Auteur Topic: kleppen stellen bij deze temparatuur  (gelezen 11260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: kleppen stellen bij deze temparatuur
« Reactie #30 Gepost op: 04 januari 2009, 01:05 »
helemaal uit limburg?? Van waar in Limburg dan? Mijn vader is maastrichtenaar..

maar ik heb het inderdaad op mijn heupen gekregen en de hele boel maar weer eens kaal gehaald. Opnieuw de klepen gesteld. De tikkende kleppen iets strakker gezet maar met een zachte en smoothe sleep van het voelertje. nu loopt ie weer als voor dat die vriend van mij de klepjes had gesteld. geen geklakker meer, ik hoop maar dat ik ze niet te strak heb gezet maar ik kon het voelertje er licht slepend maar vloeiend onderdoor halen. na het borgen de motor twee keer rond gedraaid en nogmaals gemeten, nog steeds dezelfde smoothe lichte sleep. had nog wel een paar keer in de stationair een dipje in de toeren, alsof ie een slag mistte maar dat kan ook iets anders zijn, alhoewel ie dat voor het kleppen stellen eigenlijk niet deed.....zal nog eens alle lucht aansluitingen nalopen. Hij is in ieder geval weer rijbaar....zucht...hehe.. :-)
MMM Correctie, hij heeft nog steeds een onregelmatige stationair, en ook niet zo strak als ie er voor was, kleppen waarschijnlijk toch nog niet goed genoeg gesteld.....
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2009, 13:39 door marc Lenssen »
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Brombeer

Re: kleppen stellen bij deze temparatuur
« Reactie #31 Gepost op: 04 januari 2009, 22:39 »
Oh sorry ik dacht dat je in de buurt zat. Ja als ik gas geef vallen de graspollen zo'n beetje bij hem op de stoep!

Maar je hebt nu alles weer in elkaar zitten dus tsjaa..

Je beschrijving klinkt verder goed. Je moet ook n beetje vertrouwen in je sleutelwerk hebben.

Groetjes, Brombeer
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin