Hallo,
Sorrie dat ik me niet formeel hier gemeld heb en met dit antwoord binnen val, maar ik ben een beetje een outsider - heb nu ruim een maand een TA te leen in afwachting van mijn F800GS.
Ik kom van een F800ST af en ik moet zeggen - het benzine verbruik van een TA valt me niet mee.
Misschien komt het deels doordat de motor nog ingereden moet worden (er stond 115km op de teller), maar ik haal net geen 1:17,5.
Mijn andere Honda een Insight is zuiniger
Terwijl ik met de TA nog rustiger rijd als met mijn F800ST, haalde ik daar op hetzelfde traject gemiddeld 1:26 - 1:27 mee. Dit is ongelogen waar [Woon-werk enkele reis 56 km - 70 % binnendoor, 30 % snelweg 125 km /u, 10 x stoplicht onderweg).
Of ik dat met de GS ook ga halen is maar de vraag, maar zeker weten dat ik 1:24 ga halen.
Sturen (bochies ingooien) doet de TA als de beste, dat is een waar genot. Alleen het comfort valt me tegen. Ongeveer vergelijkbaar met mijn ST en dat is een sport/toer motor.
Nog een pluspunt zal zijn dat een TA aanmerkelijk minder problemen/ recalls heeft als een F800.....
Vaak koop je een motor op emotie - die gevoelswaarde ligt bij een F800GS weer vele malen hoger - althans, dat is mijn mening.
Zal dus blij zijn als de GS eind juni eindelijk komt - al denk ik wel dat ik dan zo aan de TA gehecht zal zijn, dat het weer ff wennen wordt.
Grtz,
Rob