Auteur Topic: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000  (gelezen 11660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #30 Gepost op: 14 april 2010, 17:54 »
Beetje laat hiero.

In eerste instantie zou je aan de CDI denken, omdat, als het vervroegingsgedeelte defect is, hij gaat overslaan (hoe hoger de toeren, hoe meer vervroeging, en dat tijdstip berekent de CDI.)

Maar als jij zegt dat hij maar langzaam terug naar statio gaat, denk ik gelijk aan carburatie.

Als je een begrensde carb hebt, zitten daar niet gewoon kleinere venturi in? (die je eruit kunt halen?) Misschien dat je daarmee ook je sproeierbezetting moet veranderen...?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline *thomas*

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #31 Gepost op: 18 april 2010, 14:20 »
Beetje laat hiero.

In eerste instantie zou je aan de CDI denken, omdat, als het vervroegingsgedeelte defect is, hij gaat overslaan (hoe hoger de toeren, hoe meer vervroeging, en dat tijdstip berekent de CDI.)

Maar als jij zegt dat hij maar langzaam terug naar statio gaat, denk ik gelijk aan carburatie.

Als je een begrensde carb hebt, zitten daar niet gewoon kleinere venturi in? (die je eruit kunt halen?) Misschien dat je daarmee ook je sproeierbezetting moet veranderen...?

Ha die brombeer,

Het ligt niet aan de cdi's, want nu doet hij het prima met die zwitserse carbs (hoewel ik, zoals ik al aangaf, wat minder vermogen heb). Ik moet nog wat nieuwe spulletjes bestellen zodat de twin er weer top uitziet, en dan kan het testrijden beginnen. Ik hoop dat mijn verbruik rond de 1/20 zal gaan liggen, en dan heb ik er een prima motor bij om rustig te toeren en veldwegen mee af te haspelen.

Ik hou jullie van mijn verdere vorderingen op de hoogte en zal eens kijken om wat plaatjes te posten.

Groeten

Offline *thomas*

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #32 Gepost op: 29 september 2010, 18:27 »
Hallo,

Even de stand van zaken hier. Ik heb de oude carbs volledig uit elkaar gehad (degene waarmee ik dus de problemen had) en ze zullen worden scongemaakt mbv ultrasoon. Daarna nieuwe stelschroeven erin en pakkingen.

Met de zwitserse carbs was het probleem toch niet helemaal weg. Motor heeft echt te weinig vermogen (gaat met alle moeite van de wereld 120km/u). Ik weet dat deze carbs een andere sproeierbezetting hebben, maar dit is niet normaal.

Ik heb stilaan het gevoel dat het probleem inderdaad niet enkel bij de carbs ligt, maar eerder bij de cdi's. De motor is nu VOLLEDIG gestript (frame wordt gepoederlakt). Er komen een hoop nieuwe spullen op, dus de prijs van imitatie cdi's zal het verschil niet maken...

Ik hou jullie op de hoogte...

Groeten

Offline Brombeer

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #33 Gepost op: 29 september 2010, 22:16 »

Ik zou, als je met opbouwen er aan toe bent, een CDI lenen van iemand, om te kijken of dat het wel is. Om onnodige aanschaf van vervangdelen te voorkomen (kost toch allemaal geld..)

Zal wel een gelikt motortje gaan worden zo denk ik.. ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline *thomas*

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #34 Gepost op: 30 september 2010, 15:56 »
@ Brombeer

Ik ging voor mijn reis naar Tunesie zowiezo al 1 reserve cdi aanschaffen...

Ik hoop zelf ook dat het een leuke motor wordt, elke keer weer vraag ik me af of ze het geld waard is, maar ach, het is zo'n fijne machine :D.

Offline *thomas*

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #35 Gepost op: 06 oktober 2010, 07:53 »
Zo, gisteren het frame (en klein ijzerwerk) naar de poederlakker gebracht. Het mainframe had echt veel last van roest, vooral op de plekjes waar je normaal nooit komt... Verder was het wit eerder beige geworden.

Volgende week donderdag of vrijdag zou het klaar zijn  8) ;D .

Intussen ligt ook het blokje op de werkbank, uitgaande as is nog prima. De achterste cilinder lekt olie bij de kleppendekselpakking. Zowiezo worden die pakkingen vervangen bij het stellen van de kleppen...

En nu maar verder sparen om het volgende hoofdstuk te bekostigen...

Offline *thomas*

Re: XRV650 stottert tussen 4000 en 6000
« Reactie #36 Gepost op: 09 oktober 2010, 14:59 »
De carbs zijn door een goede vriend ultrasoon gereinigd. Volgende week ga ik ze ophalen. Ook 2 nieuwe mengselschroeven besteld zodat ik de boel ten minste goed kan gaan afstellen...

Ben nog op zoek naar een rotte voorvelg of enkel de naaf...

Groeten,

Thomas