Techniek > Honda Africa Twin

Welke remklauwen passen op een Africa twin

(1/5) > >>

TWIN_HILL:
Na het piepen opgelost te hebben wil het volgende project aanpakken. De klauwen pakken niet gelijkmatig op de schijven, pas na een 100 tal kilometers, maar dat is niet naar mijn zin. Ik kan dus remklauwen kopen van een RD04 en van een XL650V maar wil wten of deze passen..

Met name die van de XL650V want die zijn nog zo goed als nieuw..... en daar hou ik wel van :angel:

Waffie:

ik kan me niet voorstellen dat na een grondige inspectie je remklauwen nog steeds niet goed zouden werken

er  kunnen namelijk nieuwe glij pinnen op, nieuwe afdichtingen en nieuwe remblokken

maar vlak ook de remschijven en de rempomp niet uit.

maar op jouw vraag: de remklauwen van de xl 650 v passen zonder meer

TWIN_HILL:
THX voor de reactie Ad. De klauwen zijn reeds volledig in het neiuw gestoken...incl glijpennen, bevestigingsbouten en rubbers.
Wat mij gewoon opvalt (en daar geef ik de schuld van het huidige slijtpatroon) is dat de blokken in een "V" staan.

De remblok aan de zuigers kant ligt recht op de zuigers maar de remblok aan de andere kant niet. De "drie vingers" liggen aan de binnenkant wel tegen de remblok maar naarmate je naar het uiteinde (binnenste gedeelte van de schijf zeg maar) van die vingers gaat gaan deze dus van de remblok af.
Dit zorgt mijninziens voor het vreemde slijpatroon op de schijven. (buitenkant volledig zictbaar door glijsporen over het gehele schijfvlak maar aan de binnenkant alleen de buitenkant van de schijven.

Ik heb een foto gevonden van een remklauw waarin duidelijk te zien is dat de klauwen gericht worden door materiaal te verwijderen.
Dat is volgens mij de enige manier om mijn slijtpatroon aan te passen.... en ik heb trouwens geen idee hoe het komt dat de "vingers" van de klauw naar buiten komen... :-[

Waffie:
 en de plaatjes(shims) die in de remklauw gelegd worden en op de bracket zijn niet verbogen.
klinkt raar  maar wat bedoel je met niet lekker aangrijpen,

TWIN_HILL:
Ik heb wat fototjes geprobeerd te maken (sorry voor de kwaliteit het is eigenlijk een telefoon :)) )
Op de foto "buitenkant" is de slijtage over het gehele (voor zo graat als de blokken zijn natuurlijk) schijvlag te zien.
Maar op de foto "binnenkant" is alleen het bovenste gedeelte van de schijf wat contact maakt met het remblokje.
Let niet op de roest want hij staat in cosmetisch onderhoud... ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View