Auteur Topic: Hoeveel Km op een volle tank ???  (gelezen 9103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cor @ Schiedam

Hoeveel Km op een volle tank ???
« Gepost op: 04 december 2009, 21:50 »
Vertellen jullie mijn eens hoeveel Km jullie op een volle tank rijden met een TA XL 600 V ......
Ik rij er zelf 270 Km mee en moet dan op zijn reserve
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline The Headless Horseman

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2009, 21:54 »
Ja, hier ook zoiets, 270 km en dan op reserve. Maar écht tanken doe ik pas na zo'n 320 km  :D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Dannye4

  • Gast
Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2009, 21:55 »
Op de ene moet ik bij 210 op reserve; de ander 250

Je kunt zo een gemiddelde bepalen; meer niet
rijstijl, soort wegen maken heel veel uit; cross ik effe naar groningen dan moet de zunige ook bij 210 op reserve

Offline PimW

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2009, 22:15 »
Mijn 25kw-er vorige week met 244 op reserve geprobeerd te zetten, helaas kouwe poten en benzine kraan gaan niet samen ;D Dat was tot nu toe wel mn verste stuk op 1 tank ;D
Heb hem ook wel met 200 op reserve moeten zetten.

Hangt een beetje van mn rijden af.

Offline Sandra

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2009, 23:54 »
Bij 298 km -> op reserve, vorige week toevallig nog...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Pervect

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #5 Gepost op: 05 december 2009, 00:02 »
Ik tank meestal rond de 200 km, reserve moet ik aanspreken na ongeveer 220-230 km...
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline Pim

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #6 Gepost op: 05 december 2009, 17:53 »
Na zo'n 280 km naar z'n reserve. En tank dan wel vlot na dat moment.

Geinig van Horeseman met z'n 320 totaal :-) Das 50 km op reserve. Is dat 2.5 liter bezine?
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Cor @ Schiedam

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #7 Gepost op: 06 december 2009, 13:07 »
Ik ben dus niet de enige met dit verbruik zie ik
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline Pim

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #8 Gepost op: 06 december 2009, 14:35 »
Denk `t inderdaad. Dat is een verbruik van zo'n 1 op 20+.
Mijns inziens best OK. Of zie jij dat anders?
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Cor @ Schiedam

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #9 Gepost op: 06 december 2009, 15:09 »
Denk `t inderdaad. Dat is een verbruik van zo'n 1 op 20+.
Mijns inziens best OK. Of zie jij dat anders?
Ja 1:20 tot z'n 1:22 doe ik zo beetje verbruiken
Is goed te doen toch???
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline Neet

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #10 Gepost op: 06 december 2009, 17:52 »
Gem 1:17 maar dat ligt een heel klein beetje aan mijn rijstijl.

Gr. Neet

Offline Rommit

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #11 Gepost op: 06 december 2009, 20:11 »
Moet rond de +/- 250 km de reserve aanspreken , en tank daarna eigenlijk direct als ik thuis kom ( nog zo 15 kilometer heb ik dan gereden )

Offline Cor @ Schiedam

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #12 Gepost op: 06 december 2009, 21:11 »
Moet rond de +/- 250 km de reserve aanspreken , en tank daarna eigenlijk direct als ik thuis kom ( nog zo 15 kilometer heb ik dan gereden )
Zo doe ik het ook, beter save dan sorry  :D
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline Neet

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #13 Gepost op: 06 december 2009, 22:05 »
1:18 a 1:19 is dus wel normaal. Mijn vrouw rijdt 1:21 op haar Alp uit 1998.
Zelf let ik er helemaal niet meer op, gewoon lekker rijden. We hebben een jaartje een Tucson gehad en die reed 1:8 gem. Dat is toch wel een verschil. Als we samen met de motor gaan waren we zelfs goedkoper uit. 

Offline Elie

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #14 Gepost op: 09 december 2009, 00:21 »
Ik spreek mijn reserve nooit aan voor ik de 300km bereikt heb. Minste tot nu toe is een verbruik van 4.1L/100km. Anders rond +-5L. Allemaal afhankelijk of ik alleen gereden heb of in een groepje;)
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline Bono

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #15 Gepost op: 09 december 2009, 10:32 »
Maar dat is dan ook te danken aan je rustige rijstijl, Elie. ;)

http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1816.msg17946#msg17946

 :)
-- Han --

Offline Waffie

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #16 Gepost op: 09 december 2009, 12:34 »
 als alles goed gaat en dat zijspan er ooit  toch nog eens komt ga ik voor een 120 liter tank of liquid petrol gas

zal ca goed zijn voor = 1800 km in combinatie met de benzine tank in totaal ca 2100-2200 km aan een prijs  van..... :D

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline olaf

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #17 Gepost op: 09 december 2009, 14:00 »
Dat vind ik een goeie AD , dan kan je mooi mee als tankwagen ;D , hoeven we ons geen zorgen meer te maken droog te rijden , stop er wel noppen onder dan , kan je ook nog overal komen .

Groeten Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline robgoesdakar

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #18 Gepost op: 09 december 2009, 14:17 »
Van de week met mijn 700 alp 16.7 liter getankt........, in een 17-liter tank  ::)
En ik had nog geen 300 km gereden  :-\   

Daarin mee genomen dat ik nog geen 16.000 km met een kettingsetje doe, moet ik misschien toch maar eens een 'drive green' cursus bij Elie gaan nemen of zo  :angel:
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Cor @ Schiedam

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2009, 06:30 »
Ik spreek mijn reserve nooit aan voor ik de 300km bereikt heb. Minste tot nu toe is een verbruik van 4.1L/100km. Anders rond +-5L. Allemaal afhankelijk of ik alleen gereden heb of in een groepje;)
Da's lekker zuinig  :D
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline nr 52

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #20 Gepost op: 21 december 2009, 13:40 »
Het verbruik van mijn Alp 650 is normaal zo'n 1 op 18. dus zo'n 360 km op één tank. Groot was dan ook mijn schrik  :o toen ik na 301 km stil viel wegens een lege tank.  >:( Het verbruik neem wel heel erg toe als je handvat verwarming aan hebt. Het is dus niet alleen rijstijl maar zeker ook de extra's die er toe doen. even een kannetje geleend bij een garage, naar de pomp gelopen en er twee liter bij gegooid. Even laten draaien en hij sloeg aan. Daarna wezen volgooien uiteraard. Geen rotzooi oid in de carbs.
En nee ik heb geen reservekraan, wel een brandstof indicatiemeter. t/m 150 km beweegt de naald niet, daarna zakt hij langzaam en geeft altijd bij 300 een lege tank aan. Nu dus voor het eggie  ::)
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Bono

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #21 Gepost op: 21 december 2009, 13:51 »
Het verbruik neem wel heel erg toe als je handvat verwarming aan hebt. Het is dus niet alleen rijstijl maar zeker ook de extra's die er toe doen.

Bedoel je dit letterlijk of bedoel je "onder koudere omstandigheden"? Is toch een stroomcircuit?
-- Han --

Offline nr 52

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #22 Gepost op: 21 december 2009, 14:03 »
Bedoel je dit letterlijk of bedoel je "onder koudere omstandigheden"? Is toch een stroomcircuit?

ja, het is een stroomcircuit, maar je dynamo gaat zwaarder draaien omdat er meer vermogen wordt gevraagd. Dit kost dus meer brandstof
Dat dit alleen geld bij stroom afname mag duidelijk zijn, dus handvatverwarming uit is lager verbruik.
Extra lampen verbruiken dus ook extra.
Xenon weer niet want die verbruikt maar een vermogen van 35 watt tegen 55 watt van de Halogeen lamp.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline Bono

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2009, 14:24 »
Weer wat geleerd. ;D

Maar kan ik veronderstellen, dat het dan om "marginale" brandstofkosten gaat wat dit betreft?
-- Han --

Offline *thomas*

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2009, 15:13 »
60km (en dus met jouw verbruik bijna 3,5l) is wel een heel groot verschil om enkel de handvatverwarming als oorzaak te zien...

als ik met mijn alp (600v) rustig ging toeren, zelfs met buddy, dan was het verbruik erg laag (rond de 1-18 a 1-20), maar eens ik snelweg rij (en ik hou doorgaans 130-140) als kruissnelheid, dan wordt het verbruik vele malen hoger (net als het olieverbruik trouwens)

Offline nr 52

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #25 Gepost op: 23 december 2009, 10:05 »
Ben het met je eens, zelfs na snelweg rijden is het verbruik nog nooit zo hoog geweest  ??? 60 km minder o een tank is veel  >:( maar ja het was dan ook erg koud  :))
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

robmw

  • Gast
Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2010, 15:26 »
Hallo,

Sorrie dat ik me niet formeel hier gemeld heb en met dit antwoord binnen val, maar ik ben een beetje een outsider - heb nu ruim een maand een TA te leen in afwachting van mijn F800GS.

Ik kom van een F800ST af en ik moet zeggen - het benzine verbruik van een TA valt me niet mee.
Misschien komt het deels doordat de motor nog ingereden moet worden (er stond 115km op de teller), maar ik haal net geen 1:17,5.
Mijn andere Honda een Insight is zuiniger :)

Terwijl ik met de TA nog rustiger rijd als met mijn F800ST, haalde ik daar op hetzelfde traject gemiddeld 1:26 - 1:27 mee. Dit is ongelogen waar [Woon-werk enkele reis 56 km - 70 % binnendoor, 30 % snelweg 125 km /u, 10 x stoplicht onderweg).

Of ik dat met de GS ook ga halen is maar de vraag, maar zeker weten dat ik 1:24 ga halen.

Sturen (bochies ingooien) doet de TA als de beste, dat is een waar genot. Alleen het comfort valt me tegen. Ongeveer vergelijkbaar met mijn ST en dat is een sport/toer motor.

Nog een pluspunt zal zijn dat een TA aanmerkelijk minder problemen/ recalls heeft als een F800..... ;)

Vaak koop je een motor op emotie - die gevoelswaarde ligt bij een F800GS weer vele malen hoger - althans, dat is mijn mening.

Zal dus blij zijn als de GS eind juni eindelijk komt - al denk ik wel dat ik dan zo aan de TA gehecht zal zijn, dat het weer ff wennen wordt.

Grtz,

Rob

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2010, 16:13 »
Sinds ik vorige maand een Laser Produro + K&N filter gemonteerd heb, rij ik nu tussen 1:21 en 1:23. Zelfs tijdens mijn vakantie in engeland/schotland, op de steile, bochtige wegen daar, en af en toe flink gassen steeg mijn verbruik niet boven 1:21. Terwijl met originele uitlaat en luchtfilter mijn verbruik tussen 1:16 en 1:18 lag. Dat scheelt dus echt enorm. Ik heb wel de carb op vrij arm ingesteld staan, maar het loopt erg goed en ik zie geen toename in werktemperatuur, ook niet na een urenlange rit.

Misschien dat het ook geholpen heeft nu ik een scott oilertje gemonteerd heb, minder wrijving op de ketting? alhoewel dat ook maar marginaal zal zijn, vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2010, 16:19 door PMF71 »
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Pervect

Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2010, 18:45 »
Dat arm afstellen, daar bedoel je kleinere hoofdsproeiers mee? welke maat gebruik je nu?

Ik heb ook een ProDuo en K&N open filters, maar ik zit op 1:16-1:18....
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Robertehv

  • Gast
Re: Hoeveel Km op een volle tank ???
« Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2010, 10:26 »
Gemiddeld rij ik op 1:16 op mijn 1998 Alp 600.

Ik probeer zoveel mogelijk mijn motormaatje bij te houden op zijn Fireblade, lukt niet altijd.......

Zal eens een tankje proberen zonder te racen en zonder het meisje achterop, ik zou toch verwachten dat 1:20 wel te halen zou moeten zijn.
Mijn 1998 Roadking met 1550 cc en zo'n 150 kg zwaarder dan de Alp redt ook 1:16.....