Auteur Topic: Groote tank (34l) voor XL600V  (gelezen 7167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cor @ Schiedam

Groote tank (34l) voor XL600V
« Gepost op: 14 december 2009, 19:29 »
Heeft er iemand ervaring met deze tanks??
Ik hoor het graag, Wil er zelf een aanschaffen...
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline Rommit

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2009, 12:03 »
Zou wel handig zijn als je iets van een merk of winkel opgeeft waar je die dingen kan halen ;)

Ben nu bezig met een achtertank voor mijn 96' transalp , hier komt binnenkort een topic over

Maar een extra grote voortank voor is ook wel mooi !

Bassiesbike

  • Gast
Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2009, 13:13 »
Da's een buano (oid) tank, errrrrrrg duur! Wat dacht je van een tank van een @ rd03/04? Die kan dit ook...

Kijk maar op http://www.f-ms.de/ta/faq/ bij tank

Bassiesbike

  • Gast
Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2009, 15:09 »
Misschien ook een leuke oplossing: http://www.tourtank.com/

Vers gejat van de ANWB  ;D

Jorrit

  • Gast
Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2009, 14:25 »

Offline erikm

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #5 Gepost op: 01 januari 2010, 11:50 »
hallo allemaal, vooreerst beste wensen en veel veilige kilometers....!!!!!!
Bestaan er grotere tanks voor de 700 alp, waardoor je ook een betere bescherming hebt tegen regen en wind...???

Offline Herrie

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #6 Gepost op: 02 januari 2010, 10:30 »
De beste tank verzameling staat op http://www.boano.com/special.asp?id=51&mod=no javascript:void(0);
Berry Wichers info@desertmotors.nl heeft nog een 42 liter tank liggen Berry is een pro op het gebied van reizen en motoren.

Ikzelf ben er nog niet helemaal uit maar heb een tweedehands tank gekocht welke ik ga door slijpen en vergroten in de breedte en wat in de hoogte, weet alleen nog niet hoeveel inhoud ik ga krijgen.
Hetzelf maken van de tank doe ik omdat het voor mij het goedkoopste is. Ik heb vroeger mijn lasdiploma's gehaald. Leto  op: Als je een tank wilt gaan lassen moet hij wel eerst goed gespoeld zijn en je moet dermate mooi lassen dat de onderkant van de las net zo mooi is als de bovenkant, niet iets om zonder kennis van zaken te gaan doen!! javascript:void(0);

Let op bij de meeste tanks moet je ook nog een brandstofpomp aanschaffen (een AT heeft deze standaard) daar moet ik me nog verder in verdiepen javascript:void(0);, ik denk dat ik voor mijn zelf lastank niet persé een brandstoftank nodig heb (en alles dat extra is kan ook weer kapot gaan). Ik heb echter met een man gemaild die heel veel van de pompen afweet, ze kan repareren en ook een alternatieve autopomp gebruikt als pomp Daan Stehouwer dstehouwer@gmail.com

Ik was laatst bij Ad Mies en die weet ook precies waar je de pompjes kan kopen (meestal voor weinig via Ad) A Mies motorbandenservice@gmail.com

Als ik mijn tank ga maken zal ik foto's ervan maken met een verslagje.

Groeten Ton Hermans
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Herrie

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #7 Gepost op: 02 januari 2010, 10:40 »
De beste tank verzameling staat op http://www.boano.com/special.asp?id=51&mod=no
Berry Wichers info@desertmotors.nl heeft nog een 42 liter tank liggen Berry is een pro op het gebied van reizen en motoren.

Ikzelf ben er nog niet helemaal uit maar heb een tweedehands tank gekocht welke ik ga door slijpen en vergroten in de breedte en wat in de hoogte, weet alleen nog niet hoeveel inhoud ik ga krijgen.
Hetzelf maken van de tank doe ik omdat het voor mij het goedkoopste is. Ik heb vroeger mijn lasdiploma's gehaald. Leto  op: Als je een tank wilt gaan lassen moet hij wel eerst goed gespoeld zijn en je moet dermate mooi lassen dat de onderkant van de las net zo mooi is als de bovenkant, niet iets om zonder kennis van zaken te gaan doen!!

Let op bij de meeste tanks moet je ook nog een brandstofpomp aanschaffen (een AT heeft deze standaard) daar moet ik me nog verder in verdiepen, ik denk dat ik voor mijn zelf lastank niet persé een brandstoftank nodig heb (en alles dat extra is kan ook weer kapot gaan). Ik heb echter met een man gemaild die heel veel van de pompen afweet, ze kan repareren en ook een alternatieve autopomp gebruikt als pomp Daan Stehouwer dstehouwer@gmail.com

Ik was laatst bij Ad Mies en die weet ook precies waar je de pompjes kan kopen (meestal voor weinig via Ad) A Mies motorbandenservice@gmail.com

Als ik mijn tank ga maken zal ik foto's ervan maken met een verslagje.

Groeten Ton Hermans
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Rommit

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2010, 20:47 »
Hallo Ton,

Is die 42 liter tank geschikt voor de transalp ?

Want op de boano site die je plaatste kan ik enkel de 42 liter vinden voor de african twin.

Voor de transalp enkel de 34 en 36 liter

En op de "site" van Desert motors kom ik niet verder als die schedel ?  ???

waztafel

  • Gast
Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2010, 12:09 »
Hallo Ton,

En op de "site" van Desert motors kom ik niet verder als die schedel ?  ???

Ik zou Berry gewoon even bellen. Hij heeft de website uit de lucht gehaald ;) dus dat ligt niet aan jou  ;D

Offline mikkola

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Bassiesbike

  • Gast
Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2010, 21:41 »
Dan vind ik een tank van een buitenboordmotor ook een optie. Die kan je dmv de snelkoppeling op de slang ook nog eens snel verwijderen.

Heeft iemand dit eigenlijk al eens geprobeerd?

Offline Herrie

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2010, 00:03 »
Ik heb een 2-de hands tank gevonden en begin volgende week aan het vergroten ervan, ik wil minimaal 40 liter halen, en alleen in de breedte, hoogte en naar voren werken, zodat ik geen brandstofpomp nodig heb, ik vindt metaal mooi materiaal voor een tank, kijk wel als ik hem na heel goed spoelen met ontvetter en zo of ik hem van binnen moet versterken, maakt me trouwens niet uit hoe mooi dat hij wordt.
Ik heb nu geen last van mijn tanktas, dus mag ik ook best wat de hoogte in.
Als het gelukt is en ik kan het eind resultaat laten zien ben ik bereid om er nog meer aan te passen, mits er geen haast bij is.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Bassiesbike

  • Gast
Re: Grote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2010, 08:48 »
Houd er dan wel rekening mee dat je het zwaartepunt behoorlijk omhoog zet en zwaarder maakt. Ik heb inmiddels via Berry (desertmotors) een rd03 tank gescoord. Als het weer wat beter is dan gaat die op m'n alp.

Offline Herrie

Re: Groote tank (34l) voor XL600V
« Reactie #14 Gepost op: 23 januari 2010, 22:45 »
Mooi dat je de Tank via Berry hebt kunnen regelen, je weet dat je met dat model ook een benzine pomp nodig hebt?
Dat ik mijn Tank zelf maak is omdat ik mijn eigen vorm en versteviging wil maken om nog meer brandstof te laden.
Ik gebruik de tank ook alleen voor een lange reis en probeer het allemaal met koffers en bepakking in balans te houden.
Succes met het plaatsen.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch