Auteur Topic: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?  (gelezen 1746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickM

  • Gast
25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Gepost op: 05 november 2009, 17:07 »
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn eerste motor gaan kopen, en ik heb mijn ogen laten vallen op een Honda Transalp van 1993. Is deze terug te voeren naar 25 KW? Op de techniek pagina had ik gelezen dat alleen na 1994 teruggevoerd kan worden. Wat is hiervoor de reden?

Groeten Rick
« Laatst bewerkt op: 05 november 2009, 17:13 door RickM »

Offline Waffie

Re: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2009, 18:21 »
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn eerste motor gaan kopen, en ik heb mijn ogen laten vallen op een Honda Transalp van 1993. Is deze terug te voeren naar 25 KW? Op de techniek pagina had ik gelezen dat alleen na 1994 teruggevoerd kan worden. Wat is hiervoor de reden?

Groeten Rick

de beperking is door te voeren op alle transalp 600 uitvoering.

echter officieel kun je geen aangepaste papieren krijgen bij de rdw
al is hier ook jurisprudentie inmiddels over

de vermogens uitdraai wordt geaccepteerd
« Laatst bewerkt op: 05 november 2009, 22:43 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

RickM

  • Gast
Re: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2009, 18:45 »
Dus als ik een vermogens uitdraai bij me heb, dan zal de politie niet te moeilijk doen?

Offline PimW

Re: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2009, 19:09 »
Met die uitdraai kun je hem in ieder geval verzekeren. Bij de politie word het gedoogd...

Dus geen garanties en hoe het precies uitpakt bij een ongeluk durf ik je ook niet te vertellen. Heb het op safe gespeeld en heb een (reeds teruggevoerde) '95 alp aangeschaft.

Offline Timy

Re: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2009, 23:25 »
Ik heb een tijdje geleden een zelfs stukje hierover geschreven omdat deze vraag vaak terug komt. Ga naar de transalpclub.nl site en in het kopje techniek staat het stukje, zie dat je dat gelezen hebt. KEURIG!
Dit is zoals het RDW en de Honda dealer het aangeven. Dus zoals het zou moeten.

Waarom het pas vanaf 1994 mogelijk wordt is waarschijnlijk omdat het RDW de typegoedkeur toen er pas op heeft gezet. Dus eigenlijk geen reden maar helaas niets aan te veranderen.
Er staan er regelmatig TA's na 1994 voor schappelijke prijzen dus ik zou proberen even geduld te hebben.

Ennuh wordt gedoogd, PimW....kan je verzekeren dat dat interessant kan worden.
Bij een echte verkeersman (kuche) kan je toch echt in de problemen komen. Het is en blijft een officiële zware motor dus je rijdt zonder rijbewijs. Dat is op zich geen probleem tot je een aanrijding veroorzaakt. Je verzekering gaat je echt niet dekken dan omdat je zo lief bent voor ze. Zodra zij in een proces-verbaal zien staan "zware motorfiets" kan je je verzekering gedag zwaaien. Die betaald de schade en komt het bij je verhalen.

Lang verhaal kort makend. Gewoon officieel terug zetten of een risico nemen wat ik niemand kan aanraden.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2009, 23:28 door Timy »
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline PimW

Re: 25 KW mogelijk op Transalp <1994 ?
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2009, 23:37 »
Dat is precies wat ik bedoel  :-X