar toch een overweging over maken.

dj.verhulst:

--- Citaat van: Timy op 31 oktober 2009, 11:27 ---Helaas weet ik zo 1,2,3 geen wiel maar er zijn binnen de club een aantal leden die dat wel weten. Dus ik verwacht dat dat wel goed komt.

Maar even nieuwsgierigheid van mij.....
Versleten lagers en dan een nieuw wiel??? Je kan de lagers gewoon vervangen of is er te lang doorgereden met de lagers en is de hele binnenschaal naar z'n grootje? Een compleet wiel is namelijk flink aan de prijs dus als je oude wiel nog gerepareerd kan worden zou ik daar toch een overweging over maken.

--- Einde van citaat ---

ben ook wel benieuwd,,, het één en ander is af te leiden van de mate van speling ,, zolang je wiel horizontaal niet mm's kan bewegen zal het met een nieuw lager wel op te lossen zijn .....  of heb je ook slechte spaken en zijn ze zwaar geoxideerd ?

V-Twin:
Ik vermoed dat de naaf naar de kl*** is omdat het lager is gaan draaien / kantelen in de naaf.
Kan anders de reden van het plakken niet voorstellen.

Alternatief is de naaf uit te laten draaien en daar een bus in te krimpen.
Ad M schijnt iemand te kennen die dat zou kunnen.

Frenkie H:
is de velg nog wel goed??

frank

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View