Techniek > Honda Africa Twin

Voorremklauw blijft hangen

(1/3) > >>

beginneling:
Bij deze heb ik een vraag over de voorrem.
Zal eerlijk beginnen ik heb 4 maanden geleden een ongeluk gehad met mijn twin.
na een noodstop op een andere motor gedoken daar bij zat de voorkant in elkaar.
Ben nu begonnen met repareren van het verhaal en waar ik nu achter kom is dat de
voor blokken niet meer los komen.
Ze blijfen onder druk op mijn schijfen staan.
Heb ze los gehad en terug gedrukt dat was mogelijk ,en zag ook geen beschadigingen.
Toen opnieuw gemonteerd had weer het zelfde probleem.
Waar zou ik dat in moeten zoeken.?

robgoesdakar:
Na 4 maanden kan het zijn dat de plunjers wat roestig zijn geworden, en nu dus vast blijven hangen. Zou dus eerst eens kijken of je de plunjers zelf goed kunt bewegen (eventueel schoon maken).

Als ze dan nog blijven hangen, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat de remklauw scheef op de remschijven staat. Hoeft niet veel te zijn. En..., je remschijf zou ook nog krom kunnen zijn.

michelbijl:
Als de zuigers normaal te bedienen zijn, zou het dan aan de schijven kunnen liggen? (krom)
Anders zal er wellicht toch een vervorming in de klauw zitten, bij twijfel hierover zou ik uit voorzorg de gehele klauw gewoon vervangen, dan weet je tenminsta zeker dat ze goed zijn.... Lekker idee lijkt me zo.

Booom:
Rem vloeistof reservoir te vol, daardoor constant druk op leiding / zzuigers.  ???

Hotel 317:
probeer eens? kost je iets minder als nieuwe remklauwen, en misschien merk je wel dat er een geleidepen scheef zit ofzo.

't is trouwens geen raar verhaal dat na vier maanden geen gebruik smerige remmen vast kunnen gaan zitten (aankoeken e.d.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View