Auteur Topic: Even voorstellen op de Varadero  (gelezen 1397 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldV

  • Gast
Even voorstellen op de Varadero
« Gepost op: 06 november 2009, 11:05 »
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Honda "oer" Varadero uit 1999, waar ik erg tevreden mee ben. Daarom stel ik mij even voor.

Mijn naam is Ronald, 37 jaar, en woon in Duiven met mijn vrouw en twee (lieve)  :angel: dochtertjes. Ben al eerder lid geweest, maar dat zal een jaar of 8 geleden zijn geweest (heb een Africa Twin gehad).
Na een aantal jaar geen motor te hebben gehad, begin dit jaar een Honda CBR1100 Blackbird gekocht. Altijd al willen hebben en een schitterende krachtige motor. Echter kon ik maar niet wennen aan de motor: bochten gingen niet lekker en ik reed er (te vaak) te hard mee, omdat dat nou eenmaal lekkerder rijdt op zo'n ding. Daarnaast gebruikte ik hem regelmatig voor woon werk (50 km enkele reis) en was niet ontspannen (comfortabel) en kreeg wat last van mijn polsen. Daarom na een half jaar besloten (ook door een ritje te hebben gemaakt op een BMW R1200 GSA) op zoek te gaan naar een all-road.
Na eerst een proefrit gemaakt te hebben met een Transalp 650 en meteen daarna met een Varadero, was ik meteen gevallen voor de Vara: wat een heerlijke motor met een super wegligging. Deal was meteen gemaakt en rijdt er nu met veel plezier op. De motor was vrij standaard (wel met originele zijkoffers erbij en alarm) en heb er inmiddels wat aan toegevoegd( SW-motech valbeugels, verstralers, Bagster tankhoes, Acerbis handkappen, Touratech-opzetruitje).

Heb al veel info van het forum en ga me ook inschrijven als lid, dus wellicht tot gauw!

Groeten,
Ronald

Voor de volledigheid even snel een paar foto's gemaakt.






Offline Oldtimer

Re: Even voorstellen op de Varadero
« Reactie #1 Gepost op: 06 november 2009, 11:20 »
Hallo Ronald.

Alweer een TCN plaatsgenoot erbij. Welkom terug bij de club en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst. Ook even onder de aandacht , STO de maandelijkse bijeenkomst van TCN'ers in      Jawel.. Duiven.  Cafe de Tol (Mytilini) komen we samen op de 1e donderdag. Uiteraard ben je daar van harte welkom vanaf 19.00 uur. Jammer dat je gisteren hebt gemist.  Je kunt ons ook volgen via het topic STO uiteraard.
Leuke brommer trouwens. Heb je volgens mij al zien rijden in Duiven Zuid.

Groet,
Marien
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Nikotech

Re: Even voorstellen op de Varadero
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2009, 11:23 »
Hé Ronald, welkom !

Verstandige keus om voor een All-road te kiezen zeker qua houding en dus comfort,  houd je het hier wat langer op uit. Maar pas op,  een Varadero wil ook wel lekker aan het gas en heeft plentie vermogen.  C:-)
Dus ook hier rustig aan met het rechterhandje :)   

Veel "ontspannen"  kilometers gewenst !
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Two Plugs

Re: Even voorstellen op de Varadero
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2009, 13:30 »
Welkom terug!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

RonaldV

  • Gast
Re: Even voorstellen op de Varadero
« Reactie #4 Gepost op: 06 november 2009, 15:52 »
@ Oldtimer(Marien): Ok, leuk een plaatsgenoot! Zal eens kijken of ik een keer langs kan komen, is om de hoek voor me. Wat wordt er gedaan/besproken tijdens zo'n bijeenkomst? Kan best dat je me gezien hebt, zal ook mijn ogen open houden en uitkijken naar een Transalp.

@ Nikkotech: Bedankt, en idd, de Varadero wil ook wel van zijn plaats, maar kan me een stuk beter inhouden dan op de Blackbird!  8)

@ TwoPlugs: bedankt voor het welkom. Trouwens: het Marathonmotorverhaal in Moto73 over de Varadero van je vrouw heeft ook geholpen om te kiezen voor een Varadero....  ;)