Auteur Topic: Voorveringbescherming gescheurd!  (gelezen 4153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Elie

Voorveringbescherming gescheurd!
« Gepost op: 12 januari 2009, 23:12 »
Beste allroaders,

Vandaag de wind getrotseerd en een ritje gemaakt met mijn transalp. Eens thuisgekomen heb ik de ketting gesmeerd en visueel gecontroleerd, vnl op strooizout. Nu zag ik dat 1 van mijn 2 plastieken voorveringbeschermers is gescheurd in een plooinaad! Het is een scheurtje van rond de 2 cm aan de binnenkant v/d vork. Kan dit veel kwaad?

Groetjes bezorgde @lprijder.
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Stinger

  • Gast
Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2009, 23:51 »
Optie 1; Niets doen en verder laten scheuren
Optie 2; Ducktape
Optie 3; Geen risico nemen en vervangen die hap (en meteen progressieve voorveren erin gooien als je vork toch uit elkaar ligt)

Ik zou voor 3 gaan..

Offline Nikotech

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2009, 10:34 »
Zou er idd wel WAT aandoen. Zeker met dit weer wil je niet dat er allerlei rotzooi naar binnen komt. Slecht voor je veerpoten !

Om te beginnen ff dicht plakken. En bij gelegenheid vervangen.
En ja dan is de verleiding natuurlijk groot om er direct andere veren in et proppen. Maar dat hoedt natuurlijk niet :)
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline Waffie

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2009, 21:09 »
Beste allroaders,

Vandaag de wind getrotseerd en een ritje gemaakt met mijn transalp. Eens thuisgekomen heb ik de ketting gesmeerd en visueel gecontroleerd, vnl op strooizout. Nu zag ik dat 1 van mijn 2 plastieken voorveringbeschermers is gescheurd in een plooinaad! Het is een scheurtje van rond de 2 cm aan de binnenkant v/d vork. Kan dit veel kwaad?

Groetjes bezorgde @lprijder.

dit is het gevolg van ouderdom en komt dus vaker voor,

blijf er dus af want dan komen er meer scheuren in,

vervangen is uiteindelijk de beste optie en kan je dus hiermee wel helpen,

alternatief kost je  ca 19 euro en exacte OEM ca 33  dus  origineel alleen staat geen honda erop
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Elie

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2009, 23:43 »
Ik heb dit kunnen dichtlijmen en het houdt nog steeds! ;D Maar na een testrit gedaan te hebben met de nieuwe 700 zag ik dat er geen hoezen meer over zitten? Ik vroeg het aan de dealer waarom er geen hoezen over zitten en of het geen kwaad kan? Het kan geen kwaad, vroeger deden ze dit omdat er veel meer offroad gereden werdt en nu veel meer onroad dan offroad gereden wordt.

Klopt dit een beetje?
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline robgoesdakar

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2009, 07:42 »
De reden klopt misschien wel, maar de voorvorken van de 700 alp zijn nog wel gevoelig voor steenslag. Op mijn voorvork zaten best al een aantal putjes met wat lichte roest vorming.

Ik heb laatst bij Ad ook gewoon beschermers erop laten plaatsen. Oogt meteen weer een stukje beter, en het beschermt.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Hotel 317

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2009, 11:53 »
Het is mode ;). Maar vervangen door een eventueel dikkere africanqueens versie kan geen kwaad.

Offline PimW

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2009, 12:11 »
Helaas gaan veel dingen tegenwoordig toch met het idee van vorm boven functie...

Bedenk wel dat als je nu niet op tijd merkt dat ze weer stuk zijn je een zooi pekel en rotzooi naar binnen kan krijgen. Het is een mooi verstopt stukje glim van mijn motor maar voor de goede werking van mn vork probeer ik hem zo net mogelijk te houden.
Ik had ze gewoon even vervangen. :)


Offline Sandra

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2009, 15:14 »
Als Elie even geen off the road rijdt, kan hij die hele hoes er dan niet beter afsnijden??
Als daar natte pekeltroep achter blijft hangen of na lijmen nog achter is gebleven,  lijkt me dat meer schade aanrichten dan wanneer die hoes er af is en even schoonmaken na de rit en even met WD40 nawrijven. Dan blijven de vork-keerringen misschien nog heel...
pekel is zo'n beetje de grootste troep die er bestaat voor onze lievelingen...
[img]http://img684.imageshack.us

Erik

  • Gast
Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2009, 16:46 »
Als Elie even geen off the road rijdt, kan hij die hele hoes er dan niet beter afsnijden??
Als daar natte pekeltroep achter blijft hangen of na lijmen nog achter is gebleven,  lijkt me dat meer schade aanrichten dan wanneer die hoes er af is en even schoonmaken na de rit en even met WD40 nawrijven. Dan blijven de vork-keerringen misschien nog heel...
pekel is zo'n beetje de grootste troep die er bestaat voor onze lievelingen...

Je bent me net voor, helemaal mee eens! ALs ze eenmaal gescheurd zijn doen ze meer kwaad dan goed, gewoon eraf knippen en als er tijd is een paar nieuwe monteren.

Offline PimW

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2009, 17:11 »
Putjes die steentjes achterlaten (Die liggen ook gewoon op de weg hoor) poets je niet meer weg. Maar wat je zegt over de pekel klopt wel.

Maar toch zeg ik: Vervangumnou  :P

Offline Brombeer

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2009, 22:54 »
Hoi,

Die dingen zijn bepaald prijzig! En als je al niet sleutelt komt daar ook nog loon op!

Probeer eens bij een M/X zaak: die hebben meer dan vaak onverkocht spul voor een habbekrats..

Als je alleen op de weg rijdt kun je volgens mij ook prima zonder. Er blijft een oliefilm op het werkend gedeelte van de binnenpoot zitten en zoveel steenslag hebben we in NL nou ook weer niet, toch?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Elie

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2009, 23:29 »
Voor de steenslag kun je er natuurlijk nog van die plastieken (platen) bescherming voor plaatsen?
Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Offline PimW

Re: Voorveringbescherming gescheurd!
« Reactie #13 Gepost op: 22 december 2009, 23:34 »
Mijn oom had met zijn *kuchBmw*kuch zonder hoezen(zo worden ze geleverd) toch last van putjes in de poten. En die rijd alleen maar verhard.
Die hebben van die kleine plastik afschermdingetjes.

Moet er wel bij zeggen dat dit niet al na een week was.

Toch vervang ik liever eens die rubbers voor 2 tientjes ;D Maar wat je zegt is wel waar, als je sleutelen niet leuk vind (of wel leuk maar een vork demonteren liever aan de pro overlaat) word het een relatief duur geintje...