Auteur Topic: Vraag over crossbrillen  (gelezen 7346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bono

Vraag over crossbrillen
« Gepost op: 15 januari 2010, 10:51 »
Is het mogelijk (of zijn er leden die dit doen) om over een "gewone" bril een crossbril te dragen? Zijn hier eventueel aparte crossbrillen voor in de handel?

Vóórdat er goedbedoelde adviezen losbarsten: lenzen/lazeren is voor mij geen optie! :(
-- Han --

Offline Hilko

Re: Vraag over crossbrillen
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2010, 10:57 »
Hallo Bono,

Er zijn speciale modellen voor brildragers, de zgn. OTG = Over The Glass - versies. Google maar eens of kijk bij de bekende merken (SCOTT, UVEX, enz.) of bijv. bij Louis.de.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik draag wel lenzen.

Gr. Hilko

Offline V-Twin

Re: Vraag over crossbrillen
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2010, 11:01 »
Je hebt inderdaad crossbrillen die je over een gewone bril kunt plaatsen.
Zie de online catalogus van louis.de

De let op is wel dat je een crossbril even moet passen met de helm die je hebt. Per merk helm en bril kan de combinatie prima en zwaar k..... zijn.

Offline mikkola

Re: Vraag over crossbrillen
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2010, 11:07 »
Kijk nu ook in de sportzaken naar skibrillen ,er zijn erbij met verwisselbare gekleurde vizieren.
Thuis gelijk met je helm op passen (tocht) ,je kan de bril daarna nog terug leveren.
Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Offline robgoesdakar

Re: Vraag over crossbrillen
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2010, 11:08 »
Ik ben zelf ook brildragend, en gebruik gewoon cross brillen.

Zelf heb ik een progrip, met meekleurend glas.

Deze lijkt erop :
http://www.huender.nl/jtx/aanbieding.php?subaction=showfull&id=1227099384&archive=&start_from=&ucat=1&
Maar dan zonder de rolletjes.

Alles is natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe groot je eigen bril is. Dus passen is eigenlijk het beste devies.