Een update ivm dit steeds vreemder wordende verhaal...
Dus, na heel veel gedoe met een facetpomp die eerst werkte, dan stuk was en toen weer werkte
, en daarna het bypassen van de leiding zodat ik zonder pomp kon rijden (mits voldoende benzine in de tank), is dit probleem er nog steeds.
Tank tot de rand gevuld, wezen rijden, en desondanks houdt de motor bij snel optrekken (dus gas plots vol open) in, net alsof hij even geen bezine krijgt, dan weer wel, dan weer niet (gaat erg snel, en de motor schokt echt enorm). Gevoel valt best te vergelijken met de benzinekraan plots dichtdraaien of heel (!) hard op de motor remmen...
Nu, ik met dat ding naar de honda dealer in de buurt, mecano even een ritje laten maken, zijn verdikt, hoofdbenzinesproeier verstopt... Ik weer naar huis - vloekend in de helm - tank er - weer - vanaf, na veel gedoe, carbs er af, en, niets aan te zien. Vlotterkamers waren brandschoon, en de sproeiers waren zeker niet versopt. Alle sproeiers, choke behuizing etc met de compressor doorgeblazen, zelfde gedaan met de carbs.
Ook de membranen (?) gecontroleerd, ze waren alleszins niet gescheurd en leken niet lek.
Nu, voor ik de hele boel weer monteer, is er iets wat ik nog kan controleren mbt benzinetoevoer OF iets dat aanleiding kan geven tot zulk een vreemd rijden.
Tot nog toe gedaan:
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benzineleidingen en benzinefilter
- verse olie en filter (niet dat dat veel zal uitmaken)
- nieuwe bougies
- carbs zo goed mogelijk schoongemaakt
- cdi's zijn ook niet gebarsten oid
Bedankt voor het meedenken,
Thomas