Auteur Topic: verwarmde handschoenen  (gelezen 5157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sandra

verwarmde handschoenen
« Gepost op: 17 november 2009, 10:20 »
Hi, verwarmde handschoenen lijkt me echt iets voor mij, zeker met onze noordkaap plannen voor volgend jaar. 
Heeft hier iemand goede ervaring mee en welk merk?
De handschoenen worden aangesloten met een aansluiting op 't stuur neem ik aan??
Hoe gaat dit bij het afstappen? Je moet er wel aan denken dat je ze niet vergeet :o ,..is hier een systeem voor zoals bv het gele snoer bij een schijfremslot? Ben benieuwd, groetjes Sandra  :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2009, 21:29 »
Ik heb zelf vrij snel last van koude handen vanwege een wat minder goede doorbloeding. Heb al jaren in de wintermaanden vrij snel last. Vorig jaar Gerbing handschoenen gekocht vanwege goede recensies en goede garantie voor 179 bij motoport en sindsdien nooit meer kouwe klauwe. Ik heb zelf in mijn cockpit zo een stekker aansluiting ingebouwd (hoe heet die ook al weer? bmw stekker of iets dergelijks) en zo een krulsnoer van Gerbing gekocht waardoor je die lange standaard bedrading van Gerbing niet meer nodig hebt. Hierdoor sluit je je handschoenen makkelijker aan.

RexLex

  • Gast
Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2009, 21:57 »
Ik heb zelf vrij snel last van koude handen vanwege een wat minder goede doorbloeding. Heb al jaren in de wintermaanden vrij snel last. Vorig jaar Gerbing handschoenen gekocht vanwege goede recensies en goede garantie voor 179 bij motoport en sindsdien nooit meer kouwe klauwe. Ik heb zelf in mijn cockpit zo een stekker aansluiting ingebouwd (hoe heet die ook al weer? bmw stekker of iets dergelijks) en zo een krulsnoer van Gerbing gekocht waardoor je die lange standaard bedrading van Gerbing niet meer nodig hebt. Hierdoor sluit je je handschoenen makkelijker aan.

Jack, kun je laten zien dmv een foto hoe je dan de handschoenen aansluit. Ik heb zelf de draad door de mouw lopen en dat is af en toe wel een beetje onhandig.

Offline Sandra

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2009, 01:00 »
Bedankt voor deze reacties, klinkt goed allemaal! Zal eens even neuzen op internet  :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2009, 06:42 »
Ik zal vanmiddag een foto maken. Er lopen geen draden door je mouwen. Je gaat zitten en je sluit het krulsnoer aan op je handschoenen ipv die lange standaarddraad en die gaat dan vervolgens rechtstreeks naar de "sigarettenaansteker" aansluiting in de cockpit. Werkt een stuk makkelijker. De "sigarettenaansteker" aansluiting aangesloten via het contact mbv relais.


Offline Brombeer

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2009, 09:18 »
Heee hallo ik heb maar een 10" beeldschermpje hoor!

(resize pic on upload?)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2009, 21:37 »
Resize pic on upload ??? Hoe gaat dat?

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2009, 21:54 »
Laat maar. Heb even gegoogled en een website gevonden waar je kunt recizen. Heb wat foto's gerecized. Hoop dat het nu beter is brombeer.




Offline Brombeer

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2009, 22:04 »
Ahh..ok

Beetje off-topic ditte, maar ik gebruik Image-shack en dan kun je vóór je upload aangeven welke maat je hem wil. Meestal neem ik 320x240 en moet je 'resize' aanvinken, dan upload. Wil je een duidelijkere pic laten zien, kies je 1 of 2 maatjes grotere 'size'.

Alstie klaar is kun je kiezen uit een direct of short link of thumbnail (die zie je hier ook veel, die moet je aanklikken om hem te zien) maar,
Als je iets verder omlaag scrollt vind je de hotlinks for forums, en ik kies 1. Ga etrop staan,  selecteer je hem automatisch en dan copy/pasten in je berichtvenster. Tekst erboven of juist eronder geplaatst, verschijnt dan ook op die plek.

Maar dr zijn een hoop van die sites hoor.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Brombeer

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2009, 22:10 »
Ik heb het zelf ook zoals Jack. Die snoertjes rekken makkelijk en zijn anders gewoon kort. Je hebt er geen last van.

Alleen eerst f afkoppelen als je afstapt, steeds wel aan denken.

Ik heb dat ook door mn mouwen gehad zoals in de handleiding staat, maar ik vond dat gedoe, vanonder mn jas aan de heup rommelen met die stekker.  Nu ist gewoon 'klik-los' vanuit de cockpit..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2009, 00:16 »
Okee, klik los vanuit de cockpit, klinkt logisch en lijkt me ook het makkelijkste. Dan bungelen er dus snoeren aan jouw handschoenen??
Heb je dan aan elke handschoen ook een stekkerverbinding gemaakt? dus vanuit de cockpit gezien 1 snoer dat zich splitst in 2 snoeren die elk naar een handschoen leiden met aan elke handschoen een stekkertje? Dit lijkt mij een eenvoudige oplossing om onderweg niet eindeloos zitten te pielen met die snoertjes aan de handschoenen.
Dus: stoppen, motor van het contact af, links rechts stekkertje die aan de handschoenen zitten eruit en afstappen, bij opstappen omgekeerde volgorde of course, ...of zie ik het nu te makkelijk....?Ik hoor graag, doeiii........
[img]http://img684.imageshack.us

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2009, 07:01 »
Sandra, aan de handschoenen zit standaard al een kort snoertje per handschoen met een stekkerverbinding. Als je de verwarming niet gebruikt kun je het snoertje wat uit de handschoen komt opbergen in een klein vakje aan de binnenkant van de handschoen. Tijdens het dragen van de handschoen merk je hier niets van.
Vanaf de cockpit gaat er inderdaad 1 kabel naar je handschoenen die zich uiteindelijk splitst in 2 kabels waarna elke kabel naar een handschoen gaat.
De procedure van loskoppelen gaat inderdaad zoals jij beschrijft.
De kabel is iets te lang maar tijdens het rijden heb je hier geen last van. Ik wikkel zelf de kabel enkele malen om de spiegels.

Offline Brombeer

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2009, 08:41 »
Ik gebruik ze alleen als het echt koud wordt, of met hele lange ritten voor de boeg. Ik vind zelf altijd dat ik behalve rijden niet veel meer kan met handschoenen aan. Dus ik koppel ze eerst aan en leg ze weg op tank of stuur of zo en als ik zit, voor ik wegrij (worden ze vast lekker warm), trek ik ze pas aan.

Idd heeft iedere handschoen bij mij ook een kort snoertje met stekker. Die sluit je aan op een Y-snoertje en die gaat weer in je voeding, waar je die ook hebt. Ik heb die handschoenen permanent aan dat Y-snoer vast. Ik heb daar geen last van met aantrekken. Ik hoef zo alleen de voeding in te steken. Als ik bijvoorbeeld moet stoppen om te tanken doe ik ze uit en gaan ze weer op stuur of tank maar blijven aangekoppeld. Lekker warm als je dan weer wegrijdt..

Zo heeft iedereen zn eigen dingetjes, grappig altijd.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2009, 18:38 »
Jaah.. kijk daar heb ik wat aan! He-lu-maal dui-du-luk....  Hartelijk dank!!  :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline de bolle

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2009, 08:15 »
Een mooie oplossing, aansluiten via een sigarettenaansteker. Maar zo te zien hebben jullie geen temperatuurcontroler geinstalleerd. Worden de handschoeken dan niet te warm?
Jan

Offline jack

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #15 Gepost op: 20 november 2009, 10:19 »
Het is niet echt een sigarettenaanstekeraansluiting. Je kunt er allerlei apparatuur op aansluiten. Je kunt het bij iedere motorzaak aanschaffen.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: persoonlijk vind ik de handschoenen niet te warm worden. Als je de temperatuur wel wil regelen heeft gerbing ook zo een regelaar met ik geloof twee standen. Of je kan er volgens mij ook een traploze regelaar tussen zetten. Zo een dergelijke regelaar zie je op 1 van de foto's in 1 van mijn vorige berichten (draaiknop om temperatuur te regelen en schakelknop om handvatverwarming aan/uit te zetten). Deze dient bij mij om mijn Daytona handvatverwarming te regelen voor de herfst en lente (besteld bij www.siekla.de).

Het lijkt wat overdreven: handvatverwarming en verwarmde handschoenen. Maar ik heb vrij snel last van koude vingers door minder goede doorbloeding.

RexLex

  • Gast
Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #16 Gepost op: 20 november 2009, 22:56 »
Sandra, aan de handschoenen zit standaard al een kort snoertje per handschoen met een stekkerverbinding. Als je de verwarming niet gebruikt kun je het snoertje wat uit de handschoen komt opbergen in een klein vakje aan de binnenkant van de handschoen. Tijdens het dragen van de handschoen merk je hier niets van.
Vanaf de cockpit gaat er inderdaad 1 kabel naar je handschoenen die zich uiteindelijk splitst in 2 kabels waarna elke kabel naar een handschoen gaat.
De procedure van loskoppelen gaat inderdaad zoals jij beschrijft.
De kabel is iets te lang maar tijdens het rijden heb je hier geen last van. Ik wikkel zelf de kabel enkele malen om de spiegels.

Hoi Jack,

Bedankt voor je antwoord. Waar ik bang voor was is dat het Y-snoer erg gaat wapperen in de wind. Als ik het snoer bijv. met een tyrap vast zet aan het stuur, heb ik nog genoeg ruimte om mijn armen te bewegen en het gaat niet flapperen.

Offline Martijn

Re: verwarmde handschoenen
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2009, 22:42 »
Ik heb nu 1 winter gereden met deze handschoenen, super werkt dat. Ik heb het snoertje tussen mijn wintervoering zitten en heb het aansluitsnoer van de accu aan de voorzijde van mijn buddy uitkomen zo kan ik hem dus makkelijk aansluiten. Daardoor zul je ook geen beschadigingen krijgen op je tank.
En als hetw eer goed is gaat het aansluitsnoer weer onder de buddy.
BMW r1200 GS Adventure