Auteur Topic: sensor carburator  (gelezen 2164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin.dekeyzer

  • Gast
sensor carburator
« Gepost op: 24 oktober 2009, 10:32 »
Hallo, mijn carburator is aan vervanging toe. Eén regelvijs verstorven en afgebroken. Eén chokepinnetje zit muurvast,... Ik kan een andere kopen maar deze is van een RD07A, dus met die sensoren er op. De mijne is een RD07, dus zonder die sensoren er op. Kan je deze zonder probleem monteren, dus zonder de rest van de elektronika op de carburator aan te moeten sluiten? Dus gewoon zoals een carb zonder sensor? Dank, Erwin.

Offline NiCoAT

Re: sensor carburator
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2009, 14:11 »
Misschien dat Ad Mies nog een setje heeft liggen?
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

erwin.dekeyzer

  • Gast
Re: sensor carburator
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2009, 19:12 »
Aan een carb geraken is niet zo moeilijk, maar zou willen weten of die met sensoren (na '96) passen op de AT's van voor '96, zonder sensoren. Zonder bijhorende elektronika. Maakt het aanbod groter om te kopen op ebay bijv.

Offline Waffie

Re: sensor carburator
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2009, 02:53 »
Hallo, mijn carburator is aan vervanging toe. Eén regelvijs verstorven en afgebroken. Eén chokepinnetje zit muurvast,... Ik kan een andere kopen maar deze is van een RD07A, dus met die sensoren er op. De mijne is een RD07, dus zonder die sensoren er op. Kan je deze zonder probleem monteren, dus zonder de rest van de elektronika op de carburator aan te moeten sluiten? Dus gewoon zoals een carb zonder sensor? Dank, Erwin.

volgend de docu  is de gas stand sensor een onderdeel van je ontsteking  en naar honda maat staven zou het niet werken echter je motor rijdt wel maar kan anders reageren op grote last wisselingen
overigens is die gas ssensor al van na 92 gemonteerd dus het verhaal dat er op een rd 07 geen zou zitten is onjuist.

is reparatie van je carb niet handiger

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

erwin.dekeyzer

  • Gast
Re: sensor carburator
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2009, 12:46 »
Bij mij zit er toch geen sensor op, die zwarte blokjes aan de zijkant. Reparatie? Die regelvijs kan je niet meer regelen, kruis afgebroken, muurvast. Alsook de choke zat muurvast en kabel er uit. Trachten uit te prutsen maar is gans beschadigd.. Nu er vast laten inzitten en carb werkt nu met één choke. Geen probleem in de zomer, maar nu begint het moeilijk te worden. Ik dacht toch dat het vanaf de RD07a er pas op zat, met bijhorende elektronika... Dus maw, deze met sensoren werkt niet als de gewone carb als je er geen elektronika op aansluit? Dank, Erwin.

Offline harry

Re: sensor carburator
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2009, 17:47 »
Met sensor uitgeruste carburateurs op een motor die daarvoor geen aansluitingen heeft geeft geen problemen, andersom wel.
Die sensoren zijn regelweerstanden, potmeters. Niets meer en niets minder.
Een motor die deze elektrische aansluitingen gebruikt, heeft in de elektronica een rekenmodule die uit de combinatie gaskleppositie en actueel toerental een motorbelasting berekent, waarbij een bepaalde ontstekingsvervroeging als uitgangssignaal komt.

Het kan wel zijn (waarschijnlijk zelfs) dat je de sproeierbezetting en mogelijk ook de naaldposities aan moet passen op je RD07. Ik weet echter niet of de carburateurs, afgezien van de sensoren, hetzelfde zijn of niet.

@Ad: volgens mij ben je nu toch wel degelijk abuis met die gasklepsensoren op Africa Twins vanaf 1992. Ik heb ze zowel op mijn RD04 als later op mijn RD07 echt niet gehad. Ook op alle drie de Twins die Willem de Weert destijds heeft gehad, zaten ze niet. Volgens mij zijn ze echt pas gemonteerd vanaf 1996. Bij AT's dan toch...

Offline dj.verhulst

Re: sensor carburator
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2010, 12:35 »
Interessant verhaal,

Om de gasklep stand te kunnen verwerken in een ontsteking tijdspit is erg gunstig voor een motor ,, word dan soepeler , maar waar zou dan die berekening dan in gemaakt moeten worden ?  aangezien de CDI's van de RD07A niet zoveel anders eruit zien......

Zou eigenlijk wel eens een injectie set van de 2e generatie willen proberen..  dan kan je nog preciezer regelen met het beste van twee werelden die nu niet te combineren zijn ,, vermogen en laag verbruik, en soepel rijgedrag.........

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid