Auteur Topic: Bijna op m'n plaat......  (gelezen 2758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Bijna op m'n plaat......
« Gepost op: 22 november 2009, 15:21 »
Even bij m'n ouders langs in Wedde (noord-oost Groningen)

Als je op de afslag Bourtange vanaf de duitse 31 autobahn, een scheef verkeersbord tegenkomt, sorry duitsland maar dat was ik... ::)
Nam namelijk de afslag met de zelfde snelheid als ik die normaal neem >:D, en kwam er toen achter dat die (scherpe) bocht naar rechts zeiknat was, en meer overhellen dus geen optie!! :o
Ik de fiets dus op het allerlaatste moment rechtop gezet en toen VLAM... zo'n rond verkeersbord meegenomen...au! :-X(m'n arm zat er namelijk ook nog tussen, tezamen met m'n linker spiegel...die dus aan gruzelementen vloog#@ :-X)
Maar toen kwam er gelijk achteraan nog een scherpe bocht naar links en die ging ikke dus nie halen he! Dus maar besloten om de ronding van de vangrail uit te buiten en SCRAAATCHHHIEIEIEGGGGG, pffffff :o :o :o gelukt!!!!! ;D ;D ;D
Stoer verhaal he, voelde alleen helemaal niet zo :-\.
Motor heeft alleen een kapotte spiegel, maar ik had er gelukkig nog een liggen, en de valbeugel heeft de vangrail gekust, maar daar hebben we Hammerite voor. Verder alleen wat brandgaten in m'n pak en een dikke voet en arm, geluk gehad dus.

Vanavond laat weer terug naar Oldenzaal, eerst nog een etentje met wat ouwe collega's. Gelukkig word er weer lekker motorrijweer voorspeld, met stormachtige rukwinden en harde regen, kom ik tenminste niet weer eens in de verleiding om zo'n bocht eens lekker hard te pakken......

Mazzel!
Marc.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2009, 15:23 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Sandra

Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2009, 16:20 »
Das effe schrikken...  :o, adrenaline vliegt naar recordhoogtes... gelukkig is het zo afgelopen!
gr Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

kitejules

  • Gast
Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2009, 17:58 »
gelukkig alleen maar kleine schade's, het kan zomaar verkeer aflopen dus je bent er goed uitgekomen mooi zo

rijd met je beschermengel op de duozit. :angel:

Offline Two Plugs

Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2009, 19:42 »
Gelukkig is het goed afgelopen... Onderschat de gevolgen van een 'dikke' teen overigens niet. Daar is Willen de Weert op het afsluitweekeinde ook pijnlijk achter gekomen (bleek achteraf twee gebroken tenen te zijn...  :-\ )

Altijd oppassen, idd... vooral nu.

Plaagstootje... jij was toch overgestapt van de Conti op Bridgestones?  >:D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Mense

Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2009, 00:22 »
hoi Marc,
zo te lezen ben je er nog goed afgekomen, dus je beschermengel was nog in de buurt.
ondanks het feit dat jij deze route vaker rijdt, hebben wij Nederlanders altijd het idee dat je afritten bijna op volle snelheid kunt nemen, maar vergeten nogal eens dat de Duitse afritten een aanmerkelijk kleinere radius hebben, dus de snelheid ook flink naar beneden moet. En ik praat niet als stuurman, heb zelf ook al eens zo'n Duits vangrailtje geschampt. Achteraf praten is altijd makkelijk, belangrijk is dat je grotere schade voor jezelf hebt weten te voorkomen!
'tbeste

Offline delange33

Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2009, 21:20 »
Bedankt allemaal, heb m'n lesje inderdaad weer ff geleerd :), ennuh.. ze blijven inderdaad scherp, Mense ;).
De rit zondag-avond terug naar Oldenzaal ging met een gangetje van 100,echt spannend :o die rukwinden, vooral bij het inhalen van vrachtwagens. Gelukkig bleef het droog.

De nieuwe banden bevallen verder goed (ja echt Bernard  ;)) Ze volgen tenminste het spoor (van de vangrail) goed :angel:.

Groetjes, Marc.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2009, 21:22 door delange33 »
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Maartwin

  • Gast
Re: Bijna op m'n plaat......
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2009, 12:38 »
Zoiets heb ik in oktober in Oostenrijk gehad. We reden met z´n tweetjes een bergpas af en waren al gewaarschuwd door de bordjes. Scherpe s bocht. Dus de snelheid er uit (dat valt niet mee als het zo steil is). De s was er, hij lag onder onder een oud viaduct met een hoop water. Glad als ijs. We voelden allebei dat de motor andere ideeën had dan de berijder. Het ging goed en direct na de s kwam ee nog spekgladde scherpe bocht naar rechts. Als tegenligger een grote vrachtwagen die het ook niet kon beremmen (de bocht) en ook begon te glijden. De chauffeur en ik hebben elkaar in de actie nog even aangekeken. Al met al een spannend momentje dat in een paar bochten en een tiental seconden spanning. Wij zijn er zonder kleerscheuren afgekomen, wel een hoop adrenaline. Verder mooi gereden op de soms spekgladde vochtplekken.
Nog even een sfeerplaatje van m'n twin bij de Schlegeissee, achter de Hintertuxer gletsjer.

« Laatst bewerkt op: 06 december 2009, 12:41 door Maartwin »