Auteur Topic: sneeuw en doorrijden??  (gelezen 26755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sounddragon

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2010, 11:24 »
Tuurlijk man, het is een Twin  ;D
 
 

Offline nr 52

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #61 Gepost op: 18 januari 2010, 16:09 »
Ben zaterdag avond met de auto + gezin van de lekdijk afgegleden. Dat is schrikken!! Met je ALP doe je dat voor de lol  ;D maar met de auto niet. Geen letsel of schade, wel getakeld. Ik wacht dus nog effe totdat het echt niet glad meer is. Vanmorgen was het bij ons in de straat nog steeds een ijsbaan.
Enne ik ga er van uit dat mijn ALP ook direct start... :angel:
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline PimW

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #62 Gepost op: 18 januari 2010, 18:05 »
Heb hem een paar weken laten staan. Vorige week was ik in het buitenland.
Gister zag ik hem weer voor het eerst in een klein maandje zonder dik pak sneeuw erop...

Sjook in en na drie omwentelingen sloeg t beestje trouw aan.

Danku Honda ;D

Met de brommer was dat wel anders...

Offline NiCoAT

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #63 Gepost op: 18 januari 2010, 19:01 »
Tuurlijk man, het is een Twin  ;D

Toch even warm gedraaid vanmiddag. Maar behalve dat je even door moet starten draait het weer lekker :D
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline jeroen emke

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #64 Gepost op: 31 januari 2010, 14:49 »
even rondje gereden vandaag
still no angel found who flies at the same speed

Offline Oldtimer

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #65 Gepost op: 31 januari 2010, 15:02 »
Aan je brommer te zien is het wel een heel erg klein rondje geweest  ;D ;D ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Martijn

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #66 Gepost op: 31 januari 2010, 15:13 »
je durfde niet met je andere te gaan rijden?
BMW r1200 GS Adventure

Offline jeroen emke

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #67 Gepost op: 31 januari 2010, 16:13 »
Het was inderdaad een klein rondje even van Bussum naar Huizen Laren Blaricum
met zo veel mogelijke offroad
en inderdaad die ander motor heb ik thuis laten staan   met een achterband met nog maar twee millimeter profiel  :)
en noppen rijdt  wat makelijker in de sneeuw en  geeft  iets meer grip  ;D
still no angel found who flies at the same speed

Offline Sounddragon

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #68 Gepost op: 31 januari 2010, 16:18 »
Dat had ik ook al ondervonden, het opent ook de optie om igv ijsbanen gewoon de berm te pakken  >:D
 
Alleen hard remmen op asfalt is wel wat listiger met noppies; wat extra afstand tussen jou en je voorganger is helemaal niet verkeerd kwam ik achter  ;)
 
 

Offline Oldtimer

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #69 Gepost op: 31 januari 2010, 16:27 »
Citaat
met zo veel mogelijke offroad

Ik wist niet dat je daar nog Ofroad kun gaan. ;D
Zal grotendeeels wel illegaal zijn  >:D C:-) C:-)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #70 Gepost op: 01 februari 2010, 01:05 »
Het was inderdaad een klein rondje even van Bussum naar Huizen Laren Blaricum
met zo veel mogelijke offroad
en inderdaad die ander motor heb ik thuis laten staan   met een achterband met nog maar twee millimeter profiel  :)
en noppen rijdt  wat makelijker in de sneeuw en  geeft  iets meer grip  ;D

 nou jeroen,

heb nog wel een vers rubber exemplaar beschikbaar


dus  help ad de winter door :D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Jan-Willem

  • Gast
Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #71 Gepost op: 01 februari 2010, 11:17 »
Tuurlijk slaat een Honda wel aan, zelf iig geen last van, omdat ik hem toch elke dag start om naar mijn werk te gaan, dus tijd om stil te staan heeft hij toch niet. Wel ff opletten in de bochten ook op de snelweg, kan soms wel ietsjes glad zijn, verder prima te doen.

Offline Chris_TA

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #72 Gepost op: 02 februari 2010, 21:07 »
Mijn Alp staats sinds de week voor Kerst stil. Heb inmiddels wel handvatverwarming aangeschaft, maar het is nog te koud geweest om die erop te zetten.

Daarnaast vind ik het in mijn Scenic RX4 met dit weer wat veiliger; heb mijn best gedaan, maar krijg hem zonder de esp uit te schakelen niet in de slip.


Chris_TA
Transalp PD06 '94 - Valbeugels, running lights, vario tourruit, handvatverwarming, middenbok, topkoffer, bagster tanktas

Offline NiCoAT

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #73 Gepost op: 03 februari 2010, 14:41 »
Gisteren Dordrecht - Maasvlakte vice versa. Brrrrrrrrr. Geen handvatverwarming en een lekje in mijn regenbroek. Niet echt lekker hoor. MAAR IK ROOK NIET >:D
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Timy

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #74 Gepost op: 04 februari 2010, 19:55 »
Het was weer heerlijk vandaag! Eindelijk een betere temperatuur  8)
Hopelijk blijft het nu zo en hoeft dit topicje niet verder gevuld te worden.

Mogelijk een topic 'Warme zon en doorrijden??'  aanmaken dan  ;D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Rendier

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #75 Gepost op: 05 februari 2010, 19:32 »
Hier in het Noorden hopen we daar ook op want zoals de laatstetwee nachten dna is zowel het naar je werk gaan als het 's-morgens om 08.00 terugkomen een uitdaging die ik toch liever met de auto doe als op het alpje. Ook de zout hoeveelheid doet geen goed en ik geef toch minder om de auto ;D ;D
Een rendier hoeft niet altijd te rennen maar krijgt wel elk jaar een nieuw gewei.

Offline Goobi

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #76 Gepost op: 07 februari 2010, 13:42 »
Sinds half november niet meer gereden maar gister lekker bij 6 graden de accu er in gezet, winterpak aan en een rondje gereden. Het was qua temperatuur goed te doen maar ik was wel blij met de handvatverwarming  :D
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Patron

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #77 Gepost op: 08 februari 2010, 12:46 »
Sinds de sneeuw slechts 2x met de automobiel naar het werk geweest de andere dagen lekker op de TA,
Heb liever de sneeuw dan die veradelijke ijzel maar het valt me 100% mee om door te rijden.

Offline soundive

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #78 Gepost op: 08 februari 2010, 13:40 »
Ik heb mijn alp nog geen 1 dag laten staan. Ieder dag op neer naar het werk. 10km heen en 10 terug door de stad. Rij inmiddels wel op een Heidenau K60 snowtrac achetrband en dat bevalt best goed. Eigenlijk maar 1 dag echt last van de gladheid gehad toen het geijseld had.

Offline delange33

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #79 Gepost op: 09 februari 2010, 23:26 »
Ook nog maar een keer met de trein geweest deze lange winter(dat was k*t) dus gelijk maar weer op de Varadero geklommen, afgelopen dagen was heerlijk, droge wegen en eindelijk weer eens een bocht durven pakken ;D, zonder voetjes aan de grond :-X, Met handvatverwarming idd goed te doen die 20min naar m'n werk.
Motor zit onder de shit, maar beter shit dan pekel, het enige wat er zichtbaar en merkbaar van lijd is de ketting die ondank heel regelmatig smeren nu toch wel aan vervanging toe is.
Ketting+pekel=geen combi :-\
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline mikkola

Re: sneeuw en doorrijden??
« Reactie #80 Gepost op: 18 februari 2010, 10:50 »
Geboren voor 1978? U leeft nog? U bent een held
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er/70-er jaren nog leven!?!?!? Volgens de theorien anno 2004-2005-2006 zouden wij toch al lang dood moeten zijn? Waarom?

Wij zaten in auto's zonder veiligheidsstoeltjes, gordels of airbags.

Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

Boven aan te trap was geen hekje, wie te ver ging kukelde naar beneden.

Als je wakker werd in je bed hoorde niemand dat en als er echt iets was moest je harder schreeuwen voordat je ouders het merkten.

Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden wij gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.

Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je er met je vingers er tussen zat waren ze weg.

Of de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.

Een helm hadden ze nog niets een op een brommer, laat staan op een fiets.

Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.

Kleur- en smaakstoffen moeten toen ook al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was zie ik ze nu echt niet meer.

Kauwgom legde je 's avonds op het nachtkastje en at je 's morgens weer verder op.

Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo en ook je fiets was of te groot of te klein.

Een fiets had geen versnelling en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.

Wij gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee.

Het bos of park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.

Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.

Wij aten ook al koekjes en kregen brood met boter en werden toch niet dik.

Wij dronken uit dezelfde fles en niemand werd er ziek van.

Wij hadden geen playstation, Nintendo, X-box, 64 tv-zenders, videofilms, DVD, surround soundm eigen TV, computer of internet. Wij hadden vrienden!

De TV begon om 18.00 uur. Dan een uurtje iets voor de kinderen, verder niets en pa bepaalde wel en hoe lang je mocht kijken.

Wij hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog een extra pak slaag voor.

Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.

Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten wij zelf; met stokken sloegen wij naar ballen, wij bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat wij geen rem hadden.

Wij voetbalden op straat en alleen wie goed was mocht meedoen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.

Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen dezelfde lessen. Zij deden soms een klas een jaartje over en daarover waren geen discussies op ouderavonden. De Meester had altijd gelijk!

Wij smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen. Als je de korst niet at dan had je een beetje meer honger de rest van de dag.

Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter.

Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje.

Als je problemen veroorzaakt had, waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je op te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.

Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. Wij hebben moeten leren er mee om te gaan.

Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen!

Hoor jij daar ook bij? GEFELICITEERD! Wij waren en zijn helden!!

Op rechte stukken zijn anderen sneller.