Auteur Topic: kapot roostertje onder luchtfilter  (gelezen 1310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Simon

kapot roostertje onder luchtfilter
« Gepost op: 09 oktober 2010, 15:25 »
Vandaag was ik lekker in de zon aan mijn AT aan het sleutelen, kom ik toch wel een raar onderdeel tegen waarvan de vorige eigenaar heeft ontdekt dat het kapot kan. Namelijk het roostertje onder het luchtfilter.. Nu kan ik het natuurlijk zo goed mogelijk rechtbuigen en terugplaatsen maar is dat werkelijk nodig? Ik heb namelijk liever geen stukjes afgebroken metaal door mijn motor circuleren. Zo'n rooster zit ook aan de binnenkant van het filter. Aan de andere kant zit het er waarschijnlijk niet voor niets  :P En is zo'n roostertje ergens te krijgen?
Jullie weten vast wel de zin en onzin hiervan!

Groeten, Simon

Edit: heb ondertussen dit topic gevonden maar weet nu nog niet of het veiliger is hem kapot te laten zitten of helemaal weg te halen..
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2010, 15:36 door Simon »

Offline Brombeer

Re: kapot roostertje onder luchtfilter
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2010, 20:25 »
Tsja.. je vraagt je wel 'ns af hoe mensen het soms voor mekaar krijgen...

Volgens mij doet dat gaasje daar niks anders dan oneigenlijk materiaal (inclusief Daan z'n noppen ;D) uit de inlaat houden als het filter eraf is.

Ik denk overigens niet dat daar iets vanaf gaat vallen. Zelfs in zijn geheel erin is niet erg, blijft onderweg wel ergens hangen! Maar, zonder gaasje ben je verder ook niks armer..

Grtz, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline robgoesdakar

Re: kapot roostertje onder luchtfilter
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2010, 21:45 »
Bij mij zit ie er volgens mij helemaal niet meer in.....
Moet je toch echt wat groots naar binnen sleuren wil dit gaas ergens dienst toe doen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline olaf

Re: kapot roostertje onder luchtfilter
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2010, 01:12 »
Weet het niet zeker maar is het misschien een vlamdover voor als je een keer en backfire krijg bij het starten  ???

Olaf
AT en KTM Adv 990R

Offline Simon

Re: kapot roostertje onder luchtfilter
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2010, 02:11 »
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanavond een hele tijd rondgereden zonder roostertje en mijn wenkbrauwen zitten er nog aan. Dat is natuurlijk geen garantie dat zo'n backfire vlam niet optreedt maar hoe reeel is die mogelijkheid? Ik kan dus wel concluderen dat het, de vlam even daargelaten, alleen een functie vervult als je het filter verwijderd hebt?
Dan hoef ik in ieder geval geen nieuwe te gaan zoeken, gewoon maar rechtbuigen en losse stukjes afknippen.